Pony's gered uit ondergelopen weiland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Pony's gered uit ondergelopen weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 07:54

www.nos.nl / www.rltnieuws.nl

De brandweer in het Overijsselse Ommen heeft vannacht zo'n 35 pony's gered uit een ondergelopen weiland. Door de vele regen is er op een aantal plekken in Overijssel en Drenthe flinke wateroverlast. De dieren stonden tot hun buik in het water in een weiland dat door de hevige regen blank was komen te staan.

Met behulp van een tractor en een veewagen zijn de pony's gered. Om bij te komen van de schrik en de kou zijn alle dieren naar een manege gebracht

Video

kiki1976

Re: Pony's gered uit ondergelopen weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:57

Zo daar is het water flink gestegen, gelukkig staan ze nu lekker droog

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:59

Ik vind het een beetje vreemd dat bij zulke weersvoorspellingen de dieren op die plek bleven staan. Had ze dan binnen gehaald of op een beter stuk gezet, dan had er al veel voorkomen kunnen worden in mijn ogen. Gelukkig staan ze nu wel droog

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:00

Gelukig hebben ze niet afgewacht maar ingegrepen.
Er is gewoon ook heel veel regen gevallen en op bepaalde plaatsen veel meer dan normaal in 1 maand. Denk niet dat iemand verwacht had dat het water zo zou stijgen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:02

Domi_94 schreef:
Ik vind het een beetje vreemd dat bij zulke weersvoorspellingen de dieren op die plek bleven staan. Had ze dan binnen gehaald of op een beter stuk gezet, dan had er al veel voorkomen kunnen worden in mijn ogen. Gelukkig staan ze nu wel droog

Meeste handelaren van Shetlanders kijken niet zo nauw.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:08

Domi_94 schreef:

Ik denk niet dat ze hadden bedacht dat er zoveel zal vallen, dat de vecht het niet aan kon.

Ze hebben het elke keer over in net noorden veel regen, nou sinds gister avond valt hier pas echt wat regen. Je kan niks van de weerberichten op aan, het is allemaal zo plaatselijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:15

:wow: ik ben benieuwd waar het is.
Ik denk zelf dat het langs de regge is... Ik zal eens kijken zometeen haha.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-05-14 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:17

Niemand had zoveel regen verwacht! Fijn dat de pony's nu lekker droog staan.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:17

Aggosh , gelukkig staan ze nu lekker droog.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:25

die arme kleintjes wel fijn dat ze uit hun natte positie zijn gehaald...en nu lekker droog en warm staan

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:34

aquatraining :D

nee flauw, sneu en ze zullen het wel koud gehad hebben :(:)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:37

Ze hadden niet zoveel regen verwacht, maar ze weten vaak wel dat hun weide een risico is met veel regenval, dus dan handel daar naar.
Maar gelukkig staan ze nu droog.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:44

Niet verwacht, maar het is ook niet in één plons gevallen ....

Sneu voor die dieren :n

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:52

Ik hoorde dat in Ommen wel meer problemen waren qua wateroverlast.

Er was een hoteleigenaar die een intervieuw gaf. Hij gaf aan dat ze wel hoog water hadden verwacht maar niet zo vreselijk snel.
Dit is een hotel wat al jaren daar aan het water zit, je zou denken dat hij wel weet hoe en wat.

Blijkbaar heeft het dus mensen overvallen en ook deze dieren. Gelukkig zijn ze op tijd gered.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:53

jesito schreef:
Ze hadden niet zoveel regen verwacht, maar ze weten vaak wel dat hun weide een risico is met veel regenval, dus dan handel daar naar.
Maar gelukkig staan ze nu droog.

Ik denk dat als hij niet voor de lol minden in de nacht zijn dieren staat te redden. Ga er dus vanuit dat als hij dat over dag had kunnen doen dat wel gedaan had.
Een weiland kan wel heel snel onderlopen, zodra er een rivier buiten zijn oever treed. Dat hoeft nog geen uur te duren hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:54

Ik ken nog wel een paar Friezinnen die ze anders wel op hadden gepikt. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:57

Als het daar geregend heeft gelijk hier kan het snel gegaan zijn. Gisteren heeft het hier letterlijk aan één stuk door geplenst. En goed ook. :)
De beestjes zijn gelukkig in orde. :)
Een weiland kan snel onderlopen zoals gezegd en laten we wel eerlijk zijn: zo'n shet staat al snel tot z'n buik in het water... Dus of die man nu echt zo lang gewacht heeft..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:59

Ik vraag me ook echt af dat als het koeien waren geweest mensen hier net zo "geschokt" gereageerd hadden :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:01

Nou ik vind het voor elk beest wel sneu als ze buikdiep in het water staan. Of dat nu een varken of een paard is. :) Maar om de eigenaar nu meteen te beschuldigen van vanalles. :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:04

Oh ja ik vind het ook sneu hoor :j
Ben het volledig met je eens (was eigenlijk ook wat ik bedoelde te zeggen ;) )

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:05

Ils_K schreef:
Domi_94 schreef:

Ik denk niet dat ze hadden bedacht dat er zoveel zal vallen, dat de vecht het niet aan kon.

Ze hebben het elke keer over in net noorden veel regen, nou sinds gister avond valt hier pas echt wat regen. Je kan niks van de weerberichten op aan, het is allemaal zo plaatselijk.

Ik zit aan het andere deel van Drenthe, op maar 50 km vanaf Roden en hier regent het al sinds zondagavond..en flink ook :P Zo nu en dan een zonnetje, een uurtje en dan huppa, weer hosen..tis drama hier op de weilanden..
Gelukkig zijn de ponies nu op een droger onderkomen..en zijn ze goed op temperatuur inmiddels.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:11

SAKKIA schreef:
Ik vraag me ook echt af dat als het koeien waren geweest mensen hier net zo "geschokt" gereageerd hadden :o

Ik denk dat als het koeien waren geweest , de koeienboer ze al lang op het droge had gehad.
Shetjes zijn vaak het "kind"van de rekening en moeten zich maar redden '

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:11

Amy77 moet je na gaan. Ik stond gister middag nog op me slippers in een weiland, wat goed droog was.

Het is zo plaatselijk, je kan er niks van op aan.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:15

gelukkig is is het buikdiep op zn shets, als het buikdiep op zn kwpn's was geweest denk ik niet dat de shetjes het na hadden kunnen vertellen :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:29

singasong schreef:
Domi_94 schreef:

Meeste handelaren van Shetlanders kijken niet zo nauw.

Wat er hier in de omgeving gevallen is was biet voorspelt. Sterker nog. Het weerbericht vn 2 dagen terug zei zelfs dat hrt voornamelijk ib hrt westen ging onweren.

Er is op plaatsen bijna 80!! Mm per uur gevallen. Alles staat hier onder water, straten blank, er is in korte tijd gewoon heel veel water gevallen.

Ommen ligt aan de vecht en die treed nog wel eens buiten de oevers. Misschien stpnden de pony's er in de buurt.

Niet zpmaar vingers gaan wijzen. Dit is echt in een dag gebeurd, hrt ging ontzettend snel!