Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

vuurneon schreef:Nieuwe reden voor een kind om om een paard te zeuren
Ben wel benieuwd hoe het bij de ouders zit, hoe is hun stresslevel als hun jonge kroost bij de paarden is? Die van mijn moeder steeg tot het plafond
Als ik mijn dochter over crosshindernissen zie gaan zit mijn stresslevel ook aan de top
En dat terwijl ik het vroeger zelf gedaan heb. Shirley schreef:De mijne werken voornamelijk verlagend op mijn bankrekening

Percy schreef:vuurneon schreef:Nieuwe reden voor een kind om om een paard te zeuren
Ben wel benieuwd hoe het bij de ouders zit, hoe is hun stresslevel als hun jonge kroost bij de paarden is? Die van mijn moeder steeg tot het plafond
Kan me wel in je moeder verplaatsenAls ik mijn dochter over crosshindernissen zie gaan zit mijn stresslevel ook aan de top
En dat terwijl ik het vroeger zelf gedaan heb.
. Stress level te hoog, buikpijn etc...
en met die pony mocht hij zelfs L2 KNHS starten maar kreeg steeds vaker op het protocol dat hij echt veel te groot was. Toen Cleo ten einde was voor hem, is hij dan ook definitief gestopt. bigone schreef:Hier waren ze geen onderzoek voor nodig, leuk dat het nu officieel is maar het is al jaren geleden aangetoond dat mensen met aaibare huisdieren daar profijt van kunnen hebben, dus een hond, kat, marmot, konijn of rat werkt net zo goed.
betadine schreef:Mist schreef:En als je ouder bent en eigen paarden hebt dan verhogen ze je stress alleen maar....ik ga voor goudvissen in een volgend leven![]()
Me too en heb dan nog geen kinderen, maar met een voltijdse baan, lange reisafstand, huishouden... De paarden bezorgen me toch wel veel extra stress.
lukt ons prima maar je moet er wel beide achter staan betadine schreef:Mist schreef:En als je ouder bent en eigen paarden hebt dan verhogen ze je stress alleen maar....ik ga voor goudvissen in een volgend leven![]()
Me too en heb dan nog geen kinderen, maar met een voltijdse baan, lange reisafstand, huishouden... De paarden bezorgen me toch wel veel extra stress.
lukt ons prima maar je moet er wel beide achter staan[/quote]
men (ik) bedoelt hiermee de zorgen die je over een paard kunt hebben. Zeker op de lange termijn. pien_2010 schreef:Gold niet voor mijn zoon die koste wat kost moest paardrijden, maar thuis een uur voor de wekelijkse les op de WC zat met diaree. Stress level te hoog, buikpijn etc...
Maar als hij dan van de pony af kwam straalde hij helemaal en wilde hij de week erop weer en begon de hele riedel van voren af aan.
Totdat hij een vaste pony Cleo kreeg om te rijden in de lessen en in de ponyclub les omdat hij zelfs wedstrijden mocht rijden. Toen was de buikpijn over![]()
![]()
en met die pony mocht hij zelfs L2 KNHS starten maar kreeg steeds vaker op het protocol dat hij echt veel te groot was. Toen Cleo ten einde was voor hem, is hij dan ook definitief gestopt.
Percy schreef:vuurneon schreef:Nieuwe reden voor een kind om om een paard te zeuren
Kan me wel in je moeder verplaatsenAls ik mijn dochter over crosshindernissen zie gaan zit mijn stresslevel ook aan de top
En dat terwijl ik het vroeger zelf gedaan heb.