Al Sharbatly verkoopt New Orleans weer door

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Al Sharbatly verkoopt New Orleans weer door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 15:01

www.horses.nl / www.bokt.nl

Afbeelding
New Orleans. Foto: Wikimedia Commons

Waar de Saoedische springruiter Abdullah Al Sharbatly deze week nog meldde dat hij met zijn nieuwe aanwinst New Orleans een gooi wilde doen naar een startbewijs voor de wereld ruiterspelen (WEG), komt er nu naar buiten dat hij de schimmel al heeft doorverkocht aan een vriend: "Abdulrahman Al Rajhi heeft hem van mij gekocht." aldus Al Sharbatly.

Begin april kocht de springruiter al drie paarden bij de faillissementsveiling van stal Eurocommerce. Daar werd hij de eigenaar van Callahan, Sacramento en Tobalio. Bij de tweede veiling voegde hij New Orleans aan dit rijtje toe.

Onlangs reed hij een succesvolle eerste wedstrijd met Tobalio, een paard waarvan gedacht werd dat hij slechts Albert Voorn op zijn rug duldde. Echter lijkt het alsof het springpaard nu ook een klik heeft met Al Sharbatly. Hij vertelt over de ruin: "Het lijkt alsof ik hem al tien jaar heb. Het is een super lief paard en er is al veel vraag naar hem. Maar aan verkopen moet ik niet denken. Hij is heel speciaal voor mij. Ik neem hem mee naar het weiland, speel wat met hem en soms ga ik fietsen met Tobalio naast me. Ik probeer het voor hem zo leuk mogelijk te maken, want ik geloof dat een paard beter springt, wanneer hij happy is."

Meer informatie:
[VN] Nieuwe eigenaar New Orleans wil naar WEG

denbine

Re: Al Sharbatly verkoopt New Orleans weer door

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:31

Alsof t om een fiatje gaat zo makkelijk

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:32

Dan zal ie m wel goed hebben kunnen verkopen.

Leuk verhaal wel zo over Tobalio. :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:33

denbine schreef:
Alsof t om een fiatje gaat zo makkelijk

Ja zo'n soort reactie wilde ik dus ook geven :')
Wel leuk van Tobalio. Alhoewel het me ook niets zou verbazen als die ook ineens verkocht zou worden hoor.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:51

Leuk om te lezen over Tobalio! Ik weet niet hoe Albert Voorn met het paard om ging, maar deze speelse manier lijkt dus ook te werken. En hij zal hem inderdaad wel goed verkocht hebben. Wordt zijn begroting weer een beetje gedekt ;)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:55

Ik herinner me dat topic nog waar velen riepen dat niemand dat paard aan kon...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:03

eenitraM schreef:

dat dus,
iedereen riep dat het niet goed ging komen en dat hij geen andere ruiters op zijn rug dulde,
vind het stukje over Tobalio juist heel leuk om te lezen,

jammer van New Orlands

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:13

Albert Voorn dacht dat Tobalio weer snel bij hem terug op stal zou komen maar dat kan hij denk ik op zijn buik schrijven. Heel leuk om te lezen dat het zo goed gaat met dat paard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:23

Leuk om te lezen maar het is lezen, iedereen kan verhalen de wereld in helpen, zowel Voorn als iemand anders.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:35

Zo te horen heeft hij een goede taktiek bij Tobalio gevonden. Weet dat hij idd eerder weinig werd gereden en gesprongen. Alleen op wedstrijd. En denk dat veel andere dingen met hem doen heel goed werkt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:50

eenitraM schreef:

Inderdaad, super dat het nu goed lijkt te gaan.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:01

Vind het wel een mooie eigenlijk :') Voorn met z'n grote mond dat niemand anders dat paard zou kunnen rijden en dat ie wel snel weer terug zou komen. Nou mooi niet dus :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:43

Smee__ schreef:
Vind het wel een mooie eigenlijk :') Voorn met z'n grote mond dat niemand anders dat paard zou kunnen rijden en dat ie wel snel weer terug zou komen. Nou mooi niet dus :D

hihi ja precies. echt super leuk verhaal van Tobilio. Die heeft het alles behalve vervelend daar! En Al Sharbatly heeft gelijk, want ze deden het echt goed in die wedstrijd. Heel leuk!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:46

jippie, volgende keer dat iemand tegen me gaat brullen dat fietsen met je paard levensgevaarlijk is dan haal ik dit stukje er even bij.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:51

Citaat:
"Ik neem hem mee naar het weiland, speel wat met hem en soms ga ik fietsen met Tobalio naast me. Ik probeer het voor hem zo leuk mogelijk te maken, want ik geloof dat een paard beter springt, wanneer hij happy is."

+:)+

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:39

eenitraM schreef:

ach ja, toen ik voor het eerst op het paard uit mn profiel klauterde werd me ook verteld dat ze door meerdere als staatsgevaarlijk was bestempeld, en dat ze om het minste of geringste helemaal uit dr plaat ging. Afgezien van die ene keer dat ze idd goed schrok zit ik na 3 jaar nog steeds te zoeken waarom ze nu zo staatsgevaarlijk is...en dat uit dr plaat gaan continue maak ik ook maar niet mee.....

morale of the story; mensen kletsen teveel en hebben bij tijden een veel te hoge dunk van zichzelf (dat laatste slaat dan uiteraard op Voorn die dacht dat hij de enige was die met dat paard om kan gaan)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:55

xxCYNNxx schreef:
eenitraM schreef:

ach ja, toen ik voor het eerst op het paard uit mn profiel klauterde werd me ook verteld dat ze door meerdere als staatsgevaarlijk was bestempeld, en dat ze om het minste of geringste helemaal uit dr plaat ging. Afgezien van die ene keer dat ze idd goed schrok zit ik na 3 jaar nog steeds te zoeken waarom ze nu zo staatsgevaarlijk is...en dat uit dr plaat gaan continue maak ik ook maar niet mee.....

morale of the story; mensen kletsen teveel en hebben bij tijden een veel te hoge dunk van zichzelf (dat laatste slaat dan uiteraard op Voorn die dacht dat hij de enige was die met dat paard om kan gaan)

precies. toen ik mijn huidige bijrijdpaardje ging verzorgen las ik hier ook (ja zelfs op bokt) van iemand die eerder er reed dat ze levensgevaarlijk was en gewoon onhandelbaar en dat ze naar je zou gaan trappen en bokken een weet ik veel wat. nou na een jaar heeft ze dat nog geen één keer gedaan. in het begin schrok ze wel eens, maar dat lag geheel aan mij.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:33

Hij kan maar een paard rijden op de WEG toch? Nu heeft hij 4 nieuwe toppers, snap best dat het logisch is om er een naar een landgenoot door te sluizen zodat ze een sterk team hebben.
Zo te horen is hij dol met Tobalio :D

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:22

vwb Tobalio denk ik 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Het kan nog best anders worden al hoop ik dat voor geen van de partijen. Paard wordt er zeker niet happy als ie t niet meer doet.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:46

Waar oh waar heeft Albert Voorn gezegd dat Al Sharnogwattes niet met Tobalio overweg zou kunnen? Albert zag Tobalio idd niet graag vertrekken naar de Saoedier maar dat had een andere reden.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:58

Ach en daarbij kan je altijd een rooskleurig verhaal bij de media houden :D zeg niet dat het zo is maar om nou weer om Voorn te lachen vind ik ook weer zo wat...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:59

Johnnydepony schreef:
Waar oh waar heeft Albert Voorn gezegd dat Al Sharnogwattes niet met Tobalio overweg zou kunnen? Albert zag Tobalio idd niet graag vertrekken naar de Saoedier maar dat had een andere reden.

Op zijn eigen site plus dat hij heeft geweigerd dat deze man dit paard zou uitproberen op zijn stal. Dhr. Voorn is hier niet zo handig bezig geweest.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:59

Beter je huiswerk doen, Albert heeft nooit gezegd dat Sharbatly Tobalio niet kon rijden. Alleen dat de man niet welkom was op zijn terrein.

Reactie Albert Voorn:
Even voor alle duidelijkheid.
De Heer Sharbatly was en is op mijn terrein niet welkom, niet om naar Tobalio te kijken maar ook niet voor een ander paard dat bij eventuele verkoop goed zou zijn voor de kas van de stal en dit om persoonlijke redenen.
Dat Heer Sharbatly de nieuwe eigenaar en ruiter van Tobalio zou worden was mij allang bekend en ik wist ook dat ik persoonlijk dit niet kon voorkomen.
Tobalio zal naar alle waarschijnlijkheid de progressie die hij heeft gemaakt met zijn nieuwe ruiter voortzetten en ik verwacht dat beiden deel zullen uit maken van het WK team. De Heer Sharbatly heeft in het verleden al bewezen in zeer korte tijd met moeilijke paarden tot goede prestaties te komen zie het WK in Kentucky en de OS in Londen des te meer een reden dat ook dit met Tobalio gaat gebeuren, het is tenslotte een geweldig paard!De Heer Sharbatly heeft voor een fooitje een geweldig paard in de vingers. Tobalio het ga je goed!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:05

Dat is een heel andere tekst dan die eerst op zijn site stond. Jij hebt je huiswerk dus ook niet goed gedaan ;)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:59

Er heeft geen andere tekst op zijn website gestaan... Sterker nog behalve wat foto's van Tobalio die ingeladen werd in de trailer met de tekst hopelijk tot snel Tobalio (of iets van die strekking iig) heeft er niks op zijn website gestaan.

Geloof dat het in een column was in de hoefslag dat Albert gezegd had dat Sharbatly niet welkom was op zijn erf. Maar ook daar geen woord over de rijkunsten van de man.

Edit: laten we tobalio laten in tobalio en niet tobalia.