New Orleans. Foto: Wikimedia Commons
Waar de Saoedische springruiter Abdullah Al Sharbatly deze week nog meldde dat hij met zijn nieuwe aanwinst New Orleans een gooi wilde doen naar een startbewijs voor de wereld ruiterspelen (WEG), komt er nu naar buiten dat hij de schimmel al heeft doorverkocht aan een vriend: "Abdulrahman Al Rajhi heeft hem van mij gekocht." aldus Al Sharbatly.
Begin april kocht de springruiter al drie paarden bij de faillissementsveiling van stal Eurocommerce. Daar werd hij de eigenaar van Callahan, Sacramento en Tobalio. Bij de tweede veiling voegde hij New Orleans aan dit rijtje toe.
Onlangs reed hij een succesvolle eerste wedstrijd met Tobalio, een paard waarvan gedacht werd dat hij slechts Albert Voorn op zijn rug duldde. Echter lijkt het alsof het springpaard nu ook een klik heeft met Al Sharbatly. Hij vertelt over de ruin: "Het lijkt alsof ik hem al tien jaar heb. Het is een super lief paard en er is al veel vraag naar hem. Maar aan verkopen moet ik niet denken. Hij is heel speciaal voor mij. Ik neem hem mee naar het weiland, speel wat met hem en soms ga ik fietsen met Tobalio naast me. Ik probeer het voor hem zo leuk mogelijk te maken, want ik geloof dat een paard beter springt, wanneer hij happy is."
Meer informatie:
[VN] Nieuwe eigenaar New Orleans wil naar WEG