Nieuwe eigenaar New Orleans wil naar WEG

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Nieuwe eigenaar New Orleans wil naar WEG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 19:16

http://www.bokt.nl

De nieuwe eigenaar van voormalig Eurocommerce paard New Orleans (v. Colbert) Abdullah Al Sharbatly wil een gooi doen naar een startbewijs voor de wereldruiterspelen (WEG). Deze vinden komende zomer plaats in Normandië, Frankrijk. New Orleans werd eind april via een veiling verkocht voor een bedrag van ruim twee ton. Het paard werd opnieuw geveild, omdat de opdrachtgever van de veiling het bedrag te laag vond. In de nieuwe veiling die begin mei plaats vond werd New Orleans echter voor 'slechts' 150.000 euro afgeslagen. Uiteindelijk is besloten het paard te gunnen.

De nieuwe eigenaar is de Saoediër, maar in Nederland gevestigde, Abdullah Al Sharbatly. In gesprek met de Britse Horse and Hound zegt Al Sharbatly dat hij meewil doen aan de WEG. Bij de tweede veiling werd nog aangegeven dat de schimmel medische hulp nodig heeft en dat hij vanaf maart niet meer in training is geweest. Al Sharbatly maakt zich hierover geen zorgen: "Ik weet zeker dat hij honderd procent in orde is."

Al Sharbatly komt uit voor Saoedi Arabië. Dat springteam wist tijdens de Olympische Spelen van 2012 brons te winnen. Hetzelfde jaar kreeg Al Sharbatly een ban van twee maanden, toen zijn paard Lobster niet toegestane middelen in zijn bloed bleek te hebben.

New Orleans zal zijn stal onder andere gaan delen met, de ook op de eerste Eurocommerce veiling gekocht, Sacramento, Callahan en Tobalio. Al Sharbatly wil een sterke groep paarden verzamelen om zijn kansen op deelname aan de WEG te vergroten. "In de afgelopen twee jaar had ik te weinig paarden.", aldus de ruiter in gesprek met het Britse blad. In totaal is er voor de Eurocommerce paarden meer dan vijf ton neergelegd.

Verwant artikel
[VN] Verklaring opheffing schorsing ruiters Saoedi-Arabië
[VN] New Orleans brengt in tweede veiling €60.000,- minder op

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Nieuwe eigenaar New Orleans wil naar WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:19

Waarom heb ik het idee dat die man een kronkel in zijn hoofd is. Als het beestje vanaf maart niet meer in training is geweest en medische hulp nodig hebt kan ie toch niet op de WEG lopen?

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:32

Ladybird schreef:
Waarom heb ik het idee dat die man een kronkel in zijn hoofd is. Als het beestje vanaf maart niet meer in training is geweest en medische hulp nodig hebt kan ie toch niet op de WEG lopen?

dat zou ik ook denken ze zullen dat niet zomaar zeggen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:34

Is dat niet heel kort dag :?...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:35

Hij ziet het gewoon positief in.....
Vind het zelf ook een beetje vlug maar misschien bedoelt hij als een vd en misschien niet als eerste paard...
Tijd zal het het leren......

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:37

Nou ja, je hebt positief en positief... Ik vind dit een beetje naar het ongezonde optimisme neigen, eigenlijk :D.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:40

Apart.. Was er bekend wat voor medische hulp die nodig had? Als het iets ernstigs was, leg je niet zo'n bedrag voor zo'n paard neer toch?
Er staat overigens niet in het artikel dat die met New Orleans mee wil doen. Maar zoveel mogelijk paarden wil hebben om zijn kansen te vergroten. Met Tobalio heeft hij inmiddels zijn eerste wedstrijd gewonnen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:42

Was ook een beetje.....bedoelt...je mag denken dat ie weet wat ie zegt, maar vind het makkelijk gezegt. .het paard mankeerd niets....maar lijkt mij dat het paard niet zomaar stil staat.....

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:50

Het was toch ook zo dat volgens Ger Visser Sr, toen de veiling nabij kwam, London niet in orde was en medische begeleiding nodig had. Volgens hem hadden bijna alle paarden iets waardoor ze niet heel veel waard zouden zijn.
En hij was dus niet meer in training sinds Gerco niet meer reed. Niet zo gek dus.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:09

Mag aannemen dat er wel een dossier bij het paard is en een veearts het paard zal bekijken en zal zeggen of hij fit to compete is....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:06

Je kon op de site van de veiling een lijst bekijken met alle medische opmerkingen per paard. Aan elk paard scheelde iets en als je op Bokt zou vragen of je een paard met dergelijke opmerkingen nog zou mogen rijden, zou je zeker 'nee' als antwoord krijgen :+

Ik denk dat we ook een beetje een roze bril moeten afzetten. Topsport is slecht voor eender welk lichaam, ook voor een paardenlichaam. De kans dat je een paard op dergelijk niveau tegenkomt dat totaal in orde is, lijkt me bijzonder klein. Dus "in orde" of "gezond" zou ik met een korrel zout nemen.

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:23

Tieneke schreef:
Je kon op de site van de veiling een lijst bekijken met alle medische opmerkingen per paard. Aan elk paard scheelde iets en als je op Bokt zou vragen of je een paard met dergelijke opmerkingen nog zou mogen rijden, zou je zeker 'nee' als antwoord krijgen :+

Ik denk dat we ook een beetje een roze bril moeten afzetten. Topsport is slecht voor eender welk lichaam, ook voor een paardenlichaam. De kans dat je een paard op dergelijk niveau tegenkomt dat totaal in orde is, lijkt me bijzonder klein. Dus "in orde" of "gezond" zou ik met een korrel zout nemen.

Helemaal mee eens, er zijn niet veel paarden zonder een bultje of litteken. De sport is inderdaad hard, je zult ook niet veel ruiters vinden die nog nooit een kneuzing hebben gehad of bot gebroken.... Niemand is perfect.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 07:05

Nergens staat dat hij met New Orleans wilt gaan è...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:24

Ladybird schreef:
Waarom heb ik het idee dat die man een kronkel in zijn hoofd is.

Een kronkel, hmm iets meer dan dat.......
Die gast is niet wijs

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:49

Die paarden waren toch gewoon in training? dat ze medisch ondersteund worden betekent toch niet dat ze stil staan

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:51

s0173957 schreef:
Nergens staat dat hij met New Orleans wilt gaan è...

Sammie schreef:
http://www.bokt.nl

De nieuwe eigenaar is de Saoediër, maar in Nederland gevestigde, Abdullah Al Sharbatly. In gesprek met de Britse Horse and Hound zegt Al Sharbatly dat hij meewil doen aan de WEG. Bij de tweede veiling werd nog aangegeven dat de schimmel medische hulp nodig heeft en dat hij vanaf maart niet meer in training is geweest. Al Sharbatly maakt zich hierover geen zorgen: "Ik weet zeker dat hij honderd procent in orde is."

Dit lijkt er aardig op anders. Volgens mij zijn de anderen geen schimmels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:52

Je bent iig een beetje gek als je Tobalio koopt, dat is echt een heel moeilijk paard. Misschien een (te) groot ego?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:53

NienSCHaap schreef:
Ladybird schreef:
Waarom heb ik het idee dat die man een kronkel in zijn hoofd is.

Een kronkel, hmm iets meer dan dat.......
Die gast is niet wijs

Waarom zou hij niet wijs zijn?

Hij koopt een aantal zeer goede springpaarden die op top niveau mee draaien.

Algemeen is bekend dat op het moment van de veiling alle paarden (inclusief London die al weer wedstrijden loopt) vanalles zouden mankeren volgens G. Visser.

Als hij denkt de paarden op niveau te kunnen trainen en rijden dan zou ik zeggen: ga er voor!

Dat het niet mijn manier is daar is over te discuseren maar goed, 2012 hebben ze ook brons binnen gesleept met goed aangekochte dieren, waarom niet opnieuw?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:54

Wel met verboden middelen erin Marlies ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:55

Joolien schreef:

Ook op die wedstrijd? Ik dacht dat dit pas later was maar dat kan ik mis hebben.

Tobalio mag dan een moeilijk paard zijn maar:
http://www.kwpn.nl/2014/05/al-sharbatly ... t-tobalio/

Ik ben heel benieuwd wat er van terecht gaat komen maar gun iedereen het voordeel van de twijfel.
Blijkbaar is er met geld erg veel te koop.....

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:56

Joolien schreef:
Je bent iig een beetje gek als je Tobalio koopt, dat is echt een heel moeilijk paard. Misschien een (te) groot ego?

Hij heeft vorige week 160 gewonnen met tobalio dus waarom te groot ego

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:57

MarliesV schreef:
Joolien schreef:

Ook op die wedstrijd? Ik dacht dat dit pas later was maar dat kan ik mis hebben.

Tobalio mag dan een moeilijk paard zijn maar:
http://www.kwpn.nl/2014/05/al-sharbatly ... t-tobalio/

Ik ben heel benieuwd wat er van terecht gaat komen maar gun iedereen het voordeel van de twijfel.
Blijkbaar is er met geld erg veel te koop.....

Oh kijk dat is goed nieuws, knap hoor. Ach we gaan het zien, hij heeft een goede instelling zo te horen :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:04

Staan zijn paarden nu bij bwg stables? Of had ik dat nou verkeerd gelezen ergens

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:37

Joolien schreef:

Misschien wel, maar toch heeft hij met Tobalio een wedstrijd van, volgens mij, 1,50 weten te winnen. Net als met Galahan (sorry als ik dit verkeerd typ). Daardoor snap ik niet helemaal waarom die het op een paard munt die al een poosje uit de running is geweest.

En wat ik me afvraag. Als een paard medische verzorging nodig heeft, komt dat daten niet al snel aan op doping? Weet iemand dat? Dat vroeg ik me al een tijdje af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:38

HorseTimeXL schreef:
Joolien schreef:

Misschien wel, maar toch heeft hij met Tobalio een wedstrijd van, volgens mij, 1,50 weten te winnen. Net als met Galahan (sorry als ik dit verkeerd typ). Daardoor snap ik niet helemaal waarom die het op een paard munt die al een poosje uit de runnen is geweest.

En wat ik me afvraag. Als een paard medische verzorging nodig heeft, komt dat daten niet al snel aan op doping? Weet iemand dat? Dat vroeg ik me al een tijdje af.

Nee dat heft niet, ligt er helemaal aan wat het paard mankeert en wat voor medicatie ervoor nodig is. Nu staat er wel belachelijk veel medicatie op de dopinglijst maar goed :P