België: Paard slaat op hol na botsing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

België: Paard slaat op hol na botsing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 15:16

www.gva.be / www.bokt.nl

Donderdagavond reed een auto in op een kar met paard vlakbij Spijker en Bremakker. De chauffeur van de auto, de menner en het paard hadden verzorging nodig. Omstreeks 22.15 uur reed de chauffeur in op een koets met paardenmenner. Volgens de autobestuurder was de koets door het schemerdonker niet goed zichtbaar. Hij kon de koets niet meer ontwijken en reed op de kar in. De bestuurder van het voertuig raakte lichtgewond.

De bestuurder van de koets werd afgevoerd naar het ziekenhuis met een dubbele beenbreuk. Hij werd diezelfde nacht nog geopereerd. Ook het paard moest voor verzorging naar een dierenarts.

“De koetsier kwam van een cursus paardenmennen, maar was toch een ervaren menner”, zegt brandweercommandant Leo Buermans.
“Hij wilde richting Bremakker rijden. De chauffeur had de koets door het schemerdonker niet opgemerkt. Het paard sloeg op hol, maar kende zijn weg naar zijn stal in de Schelpheuvelstraat. Aan het zandpad aan voetbalveld Exelcior kon het tot bedaren worden gebracht. Het was gekwetst aan zijn dij en werd voor verzorging overgebracht naar een dierenarts, waar het enkele hechtingen kreeg.”

“De man die op de kar heeft ingereden is een brandweerman van mijn team”, zegt Leo Buermans. “Zijn auto was total loss en van de koets bleef ook niet veel meer over.”

pipo

Re: België: Paard slaat op hol na botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:00

zo zie je maar... kan je beide nog zo "onderlegt" zijn gebeurt er zoiets. een ervaren menner en een brandweerman.. gelukkig wist t paard de weg! tenminste 1 die zn kop erbij gehouden heeft ;)

Caesar

Re: België: Paard slaat op hol na botsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 08:41

Maar serieus... 22.15. Ik kan me voorstellen dat je dan als automobilist zoiets niet verwacht. Lastig te verlichten ook. Maar ik zie ze hier ook onder het zadel regelmatig onverlicht langs komen door de polder... Is er toch bijna om vragen. Nu suggereer ik niet dat de menwagen in het artikel geen verlichting op had, maar dan is een gevaren driehoek niet genoeg hoor.