Koetsier gewond na aanrijding met auto in Dalfsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Koetsier gewond na aanrijding met auto in Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 13:49

www.rtvoost.nl

Op de Veldweg in Dalfsen is vanmorgen een koetsier gewond geraakt bij een aanrijding tussen een rijtuig en een auto.

De automobilist reed op de Veldweg richting Nieuwleusen en merkte een van rechts komend rijtuig te laat op vanwege hoge struiken langs de weg. Een botsing was het gevolg. De koetsier sloeg met paard en koets om en de auto raakte zwaar beschadigd.

De Veldweg was na het ongeluk tijdelijk afgesloten voor het verkeer. De berijder van de koets liep een hoofdletsel op en is door een ambulance naar de huisartsenpost bracht. De automobilist kwam met de schrik vrij en ook het paard raakte niet gewond. Het paard is naar een nabij gelegen manege gebracht voor tijdelijke opvang.

Maureen95

Re: Koetsier gewond na aanrijding met auto in Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:51

Oei wat sneu voor de bestuurder van de auto en de menner + paard :(
Sterkte!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:53

Sñeu
Beterschap.

Hoe is het met de koestier. ( lees alleen dar de bijrijder gewond id
Struiken dus gelijk kortwieken.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:08

BErijder :)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:52

Haha. Ja zag het , las het te snel:).
Heeel veel beterschap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:56

doezel2 schreef:
Sñeu
Beterschap.

Kortwieken?
Slecht zicht is slapste excuses die je kunt hebben want in dat soort gevallen hoor je snelheid aan te passen. De automobilist heeft geluk gehad dat geen fiets was want die zal wel veel erger aan toe zijn geweest.

Ik vindt altijd zeer treurig wanneer mensen te hard rijden voor het overzicht wat ze hebben.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:37

Ik zag die koetsen nog rijden

Mar_Kos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:54

"Slecht zicht is slapste excuses die je kunt hebben want in dat soort gevallen hoor je snelheid aan te passen. De automobilist heeft geluk gehad dat geen fiets was want die zal wel veel erger aan toe zijn geweest."
Fjorj vindt het altijd zeer treurig wanneer mensen te hard rijden voor het overzicht wat ze hebben.

Was je erbij?
Ken je de situatie ter plekke?
Er staat nergens dat de auto te hard reed. Ze hebben allemaal geluk gehad dat er, voor zover bekend, geen sprake is van blijvend letsel. Er is niet zo heel veel voor nodig om een rijtuig om te laten slaan. En er zijn vele wegen met slecht overzicht, o.a. door hoge struiken. Een ongeluk zit in een klein hoekje, kan iedereen overkomen. Goed om je daar bewust van te zijn.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:10

Mar_Kos schreef:
Ken je de situatie ter plekke?
Er staat nergens dat de auto te hard reed.

Dat hoeft ook niet. De automobilist reed te hard voor de omstandigheden. Als je geen zicht hebt, rijd je stapvoets op een kruispunt af.

Mensen in nederland denken altijd 'het is een 50/60/80 weg dus ik hoef ook nooit langzamer te rijden'.
Maar te hard wil alleen maar zeggen, te hard voor de omstandigheden, en gezien er een aanrijding is geweest, heeft die persoon dat blinde kruispunt dus sowieso te hard benaderd.

Maar goed, gezien maar 5 a 10% van nederlandse automobilisten echt nog kunnen auto rijden XD

Blij dat paard niets heeft, hopelijk komt het slachtoffer er ook weer bovenop.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:47

Dit is echt mijn nachtmerrie als we met de kar een rondje aan het touren zijn. Op de kant gaan....

En een ongeluk zit in een klein hoekje, maar worden meestal wel veroorzaakt door mensen die totaal geen rekening houden met anderen. Afgelopen zondag nog zo boos geweest op 2 motorrijders. Er komt een rij auto’s op een gemiddelde landweg ons tegemoet, auto’s remmen netjes af. Wij gaan met de kar iets door de berm, om meer afstand te creëren voor auto’s en ons (soms nogal bang voor auto’s) paard. Vervolgens komen er 2 motors ons achterop, die deze ruimte nog ff lekker gebruiken om tussen ons door te vliegen. Dit ging niet bepaald zachtjes en ze moesten natuurlijk naast het paard ook nog ff flink gas geven. Gelukkig bleef het paard vrij rustig en schoot ze alleen naar voren, maar ik zag de sloot al heeeeeeeeeeeeel dichtbij komen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:39

Fjorj schreef:
doezel2 schreef:
Sñeu
Beterschap.

Kortwieken?
Slecht zicht is slapste excuses die je kunt hebben want in dat soort gevallen hoor je snelheid aan te passen. De automobilist heeft geluk gehad dat geen fiets was want die zal wel veel erger aan toe zijn geweest.

Ik vindt altijd zeer treurig wanneer mensen te hard rijden voor het overzicht wat ze hebben.
. Ben ik met je eens. Maar dan nog moet ze het kort wieken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:53

Aangezien er niemand (erg) gewond is geraakt denk ik dat het met de snelheid wel mee zal vallen.
En dan nog, horen beide partijen rekening te houden met de onoverzichtelijkheid van de situatie.

Ik hoop dat ze allemaal met de schrik vrij zijn gekomen en dat dat het paard ook gewoon weer voor de koets wil.