In Engeland zijn een paard en een pony met elkaar in botsing gekomen in de paddock waarin ze losgelaten werden door hun eigenaresse Michelle Lomas. Beide dieren overleefden de bizarre crash niet.
Volgens Michelle galoppeerden Leo en Jack vrolijk naar elkaar toe, botsten, struikelden over elkaar en vielen op de grond: "Ik dacht dat ze allebei dood waren." Jack, de 4-jarige Fellpony waar Michelle dit jaar mee wedstrijden wilde gaan rijden, was inderdaad op slag dood. De 8-jarige Leo kwam weer overeind, maar bleek een been te hebben gebroken en moest afgemaakt worden.
"De dierenarts kon het niet geloven," zegt Michelle. "Hij had vaker paarden zien botsen, maar nog nooit met dit resultaat. Het was niet glad in de paddock en ze komen elke dag buiten."
Helaas zijn met het overlijden van Leo nu ook Michelle's dromen -deelnemen aan de Royal International waar ze in 2012 nog vijfde werd in de amateurklasse- voorbij.
ik heb dit ook eens gezien, 2 paarden rennen allebei andersom vol in galop, klapte op elkaar. 1 paard had gelukkig niets, de andere had een ingedeukte schedel en bloed uit d'r neus, gelukkig net niet diep genoeg waardoor de hersenen bespaard zijn gebleven, tikkie harder en ze was op slag dood....
huh jeetje, ik zet zo vaak 2 paarden bij elkaar zodat ze lekker kunnen ravotten. Nooit gedacht..nouja nooit bij stil gestaan dat er ook zoiets zou kunnen gebeuren. jeetje wat heftig zeg
Onze pony's zijn ook wel eens uit volle galop frontaal gebotst in de paddock/rijbak. Heb er zelfs een foto van, was met losgooien. Hebben wij geluk gehad toen, want ze hadden allebei niks...
Wat een vreselijk naar ongeluk!
Jolien87
Geplaatst: 21-05-14 13:02
Afschuwelijk en hartverscheurend! Hier word ik echt verdrietig van. :'(
Anoli
Geplaatst: 21-05-14 13:03
Jeetje wateen bizar ongeluk. Al zou je de meest erge rampscenario's bedenken dan nog zou dit niet bedacht worden.
Heel veel sterkte voor de eigenaresse. Die is in een klap alles kwijt.