Toeschouwer overlijdt door val jockey.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Toeschouwer overlijdt door val jockey.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 17:58

Bron: www.cmjornal.xl.pt

Ter gelegenheid van de feesten rond Nossa Senhora de Rosário, was er afgelopen zaterdag een galopren georganiseerd op een gelegenheidsrenbaanvan Vila de Ponte (Guimarães) in noord Portugal. Er waren duizenden mensen op af gekomen en António Martins, van 84, is in de krappe bocht gaan staan waar "er het meeste spectakel was". Een jockey werd het publiek in geslingerd door zijn paard en met zijn laars raakte hij António in het gezicht. Hij werd ter plekke geholpen door een team van de brandweer van Taipas en is naar het ziekenhuis afgevoerd, waar hij drie dagen later is overleden.
De ren is niet stilgelegd.

De familie weet nog niet of ze de organisatie voor het gerecht wil dagen.
De organisatie zegt aan alle veiligheidsmaatregelen voldaan te hebben en dat zowel de ruiter als het paard verzekerd zijn.

Het was de eerste keer dat de ren daar gehouden werd. De organisatie organiseert rennen door het hele land. Deze vinden plaats op geïmproviseerde renbanen.

Anoniem

Re: Toeschouwer overlijdt door val jockey.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:03

Tjha dat aanklagen snap ik niet. De arme man is zelf in die bocht gaan staan. Dat is met wielrennen ook, moet je niet midden op de weg op zo een heuveltje willen staan want dan bestaat de kans dat je omver gemaaid wordt (pasgeleden filmpje van gezien).
Het is gewoon erg rot voor de man en de achtergebleven familie, maar dit is een ongeluk waar ze niets aan konden doen.

Floordekoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 06:19

Lianne schreef:
Tjha dat aanklagen snap ik niet. De arme man is zelf in die bocht gaan staan. Dat is met wielrennen ook, moet je niet midden op de weg op zo een heuveltje willen staan want dan bestaat de kans dat je omver gemaaid wordt (pasgeleden filmpje van gezien).
Het is gewoon erg rot voor de man en de achtergebleven familie, maar dit is een ongeluk waar ze niets aan konden doen.

Liane ik ben het niet met je eens
Hoe kon die man dat nou weten

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 06:31

andersom...hoe kon de organisatie dit weten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 06:36

het ligt eraan of het afgezet was waar de man stond, of niet.
Zoniet, dan kan er sprake zijn van nalatigheid door de organisatie lijkt me?
Niet dat ik er aan zou denken om aan te klagen denk ik, maar dat terzijde.
Wel heel erg vervelende samenloop van omstandigheden zo, naar voor de nabestaanden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 11:07

De organisatie heeft aan alle veiligheid eisen voldaan. Een voet op gezichtshoogte is gewoon boven de hekken uit. Hekken zijn nooit hoog bij rennen.
Het was gewoon een bizar ongeluk. Ik ga even zoeken of ik kan vinden of er toch nog een rechtzaak is gestart, maar ik dacht het niet.