Duitse tweespanrijder vindt illegalen in vrachtwagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Duitse tweespanrijder vindt illegalen in vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 14:03

www.hoefnet.nl / www.bokt.nl

De Duitse tweespanrijder Sebastian Hess, die onderweg was naar Engeland voor de Royal Windsor Horse Show waar komend weekend internationale menwedstrijden gehouden worden, werd bij aankomst op het eiland opgeschrikt door vreemde geluiden uit zijn vrachtwagen.
Bij controle bleek de woning van de vrachtwagen gebruikt te zijn als schuilplaats door een aantal illegalen, die op deze manier de oversteek wilden maken naar Engeland.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:37

Hahaha, wat slecht dit.
Het zal je maar gebeuren, sta je raar te kijken.
Hopelijk zijn ze netjes uitgeleverd.

Anoniem

Re: Duitse tweespanrijder vindt illegalen in vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:59

Dus daarom controleert de KNHS op menwedstrijden de paarden in de vrachtwagens :Y) :Y) :Y)

Vinia18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:04

Yvank_ schreef:
Dus daarom controleert de KNHS op menwedstrijden de paarden in de vrachtwagens :Y) :Y) :Y)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:09

tsja ze zijn er nog steeds, dat soort gasten opsporen in vrachtwagens die naar engeland willen is 16 jaar mijn werk geweest bij de ferry's in rotterdam en scheveningen, omdat het nog maar zelden voorkwam en in het kader van de bezuidigingen zijn wij bedankt voor als ons werk daar.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:08

Jeetje dan sta je ook raar te kijken als je opeens vreemde mensen in je vrachtwagen ziet zitten. Ik vraag me af hoe ze daar in zijn gekomen? Had Hess niet de deuren op slot gedaan als hij uit zijn vrachtwagen was ?

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:08

speurneusc schreef:
tsja ze zijn er nog steeds, dat soort gasten opsporen in vrachtwagens die naar engeland willen is 16 jaar mijn werk geweest bij de ferry's in rotterdam en scheveningen, omdat het nog maar zelden voorkwam en in het kader van de bezuidigingen zijn wij bedankt voor als ons werk daar.

Vandaar de naam Speurneus.... :')

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:27

Wij hebben het in de haven van Nador (Marokko) ook meegemaakt.
Er was een belangrijke rally geweest in de Woestijn en de vrachtwagens gingen weer terug naar Europa.
Vlak voor dat alles de boot zou op gaan haalden ze 3 mannen onder 1 van de trucks vandaan.
Ze hadden zich vastgebonden onder het chassis met doeken.
Tussen de lading van diverse andere vrachtauto's werden nog meer mensen vandaan geplukt ook vrouwen met kinderen.
Hebben even gesproken met de lokale autoriteiten, ze doen dit werk dagelijks en toveren overal lui vandaan.
Zo vertelde hij dat hij een jonge man aantrof in het reservewiel van een grote vrachtauto.
Die had een paar 100 euro betaald voor de illegale overtocht aan de chauffeur, die hem vervolgens wel ook verlinkte...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:36

__YSB__ schreef:
speurneusc schreef:

Vandaar de naam Speurneus.... :')

yep inderdaad

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:02

Heel sneu dat er nog steeds mensen op deze manier op zoek moeten naar een beter leven. Je zal wel inderdaad even staan te kijken inderdaad.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:42

O, dat was zo eng in Griekenland op de boot terug naar italie met onze camper, enkele jaren terug. Omdat de boot vertraging hadden begon het laden en lossen pas in het donker (rond 11 uur in de avond) de campers werden met dat type boot als laatste ingeladen dus moest wij heel lang wachten. Je hoorde gewoon die mensen om je wagen heen lopen en de knopen en deuren proberen. Gelukkig hebben wij een hele grote hond (maatje mini shetlander) en daar liep mijn vader dan elke 15 minuten een rondje mee om de camper. Hond heeft op die manier gelukkig een paar mensen weggejaagd en de man die onder de camper was gekropen een mooie bijt in zijn enkels gegeven.

Wat was ik blij dat we op de boot waren weg van dat gedoe (ik was toen een jaartje of 12)
Maar dat het zelf in de haven van Engeland gebeurde wist is niet (al wordt er gezegd dat je daar altijd een baan kan vinden)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:48

engeland heeft geen uitzettingsbeleid, dus iedereen die asiel aanvraagt wordt 3 jaar verzorgd, krijgt ziektekosten verzekering etc. en voor de meeste (waren veel chinezen) is het een mogelijkheid om via engeland naar canada te trekken, immers canada is zusterland engeland dus dan geen visum nodig en via canada glippen ze over naar amerika, het beloofde land.

ze hebben hier vaak 10.000den euro's voor over, hele dorpen leggen alles wat waarde heeft bijeen om de jongeren daarheen te sturen.

mijn herder heeft de ferry in de 9 jaar dat ik met hem werkte voor 4,5 miljoen aan boetes bespaard
(7500 euro boete voor de ferry per kop dat deze engeland binnen laat komen)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:15

waaw speurneus dat zijn interessante verhalen!

Niet te geloven dat het in engeland zo geregeld is :=

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:21

Amaris schreef:
waaw speurneus dat zijn interessante verhalen!

Niet te geloven dat het in engeland zo geregeld is :=

Oh, historisch gezien hebben die nog wel een en ander goed te maken (speciaal tav Chinezen).
Nederlanders trouwens ook...

nmpo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 07:07

Die 'gasten' zijn gewoon mensen opzoek naar een beter leven, vaak op de vlucht van oorlog, armoede, onrecht, angst en pijn. Niet iedereen heeft het zo goed als wij in NL. Je zult maar dusdanig tot wanhoop gedreven worden dat je bij zo'n ruiter in de vrachtwagen probeert mee te liften...