Eventing: Imperial Cavalier met pensioen *update 2*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Eventing: Imperial Cavalier met pensioen *update 2*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 07:50

http://eventingnation.com / http://www.bokt.nl

De Britse eventing-amazone Mary King heeft besloten om haar 17-jarige paard Imperial Cavalier ("Archie") niet meer in te zetten op viersterren concoursen, na een teleurstellend optreden tijdens de Britse Badminton Horse Trials.
Mary en Archie kwamen in de problemen bij de Outlander Bank (zie video) maar wisten daar veilig uit te komen.
Mary: "Badminton was Archie's laatste meerdaagse evenement. Ik zal hem enkel nog uitbrengen tijdens ééndaagse wedstrijden tot hij komend najaar met pensioen mag. Hij heeft zoveel voor mij gedaan, ik wil niet meer van hem vragen. Hij hoeft zichzelf niet meer te bewijzen en als hij laat merken dat hij niet meer wil, is het tijd om te stoppen."

Van de negen CCI viersterren evenementen, die Archie gereden heeft in zijn carrière, eindigde hij zeven keer in de top zes. Opmerkelijke prestaties zijn de 13e plaats in Badminton 2013, 4e in Pau 2012, 5e plaats individueel op de Olympische Spelen 2012 in Londen , 3e in Badminton 2011, 6e individueel tijdens de World Equestrian Games van 2010 , 4e in Badminton 2010, 3e in Burghley 2008 en 2e in Pau 2007.

loez

Re: Eventing: Imperial Cavalier met viersterren cross - pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 07:53

Welverdiend! :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 07:57

Ik heb het toevallig gezien, ze hadden nog een stop, en daarop is ze afgestapt. Eerlijke amazone, diep respect!!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:17

Echt respect voor haar! Denkt goed om het paard.. Dat het niet ging inderdaad gestopt.. Zo zouden er meer moeten denken!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:33

Doet me altijd zo goed om te zien dat er naast alle ellende die je ooit ziet in de cross ook heel wat ruiters zijn die het wel samen met hun paard doen en hun dier echt respecteren. Top!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:02

Dit was haar eerste stop geloof ik en even later weigerde het paard weer en toen heeft ze hem beloond en toen afgestapt inderdaad. heel veel respect!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:55

Renee_S schreef:
Doet me altijd zo goed om te zien dat er naast alle ellende die je ooit ziet in de cross ook heel wat ruiters zijn die het wel samen met hun paard doen en hun dier echt respecteren. Top!

Juist in de cross moet je het samen met je paard doen. Ruiter en paard moeten 100% op elkaar vertrouwen. Dat vertrouwen krijg je niet als je niet goed voor je paard bent. Dan kom je echt niet mee in deze sport.

Ik heb wel heel veel bewondering voor deze vrouw. Met haar 52 jaar nog zo in de top meedraaien, heel knap en een fijne amazone.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 19:43

*Update*

Op de site van horse and hound meldt Mary King dat het nog helemaal niet zeker is dat Imperial Cavalier met viersterren cross pensioen gaat. Vandaag zou er een gesprek plaats vinden met de eigenaren van het paard, waarna de beslissing genomen wordt.
Wanneer dit in het nieuws gebracht wordt, zal er een nieuwe update volgen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 19:04

*Update*

De kogel is door de kerk: Imperial Cavalier gaat met pensioen. Deze beslissing hebben zijn eigenaren en Mary King genomen.
King: "Zijn enthousiasme voor de sport nam af, maar hij is nog steeds fit en gezond. Nu mag hij fijn van zijn pensioen gaan genieten."

loez

Re: Eventing: Imperial Cavalier met pensioen *update 2*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 07:13

Nogmaals welverdiend!!! :)