New Orleans brengt in tweede veiling €60.000,- minder op

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

New Orleans brengt in tweede veiling €60.000,- minder op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 16:47

BVA-Auctions / http://www.bokt.nl

Afbeelding
New Orleans. Foto: Charles

De veiling op de overgebleven paarden van stal Eurocommerce is vanmiddag beëindigd. Bij deze veiling werden de paarden die niet gegund waren tijdens de eerste veiling in begin april, opnieuw beschikbaar gesteld voor de verkoop.

Bij de veiling in begin april werd de Holstein ruin New Orleans (v. Colbert) afgeslagen op een bedrag van €210.000,-. Echter werd het paard voor dit bedrag niet gegund en kwam het afgelopen vrijdag opnieuw ter veiling. Dit geldt ook voor springruin Cleveland, waar begin april geen enkel bod op werd uitgebracht.

Het opnieuw ter veiling brengen van Cleveland was succesvol, nu werd het paard afgeslagen op een bedrag € 17.500,-. Voor New Orleans was het opnieuw veilen minder succesvol: het hoogste bod was slechts €150.000,-, terwijl de ruin begin april voor €60.000,- meer werd afgeslagen.

Of de paarden ook daadwerkelijk gegund worden aan de hoogste bieder is nog niet bekend.

Angela

Re: New Orleans brengt in tweede veiling €60.000,- minder op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:11

Tja... wie het "kleine" niet eert...

Of zoals Maxima zou zeggen "beetje dom"....

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:27

Wie het kleine niet eert? Weet je watvoor paarden dit zijn haha..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:28

Kleine staat niet voor niets tussen aanhalingstekens, en is gericht tegen de bank die ze wilt verkopen.

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:31

Goh, eerst staat er dat new orleans een ruin is en in het laatste stukje is hij opeens een hengst?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 17:38

Goed opgemerkt, heb het direct gewijzigd. Hij is een ruin :)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:40

Hoe werkt dat gunnen dan? Waarom is dat dan de eerste keer niet gebeurd vraag ik me dan af?

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:42

Volgens mij is gunnen dat ze het paard niet verkopen. Als het veilingbedrag te laag is, dan zegt de verkoper: nee, het gaat niet door. Volgens mij is dat gunnen, zo niet, corrigeer me aub,dan leer ik vandaag ook weer wat!! En dan was in het eerste geval misschien het bedrag te laag, maar dat zou achteraf inderdaad een beetje zonde zijn...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:12

Angela schreef:

Ze hadden beter werk kunnen maken van de paarden die spoorloos zijn, dan die paarden niet te gunnen voor de bedragen die destijds zijn geboden...
Ik denk dat 60.000 euro in die zoektocht al een behoorlijk verschil had kunnen maken.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:16

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:21

wilma12 schreef:
New orleans is sinds begin maart niet meer gereden. Hij heeft veel medische zorg nodig, dan zou dit evt mogelijk zijn...

Als dit waar is vindt ik het bedrag nog behoorlijk veel. Lijkt wel alsof ze geen flauw benul hebben van het feit dat een paard (kosten die je daarna verwacht/onverwacht moet maken) wel even wat anders is dan een huis aanschaffen of een auto oid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:25

ukje schreef:
wilma12 schreef:
New orleans is sinds begin maart niet meer gereden. Hij heeft veel medische zorg nodig, dan zou dit evt mogelijk zijn...

Als dit waar is vindt ik het bedrag nog behoorlijk veel. Lijkt wel alsof ze geen flauw benul hebben van het feit dat een paard (kosten die je daarna verwacht/onverwacht moet maken) wel even wat anders is dan een huis aanschaffen of een auto oid.

Denk je dat mensen die een paard voor dit bedrag (wat volgens mij exclusief de veilingkosten is, wat in dit geval behoorlijk veel is!!!!!) een paard kopen en er vervolgens geen zorg voor kunnen dragen? :')

Dat de waarde niet reëel is, tsjah, so be it... Kennelijk wil men wel betalen voor 'vergane glorie'.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:33

Janine1990 schreef:
Denk je dat mensen die een paard voor dit bedrag (wat volgens mij exclusief de veilingkosten is, wat in dit geval behoorlijk veel is!!!!!) een paard kopen en er vervolgens geen zorg voor kunnen dragen? :')

Dat de waarde niet reëel is, tsjah, so be it... Kennelijk wil men wel betalen voor 'vergane glorie'.

Zeg ik dat dan? Wat ik eigenlijke bedoelde is dat ik mij prima voor kan stellen dat zelfs die groep mensen geen hoofdprijs gaan betalen voor iets waar ze later heel veel kosten aan zullen hebben.
Misschien heb je in je laatste stukje wel gelijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:39

ukje schreef:
Janine1990 schreef:

Zeg ik dat dan? Wat ik eigenlijke bedoelde is dat ik mij prima voor kan stellen dat zelfs die groep mensen geen hoofdprijs gaan betalen voor iets waar ze later heel veel kosten aan zullen hebben.
Misschien heb je in je laatste stukje wel gelijk.

Ooooh sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen.
Ik dacht dat je doelde op de kopers, dat die niet weten waar ze aan beginnen.

Ik begrijp je nu wel! Maar ik twijfel er wel aan. Reden is dat dit een omvangrijke zaak is, waarbij de bank een groot belang heeft in de opbrengst van het hele gebeuren. Dus ik kan me niet voorstellen dat ze deze zaak niet door een deskundige hebben laten onderzoeken en zomaar een leuke prijs aan de paarden hebben gehangen.

Als ze zouden hebben geluisterd naar het verhaal van dhr. Visser, zou de bank nog geld achter de paarden aan moeten brengen. Er staan maar weinig paarden in het document die gezond zijn, en dat zijn de minder interessante paarden voor zover ik het kon zien. Zo goed zit ik niet in de springsport.
Aan de andere kant dekt de Rabobank zichzelf natuurlijk ook in met dit document.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:40

Angela schreef:

_O- beetje heel erg dom

veilingkosten zijn trouwens voor rekening van de verkoper, niet de koper, dus dat moet dan nog van die 150 k af (als het genoemde bedrag niet al het definitieve bedrag is, dus veilingkosten er al af)
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 12-05-14 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:42

Ik hoop maar dat Cleveland uiteindelijk door Kathi is gekocht, hij verdient het!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:45

xxCYNNxx schreef:
Angela schreef:

_O- beetje heel erg dom

veilingkosten zijn trouwens voor rekening van de verkoper, niet de koper, dus dat moet dan nog van die 150 k af (als het genoemde bedrag niet al het definitieve bedrag is, dus veilingkosten er al af)

Dus berekent de verkoper een bepaald percentage over de veilingkosten :)
De veilingkosten zijn volgens mij 16% en dan is er nog geen BTW over berekend.

Kijk maar naar de veiling van Londen. Die leverde 8,6 miljoen op. Inclusief veilingkosten en btw werd dit 11,8 miljoen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:48

aah ok dat wist ik dan weer niet :)

maar goed; de btw is voor de staat, dus daar heeft de rabo sowieso niks aan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:52

xxCYNNxx schreef:
aah ok dat wist ik dan weer niet :)

maar goed; de btw is voor de staat, dus daar heeft de rabo sowieso niks aan

Als de koper de BTW niet betaalt, heeft de Rabo wel een probleem hoor...
Dat kan alleen als de koper een geldig BTW nummer heeft binnen de EU.

Rabobank moet de BTW afdragen, maar de koper zou de BTW kunnen terugvragen.

DutchFarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:10

LvdO: Gunnen betekent juist wel accepteren van het bod van de koper. Niet gegund is niet accepteren. Ik neem aan dat de bank dacht er meer voor te kunnen krijgen en het nogmaals probeerde met de laatste veiling. Goed nederlands gezegde: als je het onderste uit de kan wil hebben krijg je soms de deksel op je neus. Benieuwd of ze het bod nu wel gaan gunnen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 01:19

Citaat:
_xManadisx_ schreef:
door _xManadisx_ » Gisteren, 19:42
Ik hoop maar dat Cleveland uiteindelijk door Kathi is gekocht, hij verdient het!
[quote]

Hoop ik ook, arme New Orleans had hem ook een mooi pensioen gegund

sammy136

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:21

Zo kan je door blijven gaan.

denk niet dat er een veel hoger bod gaat komen.
ook de interesse van de huidige kopers zal hier door afzwakken lijkt mij

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 07:41

Wat een bedragen he.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:29

DutchFarm schreef:
LvdO: Gunnen betekent juist wel accepteren van het bod van de koper. Niet gegund is niet accepteren. Ik neem aan dat de bank dacht er meer voor te kunnen krijgen en het nogmaals probeerde met de laatste veiling. Goed nederlands gezegde: als je het onderste uit de kan wil hebben krijg je soms de deksel op je neus. Benieuwd of ze het bod nu wel gaan gunnen.

Ik weet dat dit niet de reden is. Hij werd vorige x geveild als top sportpaard en voor dit doel einde gekocht bij onderzoek da bleek dat dit paard niet geschikt is en veel medische zorg nodig heeft. Vandaar met exacte reden aangeboden op 2e veiling met veel lager startbod!