KNHS petitie 'Red de buitenrit', het vervolg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

KNHS petitie 'Red de buitenrit', het vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 14:06

www.knhs.nl

Maar liefst 20.503 handtekeningen werden op 8 april jl door de KNHS en de NederlandseToerfietsunie (NTFU) aangeboden aan de Tweede Kamer. Van alle grote partijen waren Tweede Kamerleden aanwezig en tevens van drie verschillende commissies, wat uitzonderlijk is. Een goed resultaat, dat bovendien door de landelijke media is opgepikt.

Maar met het aanbieden van de petitie alleen zijn we er natuurlijk niet. De politieke lobby gaat door – de kamerleden willen een vervolggesprek met de sportbonden. Zij hebben aangegeven geen genoegen te nemen met het antwoord van de Staatssecretaris op de kamervragen van het CDA dat het Rijk geen taak meer heeft in het financieren van routes en paden (dat is nu een taak van de provincies). Daarom gaat de KNHS zich in de aanloop van de provinciale verkiezingen in 2015 ook op de provincies richten.

De urgentie van het onderwerp wordt steeds duidelijker. Buitensporten, waaronder paardrijden, komt dan ook prominent aan bod bij de start van de NOC*NSF sportcampagne op 10 juni a.s. Inmiddels zijn er provincies die toch extra financiële middelen voor buitensport gaan reserveren. Een kentering in de gedachte dat de (paarden)sporter alles maar zelf moet gaan betalen, maar we zijn er nog niet!

Zie eerder:
[VN] Petitie met 28.000 handtekeningen aangeboden in Den Haag
[VN] KNHS: "Red de buitenrit, teken de online petitie"

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:34

Bij de zie eerder staat er 28.000 handtekeningen en in dit verhaal staat 20.503. Wat is het nou? :+

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:44

limagirl schreef:
Bij de zie eerder staat er 28.000 handtekeningen en in dit verhaal staat 20.503. Wat is het nou? :+

7 duizend + handtekeningen zijn voor het behouden van vaarroutes oid

Roxyloverr

Re: KNHS petitie 'Red de buitenrit', het vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:57

oewh als het zo blijft wordt het een stuk duurder :n

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:12

Wat ik gehoord heb is dat de kamer er pas naar kijkt als er + 40,000 handtekeningen zijn,dus hoop dat ze hier wel naar kijken!!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:15

De rest van de overige honderdduizenden paardensporters rijden blijkbaar allemaal in een rijbak en komen nooit buiten :(

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:56

Bokt zou een aandeel kunnen hebben in het bereiken van mensen. Net zoals iedere gebruiker wel eens moet aangeven of je al dan niet aan een evenement deelneemt, voordat de melding verdwijnt. Snappen jullie mij?

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:57

Misschien hebben die het wel te druk met buitenrijden dat ze geen eens tijd hebben om te weten van deze handtekeningenactie ruud!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:17

En misschien vinden een hoop buitenrijders het wel helemaal niet zo'n drama om een kleine financiele bijdrage te leveren? Als ik voor 50 euro/jaar zeker weet dat er goede ruiterpaden zijn, en dan overal mag rijden, wil ik dat best betalen. Dat is 1 euro per ritje als je 1x per week buiten rijdt. Heb ik er best voor over.
(Overigens had ik de petitie wel getekend...)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:54

Ruud_O schreef:
De rest van de overige honderdduizenden paardensporters rijden blijkbaar allemaal in een rijbak en komen nooit buiten :(

Nu is in de bak dressuren inderdaad leuker dan een buitenrit ;). Maar ik weet ook niets van 1 of andere handtekeningenactie af, ondanks dat ik toch af en toe buitenrij. Betalen om in bossen te rijden ben ik geenzins van plan. DAn moet de wandelaar, fietser of mtb-er ook gaan betalen. En dan verwacht ik ook wat meer dan die halve ruiterroute met een gatenpad.

50 euro vind ik overigens veel en veel te veel. Dat komt bij mij neer op 10-15 euro per rit. Dacht het niet. Op m'n eigen paard ook nog he.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:22

Ik vind het nog steeds zo belachelijk. Iedereen of niemand. Ik hoop dat we de 40 000 halen!

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:26

Ik vind het eerlijk best weinig. Ik hoopte dat het er veel meer zouden zijn.

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:35

eigenlijk lijkt het me wel een goed idee als iedereen nou in zijn onderschrift de link van de petitie zet dan weet heeeel bokt er van, want iik weet zeker dat nog niet elke bokker het weet. en dan tekenen ze wel even *\o/*

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:54

Haha. Ik heb al weer 6 mensen laten tekenen. :P Facebook doet ook wonderen!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:28

Zijn ook mensen die hier helemaal nog niet van gehoord hebben. Als je niet lid bent van de knhs en je zit niet op internet dan weet je dit natuurlijk niet.