Paard overleden na val in sloot bij Meedhuizen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paard overleden na val in sloot bij Meedhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 11:52

xEline

Re: Paard overleden na val in sloot bij Meedhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:59

Verschikkelijk om je paard op deze manier te verliezen, sterkte voor de eigenaren!!

Sharon_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:05

Sterkte voor de eigenaren! Vreselijk nieuws. Uitputting is vaak het geval bij dit soort dingen. Heb wel eens een filmpje gezien van de brandweer die een paard redt die vast zat in modder, hele onderneming en zo stresvol!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:35

He bah wat naar zeg, sterkte voor de eigenaren.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:40

Wat verschrikkelijk.Sterkte!

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:49

Paard stond in een weiland waar mijn collega vlakbij woont en zij kende deze paarden ook (stonden er twee). Collega vertelde dat het paard een oudje was, ik geloof dat ze 26 jaar zei. Een sneu einde voor zo'n oudje...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:56

Ach gut, dat is helemaal sneu, die zal dan misschien ook niet de conditie gehad hebben om het lang vol te houden :n.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:57

ahw wat sneu zeg. dit vind ik nou echt zielig. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:09

Verschrikkelijk!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:22

Triest , heel veel sterkte voor de eigenaren en of verzorgers. Wat vreselijk lullig dat t dier komt te overlijden in zo'n ondiepe sloot. Ik weet wel dat een kind in 5 cm water kan verdrinken.. dit moet haast wel net zoiets zijn. In en in treurig.
Dacht dat ie in een kanaal of gracht gevallen was, maar de kanten zijn zo diep/stijl. brr kippevel

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:15

Wat een horror. -O-

Mijn paard is afgelopen zomer ook in de sloot beland. Helaas 's nachts. Het werd op 6u in de ochtend pas ontdekt. Ik vermoed dat hij er echt uren heeft ingelegen. Over een stuk van 30m waren op 5 plaatsen de wal echt flink omgeploegd op de plekken waar hij er geprobeerd geeft uit te klimmen. Er moesten 2 brandweer teams aan te pas komen en nog kregen ze hem er niet uit. Hij gaf op t laatst ook helemaal niet meer mee.

Gelukkig kregen ze hem in zo'n positie, mooi recht met 2 voorbenen naar voren. Toen hebben we 2 touwen om z'n voorbenen gedaan in de koot. En heeft de zoon van de boer hem er met de trekker heel rustig centimeter voor centimeter uitgetrokken. Ik ben geen voorstander van de trekker in zo'n situatie ivm het stuk trekken van t paard. Maar het was dat of dood paard.

Eenmaal op het droge wilde hij ook niet meer op staan. Ogen wel open, maar niet meer knipperen, tandvlees blauw amper ademhaling. Ja t was bijna te laat. Met lieve woordjes en wat trekken kreeg ik m niet overeind. Daar kwam geen reactie op. Heb m toen met t halstertouw geslagen en een schop onder z'n kont gegeven. Toen kwam hij godzijdank weer overeind. En toen was t ook gelijk goed. Wel wat rillerig. Maar hij was okee.

Tis dat die ouwe (20) van mij nog zo fit is. Anders was t einde oefening geweest die dag...

Hij heeft er gelukkig niets aan over gehouden. 2 uur later stond ie alweer op de wei.

Loveleyente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:00

Heel veel sterkte voor de eigenaren!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:06

Foto's niet schokkend ... ik vind het anders een knap beroerd gezicht om dat paard zo klem in de sloot te zien liggen .... ;(

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:36

Misschien is hij wel niet goed geworden en daardoor in de sloot gerold.

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:51

Pfff... Je zal het meemaken! Heel veel sterkte toegewenst aan de eigenaren.

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:00

Verschrikkelijk! Sterkte voor de eigenaar.

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:01

wij mede lotgenoten wensen de eigenaren heel veel sterkte

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:47

Verschrikkelijk heel veel sterkte

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:52

Ik blijf sloten eng vinden,en daarom heb ik er een omheining voor gezet.
Triest zeg voor de eigenaar van dit paard.Het zal je maar gebeuren.Sterkte voor de eigenaar.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:56

Ik kreeg er tranen in mijn ogen van, wat moet het een pijn doen om je geliefde oudje op zo'n manier te verliezen... Die had je waarschijnlijk een rustig heengaan in de zomer in de wei gegund, in het zonnetje, of lekker in het stro... Maar zeker niet op deze manier, bah wat naar...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:51

@darkness, wat jij beschrijft heb ik ongeveer precies zo gehad, die van mij heeft ook zo ongeveer de hele nacht in de sloot gelegen, was er bijna niet meer geweest, had een temperatuur van 33-33,5 graden. Echt iets wat je nooit wilt meemaken :n.

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:54

Triest :( veel sterkte voor de eigenaren! !

Al vind ik de sloot niet zo diep.. zoals in het eerste bericht staat...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:01

Darkness85 schreef:
Wat een horror. -O-

Mijn paard is afgelopen zomer ook in de sloot beland. Helaas 's nachts. Het werd op 6u in de ochtend pas ontdekt. Ik vermoed dat hij er echt uren heeft ingelegen. Over een stuk van 30m waren op 5 plaatsen de wal echt flink omgeploegd op de plekken waar hij er geprobeerd geeft uit te klimmen. Er moesten 2 brandweer teams aan te pas komen en nog kregen ze hem er niet uit. Hij gaf op t laatst ook helemaal niet meer mee.

Gelukkig kregen ze hem in zo'n positie, mooi recht met 2 voorbenen naar voren. Toen hebben we 2 touwen om z'n voorbenen gedaan in de koot. En heeft de zoon van de boer hem er met de trekker heel rustig centimeter voor centimeter uitgetrokken. Ik ben geen voorstander van de trekker in zo'n situatie ivm het stuk trekken van t paard. Maar het was dat of dood paard.

Eenmaal op het droge wilde hij ook niet meer op staan. Ogen wel open, maar niet meer knipperen, tandvlees blauw amper ademhaling. Ja t was bijna te laat. Met lieve woordjes en wat trekken kreeg ik m niet overeind. Daar kwam geen reactie op. Heb m toen met t halstertouw geslagen en een schop onder z'n kont gegeven. Toen kwam hij godzijdank weer overeind. En toen was t ook gelijk goed. Wel wat rillerig. Maar hij was okee.

Tis dat die ouwe (20) van mij nog zo fit is. Anders was t einde oefening geweest die dag...

Hij heeft er gelukkig niets aan over gehouden. 2 uur later stond ie alweer op de wei.

Vind je het vreemd dat die eerst niet op wilde staan. Een paard is geen koe, die je aan de benen uit een sloot trekt. Bij een paard moet je met een 'harnas' werken. Dus iets onder de buik en achter de kont. Dan trek je een paard goed uit de sloot.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:05

Vind dat een beetje een misplaatste opmerking FriesWytske. Ik denk dat Darkness85 dat zelf ook wist en dat ze dit geprobeerd hebben, maar dat er geen andere mogelijkheid was. Dit meldt zij ook in haar verhaal.

Wat een verschrikkelijke manier om je paard te verliezen... Heel veel sterkte voor de eigenaren (en evt. verzorgers e.d.)...

margatos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:54

Feliza het paard van mijn zus is 30 april 27 jaar geworden.
Hoe ze in de sloot is beland is onduidelijk waarschijnlijk heeft ze van te voren al iets gehad. Voor een paard is dit een paniek situatie en haar hart kon dit dan ook niet aan.
Tijdens de reddingspoging heeft ze een hartstilstand gekregen.
Na 21 jaar je paard zo verliezen is een drama. Je weet ze worden oud maar dit verwacht niemand.

Namens mijn zus moet ik iedereen heel erg bedanken voor de lieve woorden en het medeleven.