Eind april maakte Bram Chardon een zeer succesvol debuut met een vierspan paarden tijdens de internationale wedstrijd in Horst. Hij reed daar het vierspan van Baron Wolf von Bucholz, die zijn paarden in training heeft bij Chardon en de wedstrijd in Horst gebruikte om wedstrijdritme op te doen. Bram Chardon vond direct mooi aansluiting bij de wereldtop.
De redactie van de website van Outdoor Brabant vroeg aan Bram of dit succes betekent dat hij tijdens Outdoor Brabant in de paarden vierspanwedstrijden te verwachten is. “Nee hoor, ik ben voornemens om met de pony’s naar Breda te komen. De heer Wolf von Bucholz gaat zelf binnenkort weer met zijn span deelnemen aan wedstrijden. Ik ben weliswaar bezig om een eigen vierspan paarden te selecteren en trainen maar zoiets kost veel tijd,” aldus Chardon Jr. "Bovendien laat ik me de kans op een Nederlandse titel dit jaar en wellicht een wereldtitel volgend jaar in Breda niet ontnemen!"
Leuk dat hij nog bij de pony's blijft maar ik heb zijn paatden debuut gezien. En wat kan hij rijden. Wat een lef hoe hij die paarden door de waterbak stuurde. Ga zo door.