Gerco Schröder nu officieel Glock Rider

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Gerco Schröder nu officieel Glock Rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 11:44

Persbericht Glock / www.bokt.nl
Ook getipt door Bokker Janderegelaa

Hij wordt beschouwd als één van de beste ruiters ter wereld met een immens gevoel voor het paard. Hij was al Wereld en Europees Kampioen en met zijn twee keer Olympisch zilver in Londen 2012 trad hij definitief toe tot een selecte kring der Nederlandse jumpinghelden. Vanaf deze week is Gerco Schröder officieel Glock Rider en daar is hij uiterst tevreden mee. “De laatste weken waren ongelooflijk spannend. Eerst dreig je London in die veiling te verliezen, dan komt die gelukkige ommekeer: Gaston en Kathrin Glock kopen London en bieden me de gelegenheid om hem te blijven berijden. Met als klap op de vuurpijl dat ik nu zelf deel uitmaak van het Team Glock, ongelooflijk gewoon. Ik ben zó gelukkig dat ik tot het team kan toetreden. Dit is een hele eer voor mij.”

Gerco Schröder heeft naast London nu ook Glock’s Debalia (v. Numero Uno) op stal staan. Een veelbelovend jong paard. “Glock’s Debalia is zes jaar oud en heeft een mooie toekomst voor zich”.

Op het programma staat nu eerst een trip met Glock’s London naar de Longines Global Champions Tour-etappe van Madrid (Spanje), daarna volgen twee weken pauze vóór de Nations Cup van de CSIO5* in Rome (Italië).

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:51

Mooi! :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:53

leuk voor hem, na al dat EuroC. gedoe

jansje73

Re: Gerco Schröder nu officieel Glock Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:56

Super !!! +:)+ +:)+ +:)+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:03

*\%/*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:04

Super fijn voor hem dat het hele drama van de afgelopen tijd zo goed heeft uitgepakt.

En London gewoon weer als wedstrijdpaard en een veelbelovend talent op stal om die verder op te leiden.

Het is Gerco enorm gegund!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:10

*\o/*

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:15

Oh wat moet dat heerlijk zijn voor die man! Het is hem zeker gegund :D

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:15

Geweldig voor gerco *\%/*

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:37

Door je als een professional op te stellen, ook al is dat - gezien het eurocommerce-debacle nog zo moeilijk - maak je dat ook de grote jongens wel zaken met je willen doen. Super voor Gerco.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:48

FloortjeM schreef:
Door je als een professional op te stellen, ook al is dat - gezien het eurocommerce-debacle nog zo moeilijk - maak je dat ook de grote jongens wel zaken met je willen doen. Super voor Gerco.

Helemaal juist, Gerco heeft zich nooit over anderen uitgelaten en altijd prof gebleven.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:13

Aan zijn houding kunnen veel mensen n voorbeeld nemen idd.
Maar had Gerco eigenlijk veel keus, of had hij London ook mogen blijven rijden, als hij geen Glock ruiter was geworden?
Heef t hij nu eigenlijk nog andere paarden, die ook maar n beetje in de buurt komen van t niveau van London?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:08

Tja, wat is in de buurt van london... Denk niet dat er veel paarden zijn die in de buurt komen (vind ik) euroc. had die ook niet

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:36

Ik bedoel meer: op 1m50-1m 60 niveau :-)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:57

ik vermoed dat er misschien nog een aantal zullen bijkomen dankzij deze samenwerking want inderdaad London kan niet alleen de kar trekken ..en het is een heel zwaar seizoen met nation cups , GCT en de wereldruiterspelen in het vooruitzicht , maar misschien komen er nog andere eigenaren met goede paarden nu ie onafhankelijk is van EC ?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:58

amoj schreef:
Tja, wat is in de buurt van london... Denk niet dat er veel paarden zijn die in de buurt komen (vind ik) euroc. had die ook niet

nou daar kon ie toch wel elke week op pad met hele goede paarden en kon ook grote prijzen winnen zonder London ..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:01

Echt super voor Gerco! Met zo'n sponsor kan je tamelijk onbezorgd naar de toekomst kijken.

Maar dat rapport over de gezondheid van de EC paarden stond toch in dat London van alles mankeerde, zeer selectief kon worden ingezet en dan nog hooguit 2 jaar mee kon? Zal zo'n rapport dan opzettelijk gepubliceerd zijn om die paarden in waarde te laten verminderen zodat de schuldeisers minder geld uit de veiling haalden?

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:07

Natuurlijk was dat opzet, daarom moest ik ook zo lachen toen dat paard van Tommie Visser ook behandeld moest worden vanwege slechte voorbenen ....

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 22:54

Gerco heeft zich als een gentlemen in de media geuit over Eurocommerce wat ook vice versa was. Met Glock als sponsor en eigenaar van London vind ik dat Gerco mazzel heeft. Geniet er van na al die stress!!!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:57

Lees overigens net dat hij een hele mooie (nieuwe) start heeft gemaakt met de derde plaats.

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:00

Super top voor hem en de Nederlandse springsport!! :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:03

Wat fijn en ook meteen ook mooi resultaat!

Dit staat op horsus.nl:
Het Glock Horse Performance Center maakt vandaag bekend dat in het GLOCK team zijn opgenomen de Nederlandse springruiter Gerco Schröder met twee van zijn paarden: Glock's London en Glock's Debalia.

Recentelijk kocht de familie Glock London op de Eurocommerce veiling en Gerco Schröder blijft zijn ruiter. Debalia is één van Gerco's talenten. Het is een zesjarige merrie van Numero Uno.