Dispensatie voor Damon Hill

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Dispensatie voor Damon Hill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 08:14

www.st-georg.de / bokt.nl

Damon Hill (v. Donnerhall) en Helen Langehanenberg zullen niet deelnemen aan het Duitse dressuurkampioenschap. De combinatie krijgt dispensatie.

Normaal gesproken zijn alle A- en B-kaderruiters verplicht om deel te nemen aan het Duitse kampioenschap in Balve. De dressuurcommissie van het Duitse Olympische Comité voor Ruitersport (DOKR) besloot om na het recente succes van Helen Lanehanenberg en de veertienjarige Damon Hill om een uitzondering te maken. Onlangs werden ze tweede in de wereldbekerfinale in Lyon (87,339%) en in februari wonnen ze de kür in Neumünster met meer dan 90%.

Klaus Roeser, voorzitter van het DOKR, legt uit: "Damon Hill heeft tijdens het wereldbekerseizoen en met zijn uitstekende tweede plaats in Lyon zijn rendement meer dan bewezen. Omdat de hengst ook in de fokkerij ingezet wordt, hebben we besloten om hem een langere wedstrijdpauze te gunnen."

Ook bondscoach Monica Theodorescu verwelkomt de beslissing: "Het seizoen is nog lang. De dressuurwedstrijden op de Wereldruiterspelen staan pas eind augustus op het programma en tot die tijd zal Damon Hill nog deelnemen aan de observatiewedstrijden in Perl-Borg en in Aken."

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:28

Wat fijn dat er ook zo gedacht kan worden. Beetje meedenken met het paard en zijn welzijn. Ze hebben zich toch al bewezen, nu gaat het erom de hengst in vorm en hem gezond te houden.

bliver

Re: Dispensatie voor Damon Hill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:40

Prima toch. Ik vind het raar dat ze in nederland niet verplicht zijn mee te doen. Onder het mom van past niet in de wedstrijdplanning terwijl de echte reden gewoon is dat ze op internationale concoursen meer geld verdienen. In dit geval is het een prima regeling. Je moet meedoen tenzij je een goede reden hebt om niet mee te doen en ander kom je niet in aanmerking voor een teamplek. Is voor de Nederlandse kampioenschappen ook weleens leuk dat echt alle toppers meedoen niet alleen outdoor maar ook indoor. Zeker indoor zit je toch steeds naar een half deelnemersveld te kijken

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:53

De Duitsers gaan weer een sterk team hebben dit jaar!
Langehanenberg met Damon Hill, Sprehe met Desperados, Werth met hopelijk Bella Rose en dan hebben ze er nog enkele die 75+ kunnen scoren in de GP, Lütkemeier me D'Agostiono bv...

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:56

jep, nederland gaat voor brons denk ik zo

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:06

Bwaa, NL met Siro, Undercover, Parzival en Johnson... ook niet mis è ;)

GB gaat voor Brons imo, want buiten Valegro hebben die weinig... Bechtolsheimer is weggevallen, Hester rijdt niet meer met Uthopia... als het al van Dances With Wolves moet komen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:23

s0173957 schreef:
GB gaat voor Brons imo, want buiten Valegro hebben die weinig... Bechtolsheimer is weggevallen, Hester rijdt niet meer met Uthopia... als het al van Dances With Wolves moet komen...

Als het moet stapt Hester gewoon weer op Uthopia hoor.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:26

Dan heb je er nog altijd maar 2... Eilberg scoort niet hoog genoeg voor betere medailles.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:32

van bertolsheimer had ik even gemist dan hebben we nog beetje kans op zilver :o

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:22

Ach wie weet pakken ' we' gewoon goud! Het zal in ieder geval heel spannend gaan worden.

Beetje voorbarig misschien maar ik denk dat het weer alleen te volgen is via FeiTV?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:33

LiesbethDW schreef:
" [...] tot die tijd zal Damon Hill nog deelnemen aan de observatiewedstrijden in Perl-Borg en in Aken."

*\o/* Hoopte er al op, Aken valt erg laat dit jaar, dus ging er stiekem al vanuit dat ze Aken als observatiewedstrijden gaan gebruiken (ook voor het springen, hoop ik!). Geweldig nieuws, al ging het artikel daar eigenlijk niet over. ;-)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:36

Aranel schreef:
Beetje voorbarig misschien maar ik denk dat het weer alleen te volgen is via FeiTV?

Grotendeels waarschijnlijk wel, maar ik kan me niet voorstellen dat (bijvoorbeeld) de NOS helemaal geen rechten heeft om het een en ander te laten zien.

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:17

Dallista schreef:
Grotendeels waarschijnlijk wel, maar ik kan me niet voorstellen dat (bijvoorbeeld) de NOS helemaal geen rechten heeft om het een en ander te laten zien.

Kentucky heb ik ook kunnen zien 4 jaar geleden (Wauw, de tijd gaat snel). ik heb geen FEI tv, volgens mij heb ik het gezien op Eurosport, of de NOS.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:42

xnatalie95 schreef:
Kentucky heb ik ook kunnen zien 4 jaar geleden (Wauw, de tijd gaat snel). ik heb geen FEI tv, volgens mij heb ik het gezien op Eurosport, of de NOS.

Precies, het is toch een WK, ik neem aan dat de FEI slim genoeg is om de rechten ook aan allerlei internationale TV zenders te verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:19

s0173957 schreef:
Bwaa, NL met Siro, Undercover, Parzival en Johnson... ook niet mis è ;)

Nou dan mag Parzival onderhand eerst wel weer eens op concours verschijnen.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:44

Denk dat NED goede kans maakt op goud! Al wordt het krap met de andere teams..
GRB heeft Charlottte die sterk rijdt, Carl rijdt altijd goed en Eilberg rijdt de laatste tijd ook hoog en constant. DUI heeft natuurlijk DH, Desparados (Wisselend), Don Johnson (Wisselend, en denk dat Bella Rose nog te groen is) en D'Agostino of Unee (Ben ik zelf erg fan van, ook erg constant).

En natuurlijk NL met Kingsley Siro die super in vorm is, Undercover ijzersterk is, Johnson of Romanov (Misschien Ziësto :D ) die boven de 73% weten te scoren en Parzival, die zeker weten weer top is voor het WK! :)

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:44

Maak mij geen zorgen hoor ;-) Wat dacht je van die arme Denen, die elk jaar 4e worden, zelfs op het EK in eigen land! Mag je toch trots zijn op maakt niet uit welke kleur medialle :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:55

Suzanne F. schreef:
Wat fijn dat er ook zo gedacht kan worden. Beetje meedenken met het paard en zijn welzijn. Ze hebben zich toch al bewezen, nu gaat het erom de hengst in vorm en hem gezond te houden.
Helemaal mee eens +:)+