Jonge menpaarden talentencompetitie één jaar uitgesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Jonge menpaarden talentencompetitie één jaar uitgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 16:29

www.mensport.nl

De door magazine MenSport geïnitieerde Talentencompetitie voor jonge menpaarden en -pony's wordt een jaar uitgesteld. De organisatie van selectiewedstrijden en finale komen in handen van het KNHS Menplatform en de mendistricten. De vier mendistricten gaan op hun beurt op zoek naar menverenigingen die in 2015 een selectiewedstrijd van de Talentencompetitie op hun evenementenkalender willen zetten. De finale wordt wederom op het KNHS Centrum in Ermelo gereden.

2013 was voor de Stichting i.o. Vrienden van de Mensport een opstartjaar om de Talentencompetitie van de grond te krijgen. Ook moest worden onderzocht en ervaren of bij menners en fokkers belangstelling was om vier- tot en met zevenjarige paarden en pony's op men-aanleg te (laten) testen. De fokkers werden via vertegenwoordigers van alle in Nederland geregistreerde stamboeken gehoord, de menners gaven in groten getale gehoor door zich voor een selectiewedstrijd in te laten schrijven.

Uiteraard had de Talentencompetitie met kinderziektes te maken. Deelnemers kregen na de eerste aanlegtest én de finale de gelegenheid hun op- en aanmerkingen te ventileren zodat die in een evaluatie konden worden meegenomen.
Het opstartjaar kostte echter veel geld en tijd, te veel voor een particulier bedrijf om dat alleen op te hoesten. De redactie van MenSport is dan ook blij met de toezegging van de KNHS Mendistricten om de Talentencompetitie verder uit te werken. Woordvoerder Paul Sueters: 'Maar als we het doen, willen we het goed doen. Daarom geven we onszelf een jaar respijt om alle opgedane ervaringen te bundelen zodat de Talentencompetitie vanaf 2015 definitief op de men-agenda staat.'

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:40

Wat leuk, wellicht kan ik dan volgend jaar met mijn nieuwe paard de titel weer proberen te halen *\o/*

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:19

Ipsilonka schreef:
Wat leuk, wellicht kan ik dan volgend jaar met mijn nieuwe paard de titel weer proberen te halen *\o/*

Ga je er 1 bijnemen? Leuk!

Ga misschien volgend jaar ook meedoen, heb dan per slot van rekening een 4 jarige :D .

Seven

Re: Jonge menpaarden talentencompetitie één jaar uitgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:44

Wat leuk wie weet kan ik daar starten met mn dan 4 jarige pony als hij alles goed oppakt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:25

Sjolvir schreef:
Ipsilonka schreef:

Ga je er 1 bijnemen? Leuk!

Ga misschien volgend jaar ook meedoen, heb dan per slot van rekening een 4 jarige :D .

Onder welke steen leef jij ??? Ze staat al een bijna 4 weken op stal hier..... zie onderschrift!

Fenny

Re: Jonge menpaarden talentencompetitie één jaar uitgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:56

Wat jammer! Had net vrij gekregen van het werk.. Maar wel begrijpelijk, even een jaar alles goed uitwerken en dan weer voor 200% er voor :)