www.knhs.nl
Ook de KNHS-Roelofsen jeugd competitie pony's Zware Tour werd gewonnen door Laurie Touw, nu met Berkzicht Rob. Touw werd in deze competitie behoorlijk op de hielen gezeten door Amke Bekhuis met Temptation, die de dagwedstrijd wist te winnen en daardoor elf punten aan haar totaal toevoegde, terwijl Touw als derde eindigde en negen punten bij haar totaal kreeg. Bekhuis was met Temptation de enige die in beide manches foutloos wist te blijven. De derde plek in de eindstand werd opgeëist door Sanne Thijssen met Koka d'Almy. Voor Sanne had er een hogere klassering in de eindstand ingezeten, als ze niet tegen 17 strafpunten was aangelopen in de beide manches.
Laurie Touw liep in de eerste manche tegen een fout aan op de insprong van de driesprong. "Ik wilde een snelle tijd realiseren en liet mijn pony Berkzicht Rob er net iets te veel naar toe lopen. Ik had die ene ophouding moeten maken, maar liet dat dom genoeg na", vertelde Laurie, die het parcours van de Zware Tour niet echt moeilijk had gevonden. "Het was allemaal net iets hoger en breder, maar in beide parcoursen stond dezelfde lijn", aldus Laurie, die dolgelukkig was met de zege in beide klasses.
Bondscoach Luc Steeghs had ook nu weer een sterke kopgroep in actie gezien. "In deze groep hebben we een hele goede kopgroep en is er meer sprake van een middengroep die duidelijk dichter bij de kopgroep in de buurt komt als bij de Lichte Tour het geval is. In deze Zware Tour kun je niet meer spreken van een staart", aldus Steeghs. Ook is de bondscoach blij met zijn ponyruiters op het CH Mierlo terecht te kunnen. "Het is heel mooi dat we hier in Mierlo deze wedstrijd kunnen rijden, want als we naar het buitenland gaan rijden we ook in deze indrukwekkende pistes".
Eindstand KNHS-Roelofsen jeugd competitie Pony's Zware Tour:
•1) Laurie Touw (PC Flevoruiters, Dronten) - Berkzicht Rob (v. Kantje's Ronaldo) - 29
2) Amke Bekhuis (RV de Molenruiters, Tubbergen) - Temptation - 25
3) Sanne Thijssen (PC Tom Mix, Baarlo) - Koka d'Almy - 24