Laurie Touw wint jeugdcompetitie pony's Lichte Tour

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Laurie Touw wint jeugdcompetitie pony's Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 12:01

www.knhs.nl

De KNHS-Roelofsen jeugd competitie pony's Lichte Tour werd winnend afgesloten door Laurie Touw met Breitling. Ondanks een weigering in het basisparcours in de finalewedstrijd wist de amazone uit Dronten voldoende punten te verzamelen om de als eerste in de eindstand van de competitie te eindigen. Max van de Rijt eindigde met Powergirld als tweede, terwijl Paris Morsinkhof met Pitch Pine door haar zege in de finale wedstrijd opklom naar de derde plaats in de eindstand.

Ondanks de weigering in het basisparcours van Breitling op het eerste onderdeel van de dubbelsprong, een steilsprong met daaronder een sloot, was Laurie Touw goed te spreken over haar pony. "Mijn pony keek heel erg op de sloot en daardoor liep ik tegen deze weigering aan, maar direct daarna pakte hij super aan en sprong weer fantastisch. In de afgelopen wedstrijden had ik een behoorlijke voorsprong in het klassement van deze competitie pony's Lichte Tour opgebouwd, waardoor we ons dat foutje konden permitteren", aldus Laurie, die twee jaar geleden deze KNHS-Roelofsen jeugd competitie pony's Lichte Tour ook wist te winnen. "Ik vind winnen nog steeds leuk", was haar reactie.

Volgens bondscoach Luc Steeghs was er in de KNHS-Roelofsen jeugd competitie pony's Lichte Tour sprake van een sterke, maar kleine kopgroep en net iets te veel combinaties in de staart. "Ook hier was weer zichtbaar dat de accommodatie waarin de jongelui hun wedstrijdsport beoefenen indrukwekkend is. Misschien dat doordoor nog net te veel foutjes werden gemaakt. Aan de andere kant is het mooi dat we hier in Mierlo deze wedstrijd kunnen rijden, want als we naar het buitenland gaan rijden we ook in deze indrukwekkende pistes. Er is tussen mij en de parcoursbouwer steeds sprake van goed overleg. Ik wil graag parcoursen zien waarin de sterken komen bovendrijven en combinaties van hindernissen die we internationaal ook tegenkomen. Daarin is de parcoursbouwer Henk Linders zeer goed geslaagd", aldus Steeghs.

Al bijna 15 jaar is Roelofsen Horse Trucks nauw betrokken bij de KNHS en de ontwikkeling van jonge springruiters. Sinds seizoen 2013-2014 is Roelofsen Horse Trucks officieel sponsor van de KNHS-Roelofsen Jeugd Competitie.
Naast de ponycompetitie op ZZ-Zwaar niveau is Roelofsen daarmee ook gekoppeld aan de springcompetities voor de Children, Junioren en Young Riders. Deze springcompetities hebben als belangrijkste doel de promotie, ontwikkeling en doorstroming van de springsport bij de diverse jeugdgroepen te bevorderen. De competitie is tevens bedoeld als voorbereiding op de internationale sport, met als hoogtepunt het Europees Kampioenschap, en wordt door de bondscoaches gebruikt ter voorbereiding van de kadervorming.

Eindstand KNHS-Roelofsen jeugd Competitie Pony's Lichte Tour:
•1) Laurie Touw (PC de Flevoruiters, Dronten) - Breitling - 29
2) Max van de Rijt (PC Prins Willem Alexander, Nuenen) - Powergirl (v. FS Pavarotti) - 24
3) Paris Morssinkhof (PC de Bosrakkers, Hulshorst) - Pitch Pine (v. Kanshebber) - 22