www.knhs.nl
In de finale wedstrijd van de KNHS-Roelofsen jeugdcompetitie Children zegevierde na een barrage Lars Kersten met Winnie (v. Quite Easy). Daarmee sloot Lars niet alleen deze wedstrijd winnend af, maar ook de competitie. Lars ging als favoriet van start in deze finale, want hij had na vier wedstrijden in deze competitie (Ambt-Delden, Roosendaal, Vragender en Albergen/Geesteren) de leiding vast in handen.
Kim Mestrom, die de tweede plek in de tussenstand van de competitie innam met Zamira Utopia (v. Now or Never M) eindigde in Mierlo als tweede en hield daarmee deze tweede plek in de eindstand vast. Max de Mol (RV Phoenix, Haren), die met Agawa (v. Elvis SF) de tweede plek in de eindstand nog kon pakken, deed in de barrage een goede poging de wedstrijd te winnen. Hij liep echter in de snelste barragetijd tegen een springfout aan, waardoor hij niet alleen als derde in de wedstrijd, maar ook in de competitie eindigde.
"We hebben deze eindoverwinning te danken aan de goede resultaten die we tijdens deze competitie hebben weten te halen", vertelde Lars Kersten, die het parcours op zondagochtend in Mierlo omschreef als een hele mooie proef. "Misschien had mijn paard Winnie iets last van spanning. In de barrage heb ik beheerst, maar wel in een mooi ritme gereden". Lars weet nog niet of hij kiest voor het EK pony's of het EK Children. "Misschien gaat mijn voorkeur uit naar het EK pony's in Millstreet, omdat dit mijn laatste jaar bij de pony's is, maar aan de andere kant trekt het EK Children in Arezzo me ook wel".
Bondscoach Luc Steehs was blij dat er dit seizoen een stijging in deelnemers is geweest in deze competitie. "Het deelnemersveld in de finale was tien combinaties, maar in Ambt-Delden begonnen we met drie. We hopen door wedstrijden op deze concoursen te kunnen verrijden mensen te motiveren aan de KNHS-Roelofsen jeugd competitie Children mee te gaan doen. Wat wel opviel in deze spannende ring is dat de ruiters die internationale ervaring hebben in het voordeel waren", aldus Steeghs.
Eindstand KNHS-Roelofsen jeugd competitie Children:
•1) Lars Kersten (PC de Kleine Cavaliers, Helden) - Winnie (v. Quite Easy) - 20 2) Kim Mestrom (LR de Paarden Vrienden, Echt-Susteren) - Zamira Utopia (v. Nor Or Never M) - 16
3) Max de Mol (RV Phoenix, Haren) - Agawa (v. Elvis SF) - 13