Ruiter gewond en twee ongelukken met paard en wagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Ruiter gewond en twee ongelukken met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 11:41

http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokkers Faruba, nadjaforever, yvonnedv, LBLGypsyCobs, angelaatjuh, Margreet, Winged en Imre

Er lag geen zege op het weekend voor een aantal paardenliefhebbers. Een ruiter is zaterdagmorgen zwaargewond geraakt toen ze op een fietspad naast de Drie Merenweg in Nieuw-Vennep van haar paard viel. Een traumahelikopter kwam er plaatse om hulp te verlenen. De ruiter is naar het ziekenhuis gebracht. De verwondingen zijn onbekend.

Paardenkar duikt optocht in
Bij de Koningsdagoptocht in Eemnes is een karretje met een pony ervoor het publiek in gereden tijdens het ringsteken. Dat meldt RTV Utrecht. Daarbij is het wagentje op een oudere vrouw gebotst. Eén van de meisjes brak daarbij haar pols en raakte gewond aan haar been. Zij is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Het andere meisje dat op de kar zat liep alleen schaafwonden op. Twee kinderen die op het hek naar de optocht zaten te kijken kwamen ten val en raakten gewond. Een kinderwagen met daarin een baby van enkele weken oud werd omgegooid. De baby kwam met de schrik vrij. De oudere vrouw kwam er slechter vanaf. Zij liep verwondingen op aan hoofd en heup en is naar het ziekenhuis gebracht. De twee kinderen zijn ter plekke verzorgd. Hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren is nog niet duidelijk. Vermoedelijk verloor de berijdster van het karretje door de snelheid de controle en kon het paard de bocht niet meer halen. De politie doet verder onderzoek naar de oorzaak.

,,Ik schrok me rot’’, zegt Ton Rigter uit Eemnes tegen de Gooi en Eemlander. Het oud CDA- raadslid is de vader van het 12-jarige meisje dat in het ziekenhuis belandde. ,,Ze heeft haar pols gebroken en een lelijke wond aan haar been opgelopen. Ik heb het niet zelf zien gebeuren. Ik stond achter de ring. Ik was wel binnen no time bij haar. Ze zijn het publiek ingevlogen heb ik begrepen. Ze zat met een vriendin op de kar achter haar eigen pony. De mensen langs de kant zijn altijd heel erg enthousiast. Het lijkt erop dat de pony daardoor van slag raakte en rechtdoor het publiek ingeschoten is. De meisjes vlogen van de kar. De pony is niet gewond geraakt. Die staat inmiddels weer op stal.’’

Kort voor het ongeluk met het ringsteken in Eemnes, raakt bij hetzelfde evenement in Laren een vrouw gewond. Volgens de politie is nog niet duidelijk waardoor deze vrouw achterover van de kar viel en op haar hoofd op straat belandde. Ze is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De politie onderzoekt beide zaken.

Twee personen gewond in Schildwolde
Donderdag gebeurde een soortgelijk ongeluk. Een gezin uit Overschild maakte een rondrit met een traditionele paardenwagen, meldt politie.nl. Op de Meenteweg sloeg het paard op hol. Een 38-jarige vrouw en haar 13-jarige zoon zijn uit de wagen geslingerd en raakten gewond. De kar kwam een stukje verder tegen een boom tot stilstand. De andere drie inzittenden, de 52-jarige koetsier en twee kinderen van 9 en 11 jaar, vielen daarbij uit de kar maar bleven ongedeerd. Ook het paard bleef ongedeerd. De twee gewonden zijn per ambulance overgebracht naar het UMC Groningen.

Caesar

Re: Ruiter gewond en paardenkar duikt optocht in

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:52

Jeetje, maar even serieus. Een volwassen persoon kan in zulke omstandigheden een paard al lastig onder controle houden. Laat staan 2 kinderen van die leeftijd. Ik hoop dat iedereen weer goed herstelt van alle verwondingen, maar ik denk dat ze toch eens moeten nadenken over de minimale leeftijd bij deelname van zoiets.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:55

Erg jammer dat hierdoor het ringsteken afgelast is. We stonden in de rij te wachten en het duurde en duurde. Aan het eind van de straat is een nare knik die op zich wel te halen is maar niet als je in volle galop aankomt. Persoonlijk zou ik ook geen 2 kinderen alleen laten mennen. Ook al is het met een shetlander. Desalniettemin heel spijtig dat het gebeurd is.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:57

Gaat lekker weer.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:41

http://www.112meerlanden.nl/2014/04/26/ ... van-paard/

Ziet er redelijk heftig uit. Dit is echt vlakbij mijn huis was alleen zelf op stal dus niets hiervan meegekregen. Hoop maar dat het met een sisser afloopt! Las dat het gaat om een 48 jarige dame en dat haar paard met haar samen is gevallen toen hij uitgleed over steentjes.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:09

Caesar schreef:
Jeetje, maar even serieus. Een volwassen persoon kan in zulke omstandigheden een paard al lastig onder controle houden. Laat staan 2 kinderen van die leeftijd. Ik hoop dat iedereen weer goed herstelt van alle verwondingen, maar ik denk dat ze toch eens moeten nadenken over de minimale leeftijd bij deelname van zoiets.

De pony ging al heel hard van start.. Z'n hoofd werd al helemaal scheef gehouden in het begin omdat ze hem denk ik niet konden houden. Toen zei de omroeper ook nog dat ze van hard rijden hielden (of iets in die trant) en ik denk dat de pony door alle herrie geschrokken is. Hij ging veel te hard de bocht door en het schijnt dat er een klein gat was tussen 2 hekken en de pony daar tussendoor is gegaan.

Heb het niet zien gebeuren, stond zelf vlakbij de ring/jury en het gebeurde in die flauwe bocht en ben niet meer gaan kijken.. Zag er heftig uit..

Dit was het duo uit Eemnes: (Slechte kwaliteit, batterij was bijna leeg)
Afbeelding

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:11

Laat maar weer zien dat mennen echt niet zo makkelijk en veilig is als mensen vaak denken :j

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:56

HTM schreef:
Laat maar weer zien dat mennen echt niet zo makkelijk en veilig is als mensen vaak denken :j

:j

En ook laat het maar weer eens zien dat shetten ook paarden zijn die er echt vandoor kunnen gaan.

bensie

Re: Ruiter gewond en twee ongelukken met paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:04

zie je weer dat paardrijden de veiligste sport ever is :n