Achttien verwaarloosde paarden en pony's gered in België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Achttien verwaarloosde paarden en pony's gered in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 18:45

http://www.hln.be / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker christel0908

De dienst Dierenwelzijn heeft dertien pony's en vijf paarden weggehaald die ernstig verwaarloosd waren. De eigenares, Chantal J. (53) kon de verzorging van de dieren niet meer betalen. Een pony is ingeslapen.

Dierenwelzijn hield de hoeve van de vrouw al een tijdje in de gaten. "Chantal ziet haar paarden heel graag, misschien zelfs te graag", valt een buurtbewoner onverwacht met de deur in huis. "Ze heeft altijd heel goed voor hen gezorgd, maar sinds ze haar werk kwijt was geraakt kwam ze financieel niet meer rond. Ze gaf al haar geld uit aan de kosten van de paarden en verwaarloosde zichzelf volledig. Maar op den duur was alles op, waardoor ze zowel fysiek als financieel haar paarden niet meer kon verzorgen. Geld om een hoefsmid of hooi te betalen was er niet."

Het resultaat was dan ook erg schrijnend. Haar dertien pony's en vijf paarden zagen er verschrikkelijk uit. Een pony moest ter plaatse geëuthanaseerd worden omdat zijn hoeven krom gegroeid waren en hij enorm veel last had van een abces in zijn mond. De andere paarden en pony's hadden zichtbaar veel te weinig voeding gekregen. De buurt kijkt alvast niet raar op dat de dieren weggehaald werden. Iedereen had zich al langer vragen gesteld bij de gezondsheidstoestand van de dieren. Ze stonden bijna altijd in de stal en nooit kwam er iemand hooi aanleveren.

Voor de ene pony kwam dus alle hulp te laat, maar de anderen werden wel meegenomen naar Laarne, waar ze bij het asiel 'The old horses lodge' kunnen herstellen. Chantal J. zal zich sowieso voor deze dierenverwaarlozing moeten verantwoorden voor de rechtbank.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 28-04-14 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aanvulling

Danielleeee_

Re: Achttien verwaarloosde paarden en pony's gered in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:55

Arme paarden, goed dat ze opgehaald zijn. :)
Onbegrijpelijk dat je paarden zo kan verwaarlozen.

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:50

wat zijn er toch veel van dit soort gevallen de laatste tijd.
ik vind dat als je het niet kan betalen of niet voor je dieren wilt zorgen dat je geen dieren moet nemen

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:16

Diedelo schreef:
ik vind dat als je het niet kan betalen of niet voor je dieren wilt zorgen dat je geen dieren moet nemen

Eens :)
Ik heb 2 Shetlanders en een veulen die echt van mezelf zijn en ik kan er wel 100 meer bij halen maar dan krijgen ze niet wat ze nodig hebben en dat moet ook niet kunnen.
Dit soort verhalen zijn belachelijk en absurd

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:14

Overigens is er een veel uitgebreider nieuwsbericht te vinden op internet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 07:54

Ik zou zeggen.. Tip de Nieuwsredactie ;)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:16

Ik googlede even voor het nieuwsbericht en ik vond al meteen een andere uit Zutendaal waar paarden in beslag zijn genomen... Gaat lekker zeg /:

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:37

Soms kan het in je leven onverwacht raar verlopen...daar kan en mag niemand over oordelen...ik wil de verwaarlozing NIET goed praten...maar" meeste mensen wisten 'mogelijk' hoe deze vrouw ervoor stond? Waarom kon niemand haar helpen en evt financieel?zodat"zij daar van voer voor de paarden kan kopen?!
Dan was het misschien nietzo uit de hand gelopen?!
Tja" en als je baan ongevraagd kwijt bent geraakt?!en je heb die paarden al" jaren?
Zit in een crisis tijd waar je bijna geen paard verkoopt of geen raad mee weet??
Deze vrouw is letterlijk ridder te voet geraakt en is mogelijk emotioneel aan de grond geraak waar mee zij de paarden ook medegedupeerd heeft?! Laat het een voorbeeld zijn voor andere paardenliefhebbers...er is niet voor niks zo'n tegeltje mensen met paarden hebben hemel op aarde...maar"komen zei te sterven dan valt er niks te erven!
Je moet ten alletijden een goede financiële buffer achter je hebben staan als je aan een paard/pony begint?!
En als een situatie eemaal ongevraagd zo is? Bied een helpende hand beetje saamhorigheid kost niet zo veel?!
Mens en dieren zouden je erg dankbaar zijn! I.p.v. Mekkeren en aan de lot over laten?!

Ikenmijzusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:19

Fijn dat ze zijn opgehaald
Waren moeten mensen hun dieren toch zo verwaarlozen
Als je dan toch alleen je dieren gaat mishandelen en verwaarlozen waarom koop je dan die dieren in dit geval paarden. Die paarden hebben toch niets gedaan . Ik snap wel dat deze mevrouw de paarn wou houden maar als ze zo van haar paarden hield kon ze ze beter een goede thuis geven

Ikenmijzusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:21

Teugeltje je hebt wel gelijk waarom hebben die mensen die er van wisten dan niet gewoon geholpen datsnap ik dan ook weer niet

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:07

Toch heb ik zoiets van als Ik financieel aan de grond raak zoek ik per direct een goed tehuis voor mijn pony's en laat ik het niet verslonzen.
Liefde is ook loslaten en daar valt geen eten geven oid onder bij mij.
Sorry maar nee.
En ja helpen helpen?
Als ik iedereen moest helpen die te weinig geld voor zijn paard Had kan ik gelijk mijn eigen faillissement aanvragen.
18 paarden is niet niks dus het is makkelijk gezegd.
Misschien wisten idd mensen ervan maar wou mevrouw niet geholpen worden of speelde er iets anders en hebben de wetende gebeld.
Als ik weet dat iemand zonder oplossingen te bieden zijn beesten slecht behandeld ga ik ze ook niet helpen en al helemaal niet voeren maar via de officiële weg Een oplossing zoeken

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:12

Ik zou nog liever mijn paarden in laten slapen dan dat ik ze verwaarlozen. Snap ook echt niet dat mensen dit zo ver laten komen.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:28

LukieBradley schreef:
Diedelo schreef:

Eens :)
Ik heb 2 Shetlanders en een veulen die echt van mezelf zijn en ik kan er wel 100 meer bij halen maar dan krijgen ze niet wat ze nodig hebben en dat moet ook niet kunnen.
Dit soort verhalen zijn belachelijk en absurd

Eerder in-en in triestvoor zowel mens als dier. Snap je werkelijk de persoonlijke tragedie hiervan niet?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:02

Ow Jawel hoor maar zoals ik al eerder vermelde, ik zou oplossingen gaan zoeken en niet alles Tot verwaarlozing laten komen. Die beesten kunnen zichzelf niet zomaar redden en de eigenaar kan Daarna voor zichzelf ook beter zorgen.
Maar dat is mijn mening :)