Lisa Nooren op weg op hippische geschiedenis te schrijven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Lisa Nooren op weg op hippische geschiedenis te schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 20:05

www.knhs.nl

Het zou zaterdag zo maar kunnen gebeuren dat voor Lisa Nooren morgen tweemaal het Wilhelmus klinkt. Tot nu toe heeft Lisa de concurrentie zowel in het Nederlands Kampioenschap Junioren als bij de Young Riders het zwijgen opgelegd, door tot nu toe alle vier de wedstrijden te winnen. "Ik heb geen geheim. Het gaat er om geconcentreerd te blijven rijden", aldus de jeugdige amazone.

Bij de junioren moet Lisa afrekenen met vijf andere combinaties die nog steeds op nul strafpunten staan. Bij de Young Riders is het ook nog geen gelopen race, want ook daar zijn vier combinaties die op minder dan één balk staan. Daarvan staat Dennis van den Brink met Wennemars op minder dan één strafpunt. "Ik blijf morgen gewoon mijn best doen. Dan staat er wel meer druk op mij, want de afstand op de concurrenten is minimaal. Die druk was er vandaag ook wel een beetje, want nadat Dennis foutloos had gereden wist ik dat ook ik foutloos moest blijven om de leiding vast te houden. Morgen kan het allemaal heel anders zijn en zitten er heel andere gezichten achter de rafel dan nu. Toch hoop ik in ieder geval een titel mee naar huis te kunnen nemen!", aldus Lisa.

Bij de Junioren ook een naam die nog weinig bekendheid heeft in de hippische wereld, maar die wel als tweede eindigde in de KNHS-Roelofsen jeugd competitie Junioren: Thomas Arendsen Raedt uit Barchem. "Dit is pas mijn vijfde grote wedstrijd en heb dus helemaal niet zoveel ervaring. Voor mij waren de wedstrijden in de KNHS-Roelofsen jeugd competitie een training en ik had niet verwacht nu op een gedeelde eerste plaats te staan na twee wedstrijden in het NK. Dit is voor mij een enorme verrassing!", aldus Thomas.

Dennis van den Brink is daarentegen behoorlijk gelouterd in deze kampioenschappen. "Er zijn vele goede ruiters en heel veel goede paarden in het NK Young Riders en dat zal er aan bijdragen dat we een spannende ontknoping krijgen in beide kampioenschappen", aldus Dennis.

Uitslag NK springen Junioren, 2e onderdeel:
•1) Lisa Nooren (Engis, B.) – Royalty des Isles (Zandor Z x Elan de la Cour) – 0 / 78.23
2) Thoma Arendsen Raedt (Barchem) – Why Not (Karandasj x Habsburg) – Why Not – 0 / 79.38
3) Kim Hoogenraat (Hoofddorp) – Wishkarla (Cavalier x Purioso) – 0 / 79.72

Tussenstand NK Junioren:
•1) Lisa Nooren – Royalty des Isles - 0
1) Thomas Arendsen Raed – Why Not – 0
1) Kim Hoogenraat – Wishkarla – 0
1) Jens van Grunsven (Erp) – Whisper (Querelle x Wendekreis)– 0
1) Demi van Grunsven (Erp) – San Serai (Stakkato Gold x Cordones) – 0
1) Megan Laseur (Soest)– Arielle (v. Akribori) - 0

Uitslag NK springen Young Riders, 2e onderdeel:
•1) Lisa Nooren (Engis, B.) – Flying Saucer das Umburanas (Indoctro x Furioso's Sohn) – 0 /74.57
2) Dennis van den Brink (Nijkerkerveen) – Royal Dream (Indoctro x Nimmerdor) – 0 / 76.48
3) Bart Haselbekke (Enter) – Wigeunerin (Silverstone x Corland) – 0 / 77.05

Tussenstand NK Young Riders:
•1) Lisa Nooren – Flying Saucer das Umburanas – 0.00
2) Dennis van den Brink – Wennemars (Karandasj x Voltaire) – 0.44
3) Dennis van den Brink – Royal Dream – 1.58
4) Glenn Knoester (Zundert) – Alpicor (Lupicor x Indoctro) – 2.39

dots83

Re: Lisa Nooren op weg op hippische geschiedenis te schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:35

wat een lief vriendelijk meiske is dat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:52

Ik vroeg me af, hoezo kan ze meedoen bij zowel de junioren als de youngriders? Dat is toch leeftijdsgebonden?

CasarellJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:58

Wat is het toch een sympatieke meid.. en ze kan écht netjes rijden ook.. _/-\o_
Maarja.. wat wil je met zo'n vader.. ;)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:28

Vind het erg knap!

Ik vond bij de knhs alleen even iets over dressuur, maar leeftijd zal wel hetzelfde zijn als het springen;

Citaat:
Junioren
Vanaf het begin van het jaar waarin je 14 jaar wordt, tot het einde van het jaar waarin je 18 jaar wordt

Young Riders
Je kan bij de Young Riders rijden tot het einde van het jaar waarin je 21 wordt en vanaf het jaar waarin je 16 jaar oud wordt

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 06:32

Zo vader, zo dochter zeggen ze wel eens,maar hier klopt het echt.
Het is Lisa gegund ! *\%/* +:)+

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:10

Relaxed schreef:
Ik vroeg me af, hoezo kan ze meedoen bij zowel de junioren als de youngriders? Dat is toch leeftijdsgebonden?

Dat vroeg ik mij dus ook af

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:18

jawel hoor kan wel, zie een post hierboven, uiteraard wel met verschillende paarden.
Met het ene paard kun je bij de Young riders starten, met een ander paard bij de junioren.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:22

Knakker schreef:
jawel hoor kan wel, zie een post hierboven, uiteraard wel met verschillende paarden.
Met het ene paard kun je bij de Young riders starten, met een ander paard bij de junioren.

Thanks ;)

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:31

heel gaaf, zie ziet er uit als een aardig meisje.
ik krijg door het lezen al helemaal spring kriebels, morgen misschien zelf ff een parcourtje op zetten.

maritbrouwer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:41

En het is haar gelukt ! Nederlands kampioene Junioren en Young Riders :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 07:51

knap hoor, oke: goede begeleiding en goede paarden, maar zonder talent kom je helemaal nergens!
Dat heeft zij dus wel degelijk!