Kevin Jochems winnaar eindstand KNHS-Roelofsen Young Riders

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Kevin Jochems winnaar eindstand KNHS-Roelofsen Young Riders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 19:58

www.knhs.nl

De finale van de KNHS-Roelofsen jeugd competitie voor Young Riders werd verreden tijdens het tweede onderdeel van het Nederlands Kampioenschap springen, over wederom een zeer selectief parcours. Slechts zeven combinaties wisten foutloos te blijven en onder hen niet de winnaar van deze competitie. Rabo Talententeamlid Kevin Jochems van de Astense RJV en Ma Cherie (v. Cornello) noteerden maar liefst 12 strafpunten en daarom was het commentaar van Jochems: "Ik zie deze zege in de competitie als een beloning van regelmatig presteren. Op de openingswedstrijd in Ambt-Delden werden we tweede en de wedstrijden in Roosendaal en Lichtenvoorde wisten te winnen. Gisteren werd ik vijfde en vandaag faalden we. Ik ben mede in Mierlo voor het NK daarom is de zege in de KNHS-Roelofsen jeugd competitie Young Riders voor mij een enorme opsteker!".

In de ogen van Kevin was het een uitermate technisch lastig parcours, met moeilijke lijnen. "Het parcours bevatte diverse moeilijkheden. Zo was er best een lastige dubbelsprong aan het einde van het lange parcours. Maar dat komt misschien ook wel omdat ik vandaag niet helemaal mijn dag had", vertelde de ruiter, die in dienst is van Piet Raijmakers. Maar het voerde hem zeer zeker te ver om de zege in KNHS-Roelofsen jeugd competitie Young Riders competitie af te doen als een troostprijs. "Ik heb dit jaar de overstap gemaakt naar de Young Riders en dat is toch even wennen. Alles is iets hoger en breder en technisch lastiger. Ik hoop wel dat de bondscoach mijn goede presteren in deze competitie onthoudt als hij een team gaat samenstellen voor een EK. Aan de andere kant zie je ook in deze competitie heel veel goede ruiters en paarden in actie en dan weet je dat die kans dit jaar klein is. Maar de deelname aan het EK Junioren is me vorig jaar heel goed bevallen en dat smaakt naar meer", aldus Jochems, die hoopt op een beroepscarrière in de hippische sport.

Glenn Knoester deed goede zaken in Mierlo door in de openingswedstrijd met Alpicor als zesde te eindigen en in de finale beslag te leggen op de vierde plek, waardoor hij opklom naar de tweede plek in de eindstand van de KNHS-Roelofsen jeugd competitie Young Riders. Datzelfde gold ook voor Dennis van den Brink met Royal Dream. In de openingswedstrijd werd hij derde en in de finale op zaterdag tweede, waardoor Dennis voldoende punten verzamelde om als derde te eindigen, net twee punten voor Teun Vestjens met Valvarja. Vestjens werd in de openingswedstrijd van het NK in Mierlo nog vierde, maar noteerde net als Jochems in de finale drie vallende balken, waardoor hij Van den Brink niet voorbij kon steken.

Al bijna 15 jaar is Roelofsen Horse Trucks nauw betrokken bij de KNHS en de ontwikkeling van jonge springruiters. Sinds seizoen 2013-2014 is Roelofsen Horse Trucks officieel sponsor van de KNHS-Roelofsen Jeugd Competitie.

Naast de ponycompetitie op ZZ-Zwaar niveau is Roelofsen daarmee ook gekoppeld aan de springcompetities voor de Children, Junioren en Young Riders. Deze springcompetities hebben als belangrijkste doel de promotie, ontwikkeling en doorstroming van de springsport bij de diverse jeugdgroepen te bevorderen. De competitie is tevens bedoeld als voorbereiding op de internationale sport, met als hoogtepunt het Europees Kampioenschap, en wordt door de bondscoaches gebruikt ter voorbereiding van de kadervorming.

Eindstand finale KNHS-Roelofsen jeugd competitie Young Riders:
•1) Kevin Jochems (Astense RJV, Asten) – Ma Cherie (v. Cornello) – 43
2) Glenn Knoester (LR de Volharding, Zundert) – Alpicor (Lupicor x Indoctro) – 41
3) Dennis van den Brink (RV de Neuderuiters, Nijkerk) – Royal Dream (Indoctro x Nimmerdor) – 38