Dressuurruiter Tom Franckx en IPS België uit elkaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Dressuurruiter Tom Franckx en IPS België uit elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 12:06

http://www.bokt.nl / http://www.www.eurodressage.com

Tom Franckx en IPS België gaan uit elkaar. Franckx zal hierdoor afscheid moeten nemen van alle IPS paarden, welke hij in training had. Zijn eigen paarden heeft hij inmiddels ondergebracht in de stallen van Stefan van Ingelgem.

Franckx was vooral succesvol met de KWPN hengst Bon Bravour (v. Painted Black), waarmee hij vijfde werd tijdens het WK voor jonge paarden in 2011. De combinatie werd reservekampioen in de Pavo cup en in 2012 wonnen zij de finale van de KWPN hengstencompetitie. Datzelfde jaar gooide een blessure roet in het eten, waardoor de hengst twee jaar langs de zijlijn stond.

In februari van dit jaar kwam Bon Bravour op stal bij dressuuramazone Anky van Grunsven. De merrie Dolcherie, met wie Franckx in 2013 vijfde werd tijdens het WK en eerst op het Belgisch Kampioenschap voor jonge paarden, staat inmiddels ook op stal bij Van Grunsven. KWPN hengst Westenwind (v. Flemmingh) kwam onder het zadel bij Kirsten Brouwer.

De hengsten Charmingmood (v. Winningmood) en Zoser (v. De Niro) blijven wel in training bij Franckx.

"In goed overleg met IPS en na een aantal omstandigheden hebben we besloten uit elkaar te gaan.", aldus Franckx. "Ik sta nu op stal bij Stefan van Ingelgem. Alles is hier tip top."

Franckx kan momenteel echter niet rijden. Woensdag kwam hij tijdens het rijden ten val en brak hierbij zijn been. "Mijn paard schrok en sprong tegen de omheining. Dit ging zo hard dat mijn been brak. Een stom ongeluk." Francks probeert zich met Evento D (v. Rubiquil) en Dolores van de Kwikaard (v. Zucchero) te kwalificeren voor het WK jonge paarden van dit jaar.

verwant artikel
[VN] KWPN hengst Bon Bravour naar Anky van Grunsven
[VN] Westenwind naar Kirsten Brouwer

fokfanaat

Re: Tom Franckx en IPS België uit elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:07

Wat een pech, dat komt nu extra vervelend uit!

bliver

Re: Dressuurruiter Tom Franckx en IPS België uit elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:10

Ik denk dat hij het al tijdje wist. Al die paarden gingen niet voor niets al naar anky

Claartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:18

Het zat idd al langer in de pijnleiding hoor, maar ik sta ervan verbaast dat het nu pas naar buiten gebracht is.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:26

ik hoop dat hij met zijn nieuwe toppers straks weer mooi in de kijker kan rijden :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:07

Tja zo gaat dat vaak he...wellicht wat voorgevallen of meningsverschillen oid gehad. Ik hoop voor hem dat hij voorspoedig hersteld van z'n been breuk en dan weer lekker verder kan rijden.

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:15

vond het al raar dat al de paarden richting anky gingen... wel jammer want tom is toch wel één van onze beste ruiters in ons klein belgenlandje.. hopelijk krijgt hij nog steeds de kans om op dn 1 of andere manier nog zo'n goeie toppers te rijden en dat we nog veel van hem horen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:42

Hopelijk herstelt hij spoedig, nu een gebroken been en het WK is met ruim drie maanden, dat wordt aanpoten met revalideren.

Zal wel al een poosje onderweg zijn geweest, deze beslissing.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:37

Ik hoop dat hij weer snel herstelt en met zijn andere toppers weer net zo succesvol wordt. Het is hem gegund.