Acteur Liam Neeson krijgt de PETA op bezoek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Acteur Liam Neeson krijgt de PETA op bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 13:14

www.independent.ie/bokt.nl

Afbeelding
Koets in New York. Foto: Fintrvlr

Afgelopen zaterdag werd de Ierse acteur Liam Neeson het doelwit van PETA-activisten. Neeson had in een gastcolumn van de New York Times zijn steun betuigd aan het behoud van de koetsen in Central Park in New York. De koetsen zijn een publiekstrekker. De paarden hoeven maar 6 uur per dag te werken en zijn net als mensen: ze werken graag. De nieuwe burgemeester, Bill de Blasio, vindt ze echter niet meer van deze tijd en wil ze afschaffen.

PETA (People for the Ethical Treatment of Animals), een dierenactivistenorganisatie, kon deze steun niet waarderen. Zij postten zaterdag voor zijn appartement met borden met de tekst "Liam Neeson: Stop Supporting Cruelty".

Peelie

Re: Acteur Liam Neeson krijgt de PETA op bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:39

Wat een onzin...

Deze paarden strekken teminste wel hun benen en ik zie altijd zeer net verzorgde paarden...

Ik snap het probleem niet zo om de koetsjes te behouden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:52

PETA kan zich beter druk gaan maken om echte dierenmishandeling.

Zie wat er eerder deze week naar boven is gekomen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:53

Paarden horen niet thuis tussen het verkeer van New York. Zo geweldig hebben die dieren het anders niet. Het is niet te vergelijken met iets als Egypte ofzo maar verre van goed. Paarden staan daar in pakhuizen en moeten echt wel hard en veel werken. Wie wil nou paard zijn in de uitlaatgassen in New York. Afschaffen die handel, ze nemen maar een taxi!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:12

Kinderen mogen wel in die uitlaatgassen of schaffen we kinderen ook af in New York? Peta is een belachelijke organisatie die helemaal niet geïnteresseerd is in het welzijn van dieren maar vooral heel publieksgeil is. En dan hebben ze nu weer iets gevonden. Peta moet eerst eens naar zichzelf kijken, al die honden en katten die zij gewoon doodmaken in plaats van er nieuwe baasjes voor te zoeken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:19

Of het nu New York, Wenen, Brugge of Gent is maakt mij niets uit. Het is een fijne en rustige manier om de toerist uit te hangen en je ziet tenminste nog wat van de stad. Die koetsen komen vaak in straatjes waar je met het gewone verkeer niet terecht kan. Verder is er weinig aan om in een taxi te zitten want dan zie je ook niks.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:23

Ze kunnen beter eens koetsjes in Cuba gaan bekijken... dit is inderdaad publiekstrekkerij, met Liam Neeson als lijdend voorwerp.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:27

Hebben die mensen niet gewoon werk :? Of hebben ze belachelijk veel vrije tijd dat ze het zich kunnen permitteren om zoiets onzinnigs te doen?

Negatieve aandacht is ook aandacht, maar neemt niet ondertussen een groot deel van de mensen die club sowieso al niet serieus door dit soort 'acties'?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:34

Wat een gezéik om niks! Vreselijk dat ze zich daarop focussen als je ziet wat er nog meer gebeurd.

Die paarden lopen lekker de hele dag, ik vind 24/7 op stal erger. :=

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:40

Er zijn op youtube verschillende filmpjes te zien van NYC koetspaarden die in elkaar zijn gezakt van vermoeidheid, paarden waarvan de neus bloedt enz. Het kan zeker erger, maar het verkeer van NYC is ongelooflijk stressvol voor een paard. Daarnaast staan ze naast het harde werken op een stukje van een paar vierkante meter, zeker geen ideale stalling.
Zoals ik al zei, het kan zeker erger, maar wat is er mis met het afschaffen? Alsof NYC nog niet genoeg toeristen kent.

Dat PETA zich dan meteen op één iemand richt die de koetsjes steunt vind ik dan ook weer een beetje overdreven, maar ja... ieder zo z'n ding?
Laatst bijgewerkt door kevertje04 op 23-04-14 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:40

Ik ben het er mee eens dat de koetsen, behalve misschien in delen van Central Park, niet in New York City thuishoren (heb er zelf gewoond), maar om daar iemand voor lastig te vallen die daar misschien een andere mening over heeft.. :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:43

Dat is het ook; dat ze tegen het afschaffen zijn, prima. Maar waarom nou Liam ermee lastig vallen omdat hij er anders over denkt :+
Ga lekker demonstreren in het park :+

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:50

Juist meer koetsen, en minder auto's :+

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:31

Goede manier om dit onder de aandacht te brengen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:02

Ik was een paar weken terug in NY... Heb even bij de paarden staan kijken en kan niet anders zeggen dan dat de dieren er perfect verzorgd en goedgemutst bijstonden, met gelakte hoefjes en een koetsier die duidelijk om het paard gaf. Dekentjes op tegen de kou tijdens het wachten en een emmer voer.

Er zullen huis uitzonderingen zijn en ongelukken kunnen altijd gebeuren. Ik vraag me af of er gemiddeld meer ongelukken/medische noodgevallen gebeuren met deze dieren dan andere paarden in de dierenwereld. Hier ook wel eens een paard van het een op het andere moment stokkreupel gehad, door een hindernis geknald of een freak incident meegemaakt... Ik weet niet of dat gemiddeld gezien nou echt veel meer is bij deze paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:09

Wij hebben geen benul van NY, zelf er nooit geweest, familie van mij wel, die hadden na 5 dagen zoveel last van de uitlaatgassen dat ze er behoorlijk ziek van waren en bijna niet meer konden lopen.

Kinderen in NY op de fiets naar school zoals bij ons? :D dacht het niet...

En als 6 uur per dag zonder pauze werken is 7 dagen per week, met misschien ook nog wel tuig wat niet meer lekker zit, onregelmatig maar er moet geld verdiend worden....zal heus wel meer achter zitten dan alleen cultuur...

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:21

Ik ben afgelopen jaar ook in NYC geweest en de paardjes hebben het echt niet slecht :n
Zien er allemaal prima verzorgd uit, krijgen tijdens het wachten emmers met voer en water en krijgen tussen de ritjes door genoeg rust.
Ze hebben het beter dan menig ander paard.

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:30

De actie van PETA is naar mijn mening overdreven.

Echter hebben die paarden in New York het echt niet zo goed hoor. Ik ben er ook geweest en ik heb er in central park veel gezien met slecht passend tuig en hoeven die 3 weken geleden al bekapt hadden moeten zijn.
Maar het ergste van al vond ik toch de huisvestiging. We zijn per toeval voorbij zo'n pakhuis gekomen. De geur van paardenmest kwam ons al van 100'en meters op voorhand tegemoet, gewoon in een klein straatje in Upper West side. Toen kwam er een koetsier ons voorbij en reed iets verderop een openstaande magazijnpoort binnen. In het voorbij wandelen hebben we ook eens binnen gepiept; geen enkel raam en geen enkele vorm van natuurlijk licht, veel te kleine stalletjes en sterke ammoniakgeur om misselijk van te worden. Dus als die paarden daar op stal staan, met de poort toe dan staan die in de donker en in ammoniaklucht. En daar stonden toch wel meer dan 5 paarden...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:42

kevertje04 schreef:
Er zijn op youtube verschillende filmpjes te zien van NYC koetspaarden die in elkaar zijn gezakt van vermoeidheid, paarden waarvan de neus bloedt enz. Het kan zeker erger, maar het verkeer van NYC is ongelooflijk stressvol voor een paard. Daarnaast staan ze naast het harde werken op een stukje van een paar vierkante meter, zeker geen ideale stalling.
Zoals ik al zei, het kan zeker erger, maar wat is er mis met het afschaffen? Alsof NYC nog niet genoeg toeristen kent.

Dat PETA zich dan meteen op één iemand richt die de koetsjes steunt vind ik dan ook weer een beetje overdreven, maar ja... ieder zo z'n ding?

Ik was vorige week nog op een marathon waar een span omging als je daar een paar foto's had gemaakt had je dat paard ook heel zielig en mishandeld af kunnen schilderen. Idem dito voor het paard dat mijn instructeur ooit voor de wagen had dat ineens per ongeluk net op het verkeerde moment zijn neus bij de (ongeveerde) langboom hield, hobbeltje over, langboom omhoog, paard stond te zwalken met een bloedneus. Gelukkig hebben we geen haatdragende stalkers anders had iemand met een paar foto's en een smeuïge tekst allang een hele protest mars voor onze deur kunnen organiseren.
Rotte appels en incidenten gebruiken om een hele grote groep slecht af te schilderen heet dat.

Staling in de stad is inderdaad wel zelden ideaal maar ik heb ook wel voorbeelden gezien waarbij de paarden wel goed gestald waren (was zo'n spca programma waar ook duidelijk werd wat voor controles er waren etc.) en je kan dat natuurlijk ook reguleren ipv meteen iedereen maar zijn baan af te pakken...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:11

Politiepaarden lopen ook in een stad en met manifestaties en voetbal gaat het er ook niet zacht aan toe , benieuwd wat ze met die paardjes gaan doen als het afgeschaft wordt

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:22

Nou, ik vind het wel degelijk dierenmishandeling. Hier staat een "gewone" foto afgebeeld maar heb al andere dingen gezien die echt niet door de beugel kunnen.

Ik vind PETA ook niet overdreven reageren...zij komen tenminste op voor de dieren. De meeste mensen steken hun kop in het zand.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:24

PETA strategie op zijn best...ik heb nog geen knappe actie van ze gezien....

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:33

liedje89 schreef:
kevertje04 schreef:

Ik was vorige week nog op een marathon waar een span omging als je daar een paar foto's had gemaakt had je dat paard ook heel zielig en mishandeld af kunnen schilderen. Idem dito voor het paard dat mijn instructeur ooit voor de wagen had dat ineens per ongeluk net op het verkeerde moment zijn neus bij de (ongeveerde) langboom hield, hobbeltje over, langboom omhoog, paard stond te zwalken met een bloedneus. Gelukkig hebben we geen haatdragende stalkers anders had iemand met een paar foto's en een smeuïge tekst allang een hele protest mars voor onze deur kunnen organiseren.
Rotte appels en incidenten gebruiken om een hele grote groep slecht af te schilderen heet dat.

Staling in de stad is inderdaad wel zelden ideaal maar ik heb ook wel voorbeelden gezien waarbij de paarden wel goed gestald waren (was zo'n spca programma waar ook duidelijk werd wat voor controles er waren etc.) en je kan dat natuurlijk ook reguleren ipv meteen iedereen maar zijn baan af te pakken...

Die bloedneus was misschien kortzichtig van me, maar ik heb ook te magere paarden gezien. Niet uitgemergeld, maar wel dat er botten te zien waren. Dit kan ook 'toeval' zijn, maar ik vind persoonlijk dat ondervoede paarden zulk zwaar werk niet horen te hoeven doen.

Ik zie ook reacties die ingaan op de mogelijke financiële situatie van de koetsiers. Mag een dier mishandeld of tenietgedaan worden ten gunste van zijn eigenaar? Lijkt me niet helemaal correct.

Het zal ook zeker niet altijd zo slecht zijn als PETA zegt, maar er mag wel wat gedaan worden aan de mishandeling die wél plaatsvindt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:40

vuurneon schreef:
Dat is het ook; dat ze tegen het afschaffen zijn, prima. Maar waarom nou Liam ermee lastig vallen omdat hij er anders over denkt :+
Ga lekker demonstreren in het park :+

ja maar met een bekend persoon krijg je meer aandacht.
Echter vraag ik mij wel af in hoeverre Liam Neeson bekend is met achter de schermen van de koetsjes.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:54

Neeson is al enkele weken tot maanden aan het lobbyen voor de NY horses. Zo was hij laatst ook bij kopie van Letterman. Ik meen dat Neeson daar zei bevriend te zijn met een aantal eigenaren van paardenstallen/uitbaters en dat het merendeel van New Yorkers helemaal niet willen dat de paarden verdwijnen.

edit: Ik heb wel een video gevonden, maar ik krijg hem niet gestart dus ik weet niet of het de juiste is :)

http://www.tmz.com/videos/0_lbrn6dvc/