kevertje04 schreef:Er zijn op youtube verschillende filmpjes te zien van NYC koetspaarden die in elkaar zijn gezakt van vermoeidheid, paarden waarvan de neus bloedt enz. Het kan zeker erger, maar het verkeer van NYC is ongelooflijk stressvol voor een paard. Daarnaast staan ze naast het harde werken op een stukje van een paar vierkante meter, zeker geen ideale stalling.
Zoals ik al zei, het kan zeker erger, maar wat is er mis met het afschaffen? Alsof NYC nog niet genoeg toeristen kent.
Dat PETA zich dan meteen op één iemand richt die de koetsjes steunt vind ik dan ook weer een beetje overdreven, maar ja... ieder zo z'n ding?
Ik was vorige week nog op een marathon waar een span omging als je daar een paar foto's had gemaakt had je dat paard ook heel zielig en mishandeld af kunnen schilderen. Idem dito voor het paard dat mijn instructeur ooit voor de wagen had dat ineens per ongeluk net op het verkeerde moment zijn neus bij de (ongeveerde) langboom hield, hobbeltje over, langboom omhoog, paard stond te zwalken met een bloedneus. Gelukkig hebben we geen haatdragende stalkers anders had iemand met een paar foto's en een smeuïge tekst allang een hele protest mars voor onze deur kunnen organiseren.
Rotte appels en incidenten gebruiken om een hele grote groep slecht af te schilderen heet dat.
Staling in de stad is inderdaad wel zelden ideaal maar ik heb ook wel voorbeelden gezien waarbij de paarden wel goed gestald waren (was zo'n spca programma waar ook duidelijk werd wat voor controles er waren etc.) en je kan dat natuurlijk ook reguleren ipv meteen iedereen maar zijn baan af te pakken...