Meisje (10) gewond door omgevallen ponykar [Video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Meisje (10) gewond door omgevallen ponykar [Video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 10:16

http://www.112groningen.nl/
Ingezonden door Bokker quintusgl

Een 10-jarig meisje uit Onstwedde is zaterdagmiddag op de Dorpsstraat gewond geraakt bij een val van een paardenkar.

Zij liep vermoedelijk naast de kar, terwijl twee andere meisjes op de kar zaten. Toen ze rechtsaf een fietspad op wilden gaan, werkte de pony niet echt mee, waardoor de kar kantelde. Het meisje kwam even klem te zitten tussen de kar en de paal van een verkeersbord.

De pony stapte even naar achteren, waardoor het meisje gelukkig niet meer klem zat. De traumaheli, de brandweer en de politie verleenden eerste hulp. Ze werd met pijn aan haar borst naar een ziekenhuis gebracht voor nader onderzoek. De meisjes kregen van de agenten een troostbeertje.

_Ashii_

Re: Meisje (10) gewond door omgevallen ponykar [Video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:19

Oej ja dat is even schrikken! Wel een lief gebaar van de agenten naar de andere meiden. Hopelijk maakt het meisje het goed

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:25

He bah, dat moet schrikken geweest zijn -O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:32

Ik hoop dat het allemaal meevalt :) Zal wel schrikken zijn geweest!

Maar jee, een traumaheli, twee ambulances, brandweer en drie politieauto's voor een meisje wat even klem zat lijkt me dan weer wat overdreven :=

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:36

8nnemiek schreef:
Ik hoop dat het allemaal meevalt :) Zal wel schrikken zijn geweest!

Maar jee, een traumaheli, twee ambulances, brandweer en drie politieauto's voor een meisje wat even klem zat lijkt me dan weer wat overdreven :=

waarschijnlijk uit voorzorg omdat er een paard/pony bij betrokken is,meestal loopt dat anders af...
Eigewijze pony ook! ;)

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:51

En de ponY staat nplog gewoon braaf voor de kar te wachten haha ondanks alle drukte! Bomproof zegk zo

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:22

Erg sneu voor de meisjes maar vind de kar ook echt te groot voor de pony.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:24

Bon_charmeur schreef:
En de ponY staat nplog gewoon braaf voor de kar te wachten haha ondanks alle drukte! Bomproof zegk zo

Wou k net zeggen, ponylief staat gewoon rustig, met alle lawaai er om heen.
Bomproof!

Maar zou vast wel even schrikken geweest zijn voor de meisjes
Gelukkig viel het mee :)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:27

Hopelijk komt het weer goed met het meisje. :)
Zo'n beer heb ik ook gekregen van de politie haha :)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:14

Ben ik de enige die zich afvraagd wat 3 meisjes (ik neem dus aan jonge meisjes) in hun eentje met een pony op de openbare weg doen?

Heel sneu, maar ook niet zo wijs.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:49

daar gaan de moraalridders weer. Nergens staat de leeftijd van de (overige) meisjes dus neem vooral niks aan. Moeten de ouders zelf weten of ze hun kinderen op de weg laten met een shetlanderkarretje of niet? Daarnaast weten we ook niet of het 3e meisje bij de ponykar hoorde of er gewoon toevallig naast liep. Of mogen 10 jarige meisjes van jou ook niet meer los over straat lopen en toevallig vriendinnetjes tegenkomen met een pony? Met een volwassene erbij gebeuren er trouwens ook ongelukken.

Wees liever blij dat het met een sisser is afgelopen. Zal wel schrikken geweest zijn voor de meisjes en de pony.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:57

piezze schreef:
daar gaan de moraalridders weer. Nergens staat de leeftijd van de (overige) meisjes dus neem vooral niks aan. Moeten de ouders zelf weten of ze hun kinderen op de weg laten met een shetlanderkarretje of niet? Daarnaast weten we ook niet of het 3e meisje bij de ponykar hoorde of er gewoon toevallig naast liep. Of mogen 10 jarige meisjes van jou ook niet meer los over straat lopen en toevallig vriendinnetjes tegenkomen met een pony? Met een volwassene erbij gebeuren er trouwens ook ongelukken.

Wees liever blij dat het met een sisser is afgelopen. Zal wel schrikken geweest zijn voor de meisjes en de pony.

Geprikkeld? Ik heb niks naars of vervelends gezegd en ik heb er ook bij gezegd 'er van uit gaande dat het jonge meisjes zijn', gezien ze beertjes kregen :)
Vind jij het wel verantwoordelijk jonge meisjes in hun eentje met een pony op pad te laten gaan? Prima :) Ik vind van niet en dat mag ik best vinden :)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:19

jouw bericht komt mij meer over dat het de schuld van eventuele ouders is. Ongeluk zit in een klein hoekje. Oud of jong. Daarbij kunnen die meiden ook wel 4, 8 of 16 of 18 zijn. Zolang we niet alle informatie hebben, moeten we niet oordelen.

Geprikkeld ben ik eigenlijk niet nee... :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:23

Nou ja Molfre heeft wel een punt natuurlijk. Bovendien lijkt me niet dat de politie beertjes weggeeft aan 16/18 jarigen. En ik lees haar bericht ook echt niet alsof het de schuld van de ouders zou zijn. Waarom ook? Misschien was het wel een verzorgpony en wisten de ouders niet eens dat hun kinderen de weg uit gingen met de pony. Mijn ouders wisten ook lang niet alles wat ik uitspookte toen ik de 11 jaar eenmaal was gepasseerd...en denk dat dat voor velen, zo niet iedereen geld.

on topic; gelukkig is alles relatief goed afgelopen en zijn de meiden snel over de schrik heen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:32

Danielleeee_ schreef:
Hopelijk komt het weer goed met het meisje. :)
Zo'n beer heb ik ook gekregen van de politie haha :)

Zij is ook geen jong meisje van 11 en heeft toch een beer van de politie gehad. Je weet gewoon niet hoe het gegaan is. Punt.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:09

waar zien jullie de pony en kar? :o?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:11

Molfre schreef:
Ben ik de enige die zich afvraagd wat 3 meisjes (ik neem dus aan jonge meisjes) in hun eentje met een pony op de openbare weg doen?

Nee hoor ik dacht het ook, mede omdat de politie idd beertjes geeft aan de meisjes ;)

Heel sneu voor het meisje, ik hoop dat ze er snel weer bovenop is.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:24

Jeetje van sneu voor het meisje en hoop dat ze snel hersteld. Heb het filmpje bekeken en de pony stond braaf te wachten en wat mij ook al gelijk op viel de kar is erg groot voor de pony.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:28

Jeetje mina, gebeurt daar zeker nooit wat. Wat een opkomst van politie, ambulance, brandweer. Maaruh, sneu voor het grietje.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:48

Molfre schreef:

Tja dat was dus ook het eerste wat ik me afvroeg. Koetsiersbewijs kun je ook pas vanaf je 16e halen!! Stel dat ze tegen je auto aanrijden. Ik hoop dat de ouders er wat v geleerd hebben!! Lompe actie dit

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:56

piezze schreef:

Sorry hoor, maar bij de term meisjes ga ik niet uit van 16 jaar en ouder.
Enig idee hoe levensgevaarlijk het kan zijn als je paard er vandoor gaat met kar en al? Soms redden de meest ervaren menners het al niet laat staan meisjes, zowel kwa inzicht als kwa spierkracht halen ze het gewoon niet.

Nog een filmpje bij het krantenartikel

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:09

Als het gaat om de meisjes aan het einde van het filmpje is het dus inderdaad gewoon enorm onverantwoord.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:05

Verantwoord om jonge meiden op pad te laten gaan met een pony??? tsjah... dat is aan de ouders om dat te bepalen... persoonlijk zou ik het niet willen maar goed... kijk dat ponybeest daar doodbraaf staan tussen alle commotie... dus kan me er iets bij voorstellen dat ze wel mochten gaan... en misschien is het maar 1 stukje weg totdat ze in het bos en of veld zijn?

Daarbij volwassenenn zouden op spierkracht beter in staat zijn om een paard tegen te houden? Laat me niet lachen.. zo'n shet trekt ook door de spierkracht van een volwassen man heen hoor... maak je daar maar geen illusies over..

Daarbij... zonder menbewijs ben je gewoon verzekerd onder je wettelijke aansprakelijkheidsverzekering als je recreatief ment...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:10

Ik heb deze kinderen ook wel eens gezien en had toen ook vraagtekens hoor, de pony is op zich heel braaf maar met een aanspanning met alleen maar kinderen (de oudste is iets van 13 jaar wat ik toen zag) nee dat zou ik nooit aandurven. Grappig trouwens op t filmpje zie ik de man van een vriendin (meneer op de fiets met zonnebril )

annemieke73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:17

Het lijkt mij een vervelend ongeluk buiten de pony of de meisjes om,zoals ik begrijp stond het meisje op het verkeerde moment naast de kar.als je net van t stoepje afschiet met je karretje kan hij kantelen en daar wil niemand tussen staan!
Ik denk dat t de schuld is van het verkeersbord.
Een "volwassene" had ook niet kunnen voorkomen dat t karretje kantelt.