Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mist schreef:crude, ruwe olie bevat veel benzeen, h2s (giftig; de rotte eieren geur) en is explosief. Maar tot mijn frustratie ik kan nergens beeldmateriaal vinden...dus ik weet niet hoe erg het is. Ruwe olie is de olie zoals het uit de grond komt, hoe zwaar of licht het is ligt aan de herkomst, europese is bv lichter dan uit de zandbak. (Saudi etc)
Maar mensen die dit goedje op zich krijgen worden bij ons medisch opgevolgd, potje piesen, bloedanalye etc....en dat is niet voor niets. Dat die 5 mensen niet gewond zijn geraakt, dat weten we pas over 6wkn.
Ik hoop dat er gasanalyses genomen worden op de manege/pensionstal, zeker omdat ze morgen warmer weer houden! En een algemeen rookverbod instellen....want het brandt ook goed. Gras zal wel afgegraven moeten worden, als wij bv een tank met ruwe olie leeg moeten maken moeten wij dit met gasolie verdunnen omdat je die dikke derrie niet weg krijgt anders. Over het land kun je het niet verdunnen....hopelijk graven ze dit heel snel af voordat het gaat regenen (als ik eigenaar was zou ik dit gelijk zelf laten doen, desnoods in 1e instantie op eigen kosten)
wat een complete onzin.lady62 schreef:Dat zeggen ze altijd mensen voor de gek houden heet dat.
Reken maar dat het gevaarlijk is zeker voor de paarden als ze gras eten waar die troep in zit.
Alles in belang van de staat en de directie top en als er achteraf klachten komen dan word je met een kluitje het riet in gestuurd want ZIJ hebben altijd gelijk.