Fellini veilingtopper Excellent Dressage Sales

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Fellini veilingtopper Excellent Dressage Sales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 17:22

* Persbericht / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Ketaki

Afbeelding
Fellini
Foto: http://www.sjoert.com

Met een gemiddelde opbrengst van €73.000,- per paard gaat de eerste editie van Excellent Dressage Sales de boeken in als succesvol. Er kwamen 37 paarden onder de hamer van veilingmeester Koen Olaerts. Het duurste paard werd Fellini, de KWPN goedgekeurde hengst van Ampère. Hij verwisselde voor €380.000,- van eigenaar. De familie Collins heeft Fellini nu samen met een Amerikaanse zakenrelatie in eigendom. De nieuwe eigenaren laten de hengst vooralsnog bij Emmelie Scholtens in training. Ook de succesvolle Grand Prix hengst Wup van amazone Joyce Heuitink was een uitschieter, voor €230.000,- werd de familie van Paassen de nieuwe eigenaar. Hun vijftien jarige dochter Romee reed niet onverdienstelijk bij de pony's met Zico en Double White en zal nu met Wup de overgang naar de paarden maken. "Meteen nadat ik op Wup ging rijden voelde ik dat het goed zat met ons. Ik ben heel blij dat ik op dit mooie paard mag gaan rijden. Een prachtige hengst met een gouden karakter. Ik heb tranen van geluk, dat mijn ouders mij de kans hebben gegeven en dit geweldige, unieke paard voor mij gekocht hebben." aldus Romee.

Er was veel internationale belangstelling voor de EDS paarden. De twee KWPN goedgekeurde hengsten Five Star en Foundation werden aangekocht door de familie Wilaras uit Sentosa Cove, Singapore. De apart dravende nakomeling van Lord Leatherdale, Edy Rava, gaat haar carrière voortzetten in Amerika en werd verkocht voor €210.000,- .Ook Andy vertrekt naar het buitenland. De zwarte merrie werd voor €60.000,- verkocht naar Rusland. De driejarige dochter van de wereldberoemde dressuurhengst Totilas, Grazia, werd naar Azië verkocht voor €80.000,-. Het succesvolle juniorenpaard TC Sting, dat voor Nederland medailles wist te behalen op de Europese jeugdkampioenschappen, ging voor €90.000,- naar Luxemburg. Opvallend was ook het bedrag dat betaald werd voor de talentvolle merrie Citho door een koper uit India, namelijk €245.000,-. De op een na hoogste prijs van de veiling.

Niet alle paarden werden gister verkocht tijdens de veiling, waaronder de talentvolle hengst Exposition Boy. Het hoogste bod bleef onder de laadprijs waardoor zijn eigenaresse besloot de hengst mee terug naar huis te nemen. "Exposition Boy heeft zeer veel kwaliteit en daarom hebben we besloten hem terug te kopen", aldus de amazone van de hengst.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:25

Zo, dat zijn mooie opbrengsten!
*toch wel een klein beetje jaloers op Romee van Paassen hoor, wat een prachtkans dat ze Wup te rijden krijgt. Je zal maar ouders hebben die dat zo kunnen betalen..... ze mag zich zeer gelukkig prijzen!*
Ik wens de nieuwe eigenaren alle succes toe met hun paarden. :)

Anoniem

Re: Fellini veilingtopper Excellent Dressage Sales

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:22

230.000 voor een GP paard is toch niet enorm veel? Of ligt dat aan mij..

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:25

Ben wel benieuwd wat er voor Five Star is betaald, is dat bekend?

Al gevonden; 95.000

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:46

Rindin schreef:

Al gevonden; 95.000

Dat vind ik dan weer weinig....

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:48

Ja, ik had ook verwacht dat hij voor meer weg zou gaan... Vind het jammer dat hij niet in NL blijft. Zal wel betekenen dat hij geen nakomelingen meer gaat geven, lijkt mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:50

Rindin schreef:

Al gevonden; 95.000

Waar kun je dat vinden? Paard van een vriendin zat er ook bij..

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:56

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:15

Wauw, ik wil ook wel ouders die Wup voor me zouden willen kopen! Ik kan Romee alleen maar succes wensen met Wup :)

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:25

(Als ik het geld had :j) Had ik op Zorro geboden! Jemig wat is dat een gaaf paard!! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:01

Suzanne F. schreef:
*toch wel een klein beetje jaloers op Romee van Paassen hoor, wat een prachtkans dat ze Wup te rijden krijgt. Je zal maar ouders hebben die dat zo kunnen betalen..... ze mag zich zeer gelukkig prijzen!*

Ik benijd haar niet.
Er wordt op zo'n meisje toch wel druk gelegd wanneer er zo'n paard wordt aangekocht. Je koopt toch een verwachting.
Ik denk dat veel jonge ruitertjes veel blijer en gelukkiger zijn met hun gewone pony of paardje.
Er zijn diverse voorbeelden te noemen van jonge amazones van rijke ouders die de druk geestelijk niet meer aankonden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:08

Anoniem schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik benijd haar niet.
Er wordt op zo'n meisje toch wel druk gelegd wanneer er zo'n paard wordt aangekocht. Je koopt toch een verwachting.
Ik denk dat veel jonge ruitertjes veel blijer en gelukkiger zijn met hun gewone pony of paardje.
Er zijn diverse voorbeelden te noemen van jonge amazones van rijke ouders die de druk geestelijk niet meer aankonden.

Wie zegt nou weer dat dat bij haar ook zo is. Meisje heeft talent en vind het zo te lezen hartstikke leuk om verder te gaan met dit paard. Sommige kinderen vinden paardrijden nou eenmaal leuk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:10

Cowgirl schreef:
Wie zegt nou weer dat dat bij haar ook zo is. Meisje heeft talent en vind het zo te lezen hartstikke leuk om verder te gaan met dit paard. Sommige kinderen vinden paardrijden nou eenmaal leuk.

Op zo'n paard vind ik paardrijden ook leuk hoor! :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:11

Anoniem schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik benijd haar niet.

Aan haar Facebook bericht te zien na de aankoop, ervaart zij het totaal niet zo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:32

Natuurlijk zal ze blij zijn. Maar een 'gewoon' meisje is net zo blij wanneer ze een paardje krijgt. :D
Ik wil alleen aangeven dat je een meisje met rijke ouders niet hoeft te benijden. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:36

Anoniem schreef:
Natuurlijk zal ze blij zijn. Maar een 'gewoon' meisje is net zo blij wanneer ze een paardje krijgt. :D
Ik wil alleen aangeven dat je een meisje met rijke ouders niet hoeft te benijden. ;)

Whoever said money doesn't buy you happiness, didn't know where to shop :D

Geld maakt voor heel erg veel mensen het leven een stuk makkelijker.

Het probleem bij de mensen met geld die je niet moet hoeft te benijden, is in mijn ogen vaak een opvoedkundig probleem.

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:48

Echt super leuk voor d'r wat een kans! En wat heerlijk dat je als ouders zoiets kan doen!succes!

ciclidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:51

mooie paarden onder de hamer. eerdere berichten dat deze sales niet echt konden bekoren zijn toch niet terecht. begrijp me niet verkeerd, ik heb echt het geld niet voor dit caliber paarden, maar mooi om te zien dat het zo openbaar gebeurd, want meestal zie je zo ook niet op de doorsnee verkoopsites staan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:33

Anoniem schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik benijd haar niet.

Welnee, Wup wordt gewoon een leuk YR paard waarmee ze eerst even Z start en daarna verder omhoog. Mooi leerpaard.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:21

Tjonge... wat een prijzen.
Als ik kiezen tussen een paard en een huis; wist ik het wel :P

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:04

Wat geweldig als je als jonge ruiter zo'n kans krijgt. Iedereen zal wel begrijpen dat niemand verwacht dat ze direct dezelfde scores gaat rijden met Wup. Het is natuurlijk een geweldig leerpaard voor haar. Ik gun het haar van harte!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:26

Ik vind het super om weer eens een succesverhaal te lezen rond verkoop van paarden. Vaker lees je dat paarden onder de konten van ruiters worden verkocht en met boze vingers naar kopers of verkopers wordt gewezen. Romee en Joyce zijn allebei happy! Ik wens Romee en Wup veel succes in de toekomst +:)+

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:07

Wie weet als Wup ter dekking blijft aangeboden? Zou graag een veulen van hem willen, maar wel binnen een paar jaar...

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:23

is er eigenlijk ook een lijst beschikbaar wat er voor de andere paarden is betaald? (of is zoiets niet openbaar?)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:27

Zelf een exclusieve veiling organiseren :D, loont dat de kosten?
Echt een topper deze supermooie Fellini!