Bijna 50 dode paarden aangetroffen op Amerikaanse boerderij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Bijna 50 dode paarden aangetroffen op Amerikaanse boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 18:07

www.horseandhound.co.uk / www.bokt.nl

Een Amerikaanse paardenhandelaar is aangeklaagd voor dierenmishandeling nadat er 49 dode paarden werden gevonden op zijn boerderij in Kentucky. Naast het grote aantal dode paarden werden er ook nog veertien zwaar vermagerde paarden aangetroffen, die meegenomen zijn door de Amerikaanse dierenbescherming.

De paardenhandelaar is al berecht voor veertien zaken van dierenmishandeling maar zou nog meer straf kunnen krijgen wanneer de zaak over de dode paarden volgende week wordt behandeld.
De handelaar wordt er van beschuldigd een "kill buyer" te zijn, een handelaar die oude en geblesseerde paarden opkoopt om deze vervolgens met winst te laten slachten.

De zaak werd door de onderzoeker beschreven als "de ergste zaak van dierenmishandeling" die hij ooit had gezien. Er was niet genoeg ruwvoer op de boerderij om alle 81 paarden te voeden.
De handelaar zegt echter in verweer dat hij zoveel zieke paarden had, omdat mensen ze dumpten op zijn land.

kesha1

Re: Bijna 50 dode paarden aangetroffen op Amerikaanse boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:09

die eigenaar geloof ik niet en zet hem van mij apart maar in een cel met alleen een bed zonder eten of drinken!

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:10

Dat zijn niet een paar paarden, arme paarden! De dierenmishandelaars van tegenwoordig ;(

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:12

He gadsie :(

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:13

kesha1 schreef:
die eigenaar geloof ik niet en zet hem van mij apart maar in een cel met alleen een bed zonder eten of drinken!

gelijk!
noaxhorses schreef:
Dat zijn niet een paar paarden, arme paarden! De dierenmishandelaars van tegenwoordig ;(

|( |(
x_ankieee schreef:
He gadsie :(

gadsie?? dit is hartstikke erg! |(

marlo09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:15

Zo erg!!
Hij moest zelf eens verhongeren!!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:33

ja hoor, mensen dumpten allemaal paarden op zijn land. geloof je het zelf. laat hem inderdaad maar eens in een cel zonder eten of drinken etc. wat mankeren deze mensen toch..

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:49

Ik kan het best geloven dat er een aantal zijn gedumpt bij hem.
Ik weet niet hoe groot zijn bedrijf is,maar het verbaats me niks als men via de achterweide een paard dumpen.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:53

Is hij door de "gewone Amerikaanse bescherming meegenomen of door HSUS?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:58

Tja, dat komt er van, als je als land zo hypocriet bent om paardenslachterijen te verbieden. Dan gaan mensen ze óf dumpen (en of dat hier is gebeurd betwijfel ik ook) óf ze denken er een slaatje uit te kunnen slaan om ze op te kopen en naar Mexico te transporteren (wat hier vermoedelijk wél het geval is geweest).
Dat die man niet deugt is duidelijk, maar dat de US-overheid niet deugt is minstens zo duidelijk...

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:22

Maar goed, als ze dan al gedumpt zijn, dan neem je daarop toch maatregelen? Hoe dan ook, die handelaar heeft onjuist gehandeld en mag flink bestraft worden.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:46

IBBEL: jij snapt het!!!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:48

Citaat:
De paardenhandelaar is al berecht voor veertien zaken van dierenmishandeling maar zou nog meer straf kunnen krijgen wanneer de zaak over de dode paarden volgende week wordt behandeld.

Euh, WAAROM mocht deze boer nog dieren hebben :?
Arme dieren, hopelijk knappen de paarden die nog wel leven op!

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:59

JCDJK schreef:
Citaat:

Euh, WAAROM mocht deze boer nog dieren hebben :?

Inderdaad ja, waarom in godsnaam mag hij nog paarden houden? Stop hem zelf maar eens in een hokje en laat hem maar eens verhongeren. .. ;(

IlseBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:25

kesha1 schreef:

Een bed is al te veel voor zo'n iemand. Gadver hoe kun je zoiets doen!! Wat misselijk ben je dan

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:32

Vreselijk, maar ben toch wel benieuwd hoeveel paarden er daar in totaal waren?
Overigens vind ik de titel vreemd (bijna 50, zet er gewoon 49 neer)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:12

furtje schreef:
Euh, waarom mocht deze boer nog dieren hebben :?

Inderdaad ja, waarom in godsnaam mag hij nog paarden houden? Stop hem zelf maar eens in een hokje en laat hem maar eens verhongeren. .. ;([/quote]
Ik gok dat hij berecht is voor de 14 paarden die in beslag zijn genomen. Het ging in dat geval immers om dierenmishandeling..

Maar gatsie, dat je toch daartoe in staat bent? Bizar!

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:17

IlseBr schreef:
kesha1 schreef:

Een bed is al te veel voor zo'n iemand. Gadver hoe kun je zoiets doen!! Wat misselijk ben je dan

Ik dacht meer aan een smerige kelder. Hoop dat hij flink wordt gestraft.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 00:36

Of nee nog erger ~~}> laat hem in een stal slapen totdatie doowd gaat zet hem op ALLEEEN water en brood en datie zujn nutenloze zieke leven mag slijten door middel van: stalleb mester iederedag van sochtends vroeg tot savobds laat en gratis en iemand erbuj zodati die beestjes niks kan doen ~~}> ik ben op sommige momenten zo meeenyhahah

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 06:12

http://www.usatoday.com/story/news/nation/2014/04/09/horses-found-dead-farm-animal-cruelty/7498343/
Op de laatste foto van de diaserie in het artikel zie je een stuk(je?) van het land van deze meneer.
Niet om voor hem op te komen, natuurlijk, maar ik kan me op zich nog wel voorstellen dat er op zo'n lap grond dieren achtergelaten kunnen worden zonder dat je dat meteen in de gaten hebt. Een boerderij daar is wel wat anders dan hier in NL.
Dat hij daar geen melding van gemaakt heeft/heeft geprobeerd er iets tegen te doen... Hij dacht waarschijnlijk 'gratis aanvoer van slachtpaarden = meer geld voor mij'
Ongelofelijk dat hij bij hoog en bij laag blijft volhouden dat ie niks verkeerd heeft gedaan :n Zoveel dode dieren op je land lijkt me toch een vrij duidelijke aanwijzing >;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:04

Na het zien van de aflevering over paardenvlees van Tros Radar kan ik dit soort berichten ineens beter plaatsen en heb je er een beeld bij. Schandalig dat de rechter toestaat dat die man dit werk nog kan doen... In de gevangenis en daarna een verbod...

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:22

Na gewerkt te hebben in de outback van Australië kan ik dit soort berichten ook ineens beter plaatsen en besef ik me dat deze berichten vaak ontzettend incompleet zijn en een heel verkeerd beeld schetsen. Ook besef ik me hoe groot sommige plekken kunnen zijn (zo groot als België) en dat het best mogelijk is dat er dieren gedumpt worden, zeker in een land waar niet geslacht mag worden. Ik ben benieuwd naar wat er hier gaat gebeurden.

_Kelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:53

Daar mogen ze van mij nou eens wèl de doodstraf op zetten -O-

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:10

nee kelley dat is te makkelijk hij moet lijden zoals die paarden bijna zeker weten gedaan hebben ,hij moet weg rotten! in zijn cel, met levenslang!