Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kelseyclover schreef:Vervelend zeg, misschien dat honden gewoon geen paarden gewend zijn ofzo en dat ie dat daarom deed. Heb geen idee
Telpeva schreef:Mijn eerste reactie was 'lol, nu ervaart een hondeneigenaar hoe vervelend is als het dier van een ander niet 100% onder appel staat'
Maar het is natuurlijk heel zuur en totaal niet grappig dat er iemand bij gewond raakt.
Rosebier schreef:Telpeva schreef:Mijn eerste reactie was 'lol, nu ervaart een hondeneigenaar hoe vervelend is als het dier van een ander niet 100% onder appel staat'
Maar het is natuurlijk heel zuur en totaal niet grappig dat er iemand bij gewond raakt.
Nee indd, een trap van een paard kan zomaar verkeerd uitpakken. Die man is ook maar gewoon een vader/oom/opa.
Tenzij hij zijn hond getraind heeft om te bijten vind ik eigen schuld, dikke bult een beetje ongepast. Voor het zelfde geld heeft hij die hond net een week. En kent hij het karakter van de hond nog niet zo goed.
Praat natuurlijk niet goed dat het paard zomaar aangevallen mag worden. Het verhaal heeft gewoon 2 kanten.
Ayasha schreef:Dan nog heeft ie niet aan te vallen of is het aan de eigenaar om hem die mogelijkheid niet te geven. Kan je dat niet garanderen heb je niks te zoeken op openbaar terrein met zo'n hond.
Ayasha schreef:kelseyclover schreef:Vervelend zeg, misschien dat honden gewoon geen paarden gewend zijn ofzo en dat ie dat daarom deed. Heb geen idee
Dan nog heeft ie niet aan te vallen of is het aan de eigenaar om hem die mogelijkheid niet te geven. Kan je dat niet garanderen heb je niks te zoeken op openbaar terrein met zo'n hond.
Poeky schreef:Ik vraag me wel af wie wettelijk aanspreekbaar is in zo'n geval, voor de verzekeringen etc.
CharlotteBM schreef:Ik zie eigenlijk alleen maar reacties van mensen die het karma vinden, maar ik vind t eigenlijk hartstikke zielig voor die man...![]()
Misschien had hij niet van zijn hond verwacht dat ie het paard zou bijten bijv. en daarbij vind ik het netjes dat hij zijn hond idd weg probeerde te trekken want sommige mensen roepen de hond alleen maar en doen net of er niks is gebeurd omdat ze toch een hekel hebben aan 'die paarden'
Rosebier schreef:Telpeva schreef:Mijn eerste reactie was 'lol, nu ervaart een hondeneigenaar hoe vervelend is als het dier van een ander niet 100% onder appel staat'
Nee indd, een trap van een paard kan zomaar verkeerd uitpakken. Die man is ook maar gewoon een vader/oom/opa.
Tenzij hij zijn hond getraind heeft om te bijten vind ik eigen schuld, dikke bult een beetje ongepast. Voor het zelfde geld heeft hij die hond net een week. En kent hij het karakter van de hond nog niet zo goed.
Praat natuurlijk niet goed dat het paard zomaar aangevallen mag worden. Het verhaal heeft gewoon 2 kanten.