Scröder en London. Foto: Wikimedia Commons
"Het is een fantastisch gevoel!" laat Gerco Schröder weten in een interview aan de NOS. Hij reageerde op het heugelijke feit dat Glock Horse Performance Centre het springpaard London (Nabab de Reve x Chin Chin) heeft gekocht en het paard wil behouden voor de Nederlandse sport, met Gerco Schröder als ruiter. Schröder hoorde pas dinsdagochtend dat de koop door Glock definitief was en hij dus niet gescheiden zal worden van het toppaard. "De kans was groot dat hij zou verdwijnen naar het Midden-Oosten. Het is fantastisch dat hij behouden blijft voor de Nederlandse sport."
Ook bondscoach Rob Ehrens is blij. "Super. Geweldig dat London behouden blijft voor Nederland. Dit is een hele opluchting richting de Wereldruiterspelen komende zomer. Ik heb net met Gerco gebeld. Ik vind het heel goed hoe hij zich de laatste weken heeft opgesteld en het welzijn van London voorop heeft gesteld. Gerco kan London nu weer rustig opbouwen en dan overleggen we wanneer ik ze in ga zetten op wedstrijden."
Maarten van der Heijden, technisch directeur van de KNHS, reageert ook heugelijk: "Dit is fantastisch nieuws voor de sport. We kennen familie Glock als een zeer toegewijde sponsor en dit is geweldig. Ik wil Gerco en Team Glock hier heel hartelijk mee feliciteren."
Gister werd bekend gemaakt dat de paarden Seoul en Capetown naar Wout-Jan van der Schans gingen. Dit blijkt echter niet waar te zijn in het geval van Seoul. De Saoudische springruiter Naser Al Shawaf liet weten het hoogste bod te hebben op het springpaard. "Ik wil proberen internationaal met hem te gaan rijden. Het is een zeer kwaliteitsvol paard met een uitstekende resultatenlijst en ik hoop dat Seoul me verder kan helpen op de internationale concoursen." aldus de springruiter.
Oud-personeel van stal Eurocommerce besloot de paarden Geneve, Monaco, Montreal en Les Etoiles een welverdiende oude dag te gunnen op de BWG Stables.
Bekijk hier het interview met de NOS.
Reageren mag hier:
[VN] Springpaard London verkocht voor 8,6 miljoen euro - update