www.knhs.nl
In de 3* Grote Prijs van het Italiaanse Arezzo is Leopold van Asten met VDL Groep Zidane (Heartbreaker x Calando I) als derde geëindigd. In de barrage met 15 ruiters legde de Fransman Roger-Yves Bost met Poker des Dames de snelste foutloze rit neer, voor de Belgische combinatie Olivier Philippaerts met Armstrong van de Kapel.
"Voor mij is deze wedstrijd de opening van het buitenseizoen en ook volgende week ben ik hier te vinden. Daarna hebben de paarden een week rust en dan zijn we hopelijk klaar voor de Nederlandse Kampioenschappen in Mierlo", motiveerde Leopold van Asten zijn reis naar Italië. "Zidane sprong heel goed op deze graspiste, die erg groot is en waar voor paarden veel te zien is. Ik ben in de tweede manche gegaan voor een snelle foutloze ronde, zonder echt veel risico's te nemen. Dat Olivier Philippaerts iets sneller was is jammer, maar als Roger-Yves Bost binnen rijdt weet je dat hij heel hard kan rijden en dat deed hij nu ook en dus was het niet verrassend dat hij won. Ik ben tevreden met deze derde plek en vooral over de wijze waarop VDL Groep Zidane hier sprong".
Eerder deze zondag wist Rabo Talententeamlid Jody van Gerwen met Tantalus (Namelus R x Faram) een 1.40 m. rubriek te winnen in deze Gold Tour. Micky Morssinkhof eindigde met Laos (Caos x Sarksillag) als tweede. Op zaterdag werd Michel Hendrix met Van Dutch (Vigo d'Arsouilles x L'Amour) derde in de Gold Tour.
Bekijk hier de uitslag
Uitslag Gold Tour Grand Prix CSI 3* (1.50m) (zo):
1) Roger-Yves Bost (Fra) - Poker des Dames (Nabab de Reve x Huerlevent) - 0 / 0 - 41.11
2) Olivier Philippaerts (Bel) - Armstrong van de Kapel (Quasimodo Z x Farn) - 0 / 0 - 42.56
3) Leopold van Asten - VDL Groep Zidane (Heartbreaker x Calando I) - 0 / 0 - 44.14
Uitslag Gold Tour (1.40m) (zo):
1) Jody van Gerwen - Tantalus (Namelus R x Faram) - 0 / 0 - 24.98
2) Micky Morssinkhof - Laos (Caos x Sarksillag) - 0 / 0 - 25.62
3) Luca Maria Moneta (Ita) - Quarius (Quebec x Accrobat) - 0 / 0 - 26.46
Uitslag Gold Tour (1.40m) (za):
1) Joseph Clayton (Eng) - Balibu (Baloubet du Rouet x Grannus) - 0 / 63.27
2) Bronislav Chudyba (Slo) - Angelotti (Indoctro x Lavall II) - 0 / 64.77
3) Michel Hendrix - Van Dutch (Vigo d'Arsouilles x L'Amour Z) - 0 / 65.24