Stal Vrieling uit Holwierde moet het voortaan doen zonder VDL Fakir, VDL Westminster en VDL Bugatti. De drie beste paarden van Suzanne Tepper zijn verkocht. Daarnaast zit VDL Zirocco Blue in het Olympisch kader.
Voor Suzanne Tepper, die de laatste tijd steeds dichterbij de Nederlandse top kwam, is de verkoop een flinke aderlating. "Dat is sportief gezien wel heel erg jammer, maar ik ga er gewoon weer met volle moed tegenaan met mijn talentvolle paarden", aldus de amazone, die vooral doelt op haar nieuwe paarden Aksai Chin en For Fashion.
Jur Vrieling wil niet zeggen voor hoeveel geld het toppaard Fakir verkocht is, maar het gaat volgens hem wel om een 'extreem bedrag'.
VDL Zirocco Blue is, naast VDL Bubalu, het tweede paard van Stal Vrieling dat momenteel in het Olympisch kader zit. Daarin zitten de tien beste paarden van Nederland. De stal uit Holwierde had nog nooit eerder twee paarden in het A-kader.
Jur Vrieling is overigens niet bang dat zijn toppaarden worden verkocht. "Mijn grote voordeel is dat het dekhengsten zijn, dus het sperma wordt verkocht en op die manier komt er ook geld in het laatje. Dus die zullen niet zo snel worden verkocht als een ruin of een merrie."
Mwah, dan kun je nog overwegen of je het prijzengeld genoeg inkomen vind. Als je paarden van een ander rijd kunnen ze onder je kont verkocht worden. Lijkt me niet altijd even makkelijk.
Klopt, maar dan kun je wel zelf beslissen om ze voor het geld verkopen. Vind het altijd een beetje jammer dat paarden die het een beetje goed gaan doen gelijk onder de kont van een ruiter verkocht worden. Maarja, cross zelf liever door het bos dan dat ik in de bak rijd, dus misschien snap ik het wel niet.
Ik hoop alleen oprecht dat de 2 nieuwe paarden snel weer boven aan de top mee rijden.