Verwaarloosde shetlander ingeslapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Verwaarloosde shetlander ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 11:55

http://www.hvzeeland.nl/ / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokkers Lein82 & mkr_78

In de gemeente Borsele, Zeeland is gisteren een zwaar verwaarloosde pony aangetroffen. Het dier was niet meer te redden.

Nadat een melding over een verwaarloosd paard was binnengekomen gingen dierenagenten ter plekke om de situatie te onderzoeken. In een weiland bij een boerderij troffen zij een oude Shetlandpony met ernstig vergroeide hoeven aan. De voorhoeven waren tot aan de voorbenen gegroeid, waardoor open wonden waren ontstaan. Het was duidelijk te zien dat de pony nauwelijks kon lopen en lange tijd op dezelfde plek had gelegen.

De opgeroepen dierenarts kon niet niets meer voor de pony doen en in overleg met de eigenaar is besloten om het dier op humane wijze te euthanaseren. De eigenaar wordt zware verwaarlozing verweten en krijgt hiervoor een proces-verbaal. Hij zal te zijner tijd verantwoording voor de rechter moeten afleggen.

Iris82

Re: Verwaarloosde shetlander ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:57

Vreselijk. Jammer dat het zo ver heeft moeten komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:59

Hoe kan dit vraag ik me af? Dus er was wel een eigenaar die de pony blijkbaar wel gezien moest hebben? Hoe dan?!?!?!?

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:00

Onbegrijpelijk dat je daar als eigenaar naar kijkt en verder niets doet. Zulke mensen zou je toch echt helemaal door elkaar willen rammelen zodat hun hersens weer gaan werken. En dan staat er nog "in overleg met de eigenaar".
Zou niets voor mij zijn bij de dierenbescherming wat zouden mijn handen jeuken als je bij zulke eigenaar op de stoep komt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:01

Joolien schreef:
Hoe kan dit vraag ik me af? Dus er was wel een eigenaar die de pony blijkbaar wel gezien moest hebben? Hoe dan?!?!?!?

Zo'n dier moet ook drinken lijkt mij toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:01

Die foto.......... |(
Wat sneu en onnnodig dit....

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:03

Te erg voor woorden, arm dier. Hoe harteloos kan je zijn!
Maar heeft er in de omgeving ook niemand iets gezien? Dit is niet van de laatste paar dagen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:06

Zwartje07 schreef:
Onbegrijpelijk dat je daar als eigenaar naar kijkt en verder niets doet. Zulke mensen zou je toch echt helemaal door elkaar willen rammelen zodat hun hersens weer gaan werken. En dan staat er nog "in overleg met de eigenaar".
Zou niets voor mij zijn bij de dierenbescherming wat zouden mijn handen jeuken als je bij zulke eigenaar op de stoep komt.

Lijkt mij dat er toch meer mensen dit gezien moeten hebben ? Die zou je toch ook......... :(

Wat ontzettend triest, begrijp het domweg niet.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:08

Ohmy... Die foto! :(

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:09

Echt te erg voor woorden gewoon! Dat dit kan gebeuren..

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:10

Jeetje.. die foto.. onbegrijpelijk dat dit (weer eens onnodig) zolang heeft moeten duren. :n

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:11

Vreselijk. Je vraagt je af of er geen voorbijgangers dit gezien hebben.
Gelukkig is een langzame dood het beestje bespaard gebleven. R.I.P

Anouk1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:36

Arm beestje... |( Ik snap zo'n eigenaar niet, ongevoelige idioot...

mkr_78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:49

Inderdaad Grace1989, ik kan me niet voorstellen dat nou helemaal niemand in de omgeving dit beest niet heeft gezien en opgemerkt heeft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:54

mkr_78 schreef:
Inderdaad Grace1989, ik kan me niet voorstellen dat nou helemaal niemand in de omgeving dit beest niet heeft gezien en opgemerkt heeft.

Tja, er zijn nog steeds plekken in Nederland waar niemand langskomt behalve de eigenaar.
Hier heb je ook hele stukken (achter boerderijen) die vanaf de weg niet te zien zijn.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:54

Ik hoop dat die een flinke bekeuring aan zijn broek krijgt. -:(-
Jeetje arm dier.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:58

En dan ziet die pony er verder nog redelijk okee uit ook. Dus die eigenaar is er nog regelmatig bij geweest met eten/drinken zou je denken...

Zo iemand heeft toch gewoon een kronkel in zijn hoofd?!

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:10

Dat is best mogelijk hoor dat niemand het beestje van dichtbij gezien heeft. Mensen met veel grond achter huis dat niet aan een weg ligt. Of mensen die aan een dood lopende straat zitten. Als de visite verder niets met paarden heeft en ze komen er niet langs lopen is dat zo gek niet. Denk dat de meeste van ons dat ook niet achter hun vrienden en familie zouden zoeken dat ze een dier verwaarlozen. Dus dan ga je dat ook niet controleren.
De pony is misschien wel eens gezien maar als je hem van verre afstand ziet kun je niet zien dat de hoeven zolang zijn.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:33

ach jeetje al weer een. Zijn de laatste maanden wel erg veel van dit soort berichten zeg.

Nu hoop ik maar dat dit vooral is omdat mensen eerder bellen als ze iets niet in de haak vinden en niet omdat verwaarlosing zo erg is toegenomen.
Kun je de crisis wel de schuld geven, maar bracht mn paard of pony nog liever naar de slacht dan dat ik moest toekijken hoe het dier helemaal wegkwijnt (letterlijk).
Als ik geen nieuwe eigenaar zou kunnen vinden, dan ja nog liever slacht dan zoiets doen :n

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:40

:((( steeds vaker zulke berichten....triest.......

Stef_Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:13

Ik woon in de gemeente borsele, gisteren op m'n verjaardag kwam dit ter sprake... De pony stond in een doodlopende weg en was vanaf de doorlopende weg niet te zien. De da-assistente en hoefsmid waren bij mij op visite en gaven beide aan dat het diertje niet meer te redden viel :( het is verschrikkelijk dat dit steeds vaker voor komt! Bij mijn weten staan er nu 2 van deze berichten als voorpagina nieuws, echt triest!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:15

Het komt zeker niet vaker voor hoor
Maar er wordt nu (veel) meer aandacht aan besteed en het komt nu regelmatig in het nieuws.

Vroeger werd zulke dingen niet in de kranten vermeldt.

Stef_Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:19

Brainless schreef:
Het komt zeker niet vaker voor hoor
Maar er wordt nu (veel) meer aandacht aan besteed en het komt nu regelmatig in het nieuws.

Vroeger werd zulke dingen niet in de kranten vermeldt.

Misschien is dat het wel ja, gelukkig dat er meer aandacht aan wordt besteed! Hou dan geen dieren, als je ze opzettelijk zo laat lijden!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:28

wat zielig dit... |( En waarom?Hoe moeilijk is het om als je een dier hebt er voor te zorgen?
Als je daar geen zin in hebt begin er dan gewoon niet aan. :(

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:52

Wat afschuwelijk ;(