Uitgemergelde pony's, dode ratten en kippen in Eibergen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Uitgemergelde pony's, dode ratten en kippen in Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 20:10

www.omroepgelderland.nl

In Eibergen zijn dinsdag zes sterk vermagerde en verwaarloosde pony's in beslag genomen. Op het erf van de eigenaar werden ook kadavers van dode ratten en kippen gevonden.

Een buurtbewoner had de dierenpolitie getipt over de slechte verzorging van de pony's. Een van de dieren was er zo slecht aan toe dat het door de hoeven zakte.

De zes pony's zijn naar een opvangadres gebracht. De eigenaar heeft een proces-verbaal gekregen.

Anoniem

Re: Uitgemergelde pony's, dode ratten en kippen in Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:10

-O- Tevergeefs hopen dat dit een verlaatte 1 april grap is.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:11

oh bah. Dat is dicht bij mij in de buurt...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:20

Eh...die dode ratten, waren dat wilde dieren of huisdieren? Als er pony's stonden die door hun hoeven zakten dan hoop ik dat voor hen alle hulp nog niet te laat is. In iig zijn ze beter op hun plek waar ze nu staan dan voorheen. En ik vraag me af wat er is gebeurd dat het zover heeft kunnen komen. Voor die tijd heb ik er geen oordeel over.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:22

Doanique schreef:
-O- Tevergeefs hopen dat dit een verlaatte 1 april grap is.

Zou willen dat het ook zo was... :(
Ben bang dat dit weer gewoon de harde realiteit is.. Arme dieren.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:23

Je hoort het op verschillene plekken en nu hier zo dichtbij....

wodant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:49

Ahh echt erg !!

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:52

oh dat is wel erg dichtbij!

jakkes dat er zulke mensen bestaan. zorg gewoon voor je beesten!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:12

marlonFloris schreef:
oh dat is wel erg dichtbij!

jakkes dat er zulke mensen bestaan. zorg gewoon voor je beesten!

Er kan van alles zijn gebeurt waardoor er ineens niet meer zo goed voor de dieren gezorgd kan worden. Ziekte, ongeluk, roep het maar. Voordat ik het hele plaatje heb, weiger ik tot een conclusie of een oordeel te komen.

Jennifeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:43

Zo dat is dichtbij! :oo Volgens mij ben ik er langs gefietst dinsdag, er stond een politie agente in de wei te praatten met meerdere mensen. Er hebben daar, voor zover ik mij kan herinneren, altijd wel pony's gestaan. Het is er wel een rommel, maar de toestand van de pony's is vanaf de weg lastig in te schatten.. Ik hoop dat de hulp niet te laat kwam!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:26

Als zelfs de ratten er al dood bij neervallen..

paradisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:38

Arme dieren :(:) :n

26_Deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:23

bah wat dicht bij.. Vond op m'n oude stal toen eigelijk ook dat niet meer ging.. Dierenpolitie zelfs meerdere malen geweest.. Die zeiden "nix aan de hand" ben er uiteindelijk maar gestopt omdat ik het nier meer aan kon zien.. Gelukkig staat nu alles ergens anders (alles verkocht) en hebben ze nu wel een super leven.. Allemaal weer mooi op gewicht, geen mok meer en dat soort dingen.. Dus denk wel is hoe erg moet het zijn voor er door hum wat wordt gedaan

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:07

kadavers van dode ratten?

Ben ik dan ook een dierenmishandelaar omdat ik (bij een plaag van ratten) mijn zadelkamer soms vol heb staan met rattenvallen? En dat een rat soms z'n eigen poot afknaagt, uit de val ontsnapt, en enkele meters verder achter een deur alsnog dood neervalt?

dat de pony's en kippen etc. uitgemergeld en verwaarloosd zijn is natuurlijk wél heel erg. Maar wat die ratten er mee te maken hebben? :? of het moet idd om ratten als huisdieren gaan.....

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:13

JoyCiej007 schreef:
kadavers van dode ratten?

Ben ik dan ook een dierenmishandelaar omdat ik (bij een plaag van ratten) mijn zadelkamer soms vol heb staan met rattenvallen? En dat een rat soms z'n eigen poot afknaagt, uit de val ontsnapt, en enkele meters verder achter een deur alsnog dood neervalt?

dat de pony's en kippen etc. uitgemergeld en verwaarloosd zijn is natuurlijk wél heel erg. Maar wat die ratten er mee te maken hebben? :? of het moet idd om ratten als huisdieren gaan.....

Ik neem aan dat je die dooie ratten dan ook opruimt, dat is hier niet t geval. Plus al dat ongedierte wat er op af komt, wie weet waar die dooie ratten lagen? Waterbak oid? Wil ke ook niet hebben

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:28

Klopt, al is het in het verleden wel eens voorgekomen dat er een dode rat tussen het frame v/d deur en de muur klem zat. Alleen het staartje stak een klein stukje uit. Die rat kreeg ik met geen mogelijkheid er uit, en heb ik dus helaas letterlijk weg moeten laten rotten. De paarden konden daar trouwens niet bij.

En enkele jaren geleden is het gebeurd dat ik de waterton leegmaakte en schoonmaakte, en daar een dooie , rottende rat in het water vond. De buurman had gebruik gemaakt van gif. Ben daar wel flink van geschrokken, want straks is had die rat nog gif gegeten, en heeft daar lekker lang in het drinkwater van mijn paarden gelegen.

Je kan je best er op doen, maar je kan het echt niet voorkomen dat er af en toe eens een dooie rat in het één of andere gat aan het wegrotten is.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:56

Nee daar geef ik jouw uiteraard gelijk in.

Maar neem van mij aan (ik weet waar deze man woont, ken zelfs familie van hem), dat het er hier wel slecht, onhygiënisch en onverzorgd aan toe is. En niet alleen die dieren alles op dat stuk grond.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:38

Ik weet ook waar het is, het is daar inderdaad niet echt schoon en er is veel rommel om het huis heen.
Wat jaren terug kwam de dierenbescherming daar ook al vaak.

Mensen die het geld niet hebben om paarden te kunnen onderhouden mogen ze van mij wel verbieden om paarden te hebben.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:54

JoyCiej007 schreef:
Klopt, al is het in het verleden wel eens voorgekomen dat er een dode rat tussen het frame v/d deur en de muur klem zat. Alleen het staartje stak een klein stukje uit. Die rat kreeg ik met geen mogelijkheid er uit, en heb ik dus helaas letterlijk weg moeten laten rotten. De paarden konden daar trouwens niet bij.

En enkele jaren geleden is het gebeurd dat ik de waterton leegmaakte en schoonmaakte, en daar een dooie , rottende rat in het water vond. De buurman had gebruik gemaakt van gif. Ben daar wel flink van geschrokken, want straks is had die rat nog gif gegeten, en heeft daar lekker lang in het drinkwater van mijn paarden gelegen.

Je kan je best er op doen, maar je kan het echt niet voorkomen dat er af en toe eens een dooie rat in het één of andere gat aan het wegrotten is.

Of ie nou gif had gegeten of niet, een dood beest in het water maakt dat het water al snel gevaarlijk wordt om te drinken.