Lansink breekt sleutelbeen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Lansink breekt sleutelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 10:16

www.galop.be / bokt.nl

Jos Lansink is gisteren op de laatste hindernis van de barrage in Lanaken ten val gekomen met zijn merrie Ut Wodka (v. Cassini), die hij nu ongeveer een half jaar op stal heeft. De combinatie was tot dat moment snel en foutloos, maar toen ging het mis.

Lansink: "Gisteravond ben ik onmiddellijk geopereerd. Ik moet drie weken rusten. Hopelijk verloopt het herstel volgens schema, maar eens je terug op gang bent, zijn Lanaken, Lummen en Antwerpen allemaal voorbij. Zo'n ongeluk komt altijd ongelegen, maar nu had ik net een stal fijne paarden die op niveau aan het presteren waren. Misschien kan ik nog van geluk spreken. Het had ook erger kunnen zijn, als ik bijvoorbeeld onder het paard was terecht gekomen."
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 02-04-14 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

rea

Re: Lansink breekt sleutelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:33

Wat jammer dat hij enkele grote wedstrijden misloopt.
Maar wat leuk dat het 'maar' een sleutelbeenbreuk is.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:02

Jeetje dan moet hij toch hard zijn gevallen! Hopen op een snelle en goede herstel. Beterschap voor Jos !

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:06

Tja, een klassieke ruiterbreuk. Zonde als het net lekker gaat en je hebt mooie wedstrijden op het programma staan.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:48

ja, balen!

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:46

hoop dat het voor Lansink "maar een sleutelbeen" is en dat het gelijk goed zit....ik zelf zit al 8 maanden thuis , kan nog steeds niet zoveel ( met mij waarschijnlijk nog meer mensen) omdat artsen het voor ons ( het gewone volk) niet nodig vinden te opereren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 01:15

Been there, done that.
Trouwens ook geopereerd, en geloof me ik hoor toch echt bij het 'gewone volk'...
Drie weken rust is trouwens een nogal optimistische schatting.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:04

Hier in België opereren ze een gebroken sleutelbeen heel vaak meteen. En zo niet, moest het na 8 maanden nog niet goed genezen zijn zetten ze er alsnog een plaat in.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:48

Hier ook "gewoon" :+ volk en geopereerd. Maar na 3 weken kan je nog niks hoor... Tenzij je er weer af wilt vallen en dan van voor af aan wil beginnen....

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:21

ik ben uiteindelijk ook geopereerd (aug ongeluk en in nov geopereerd.) Als ze dit gelijk hadden gedaan , had ik niet de problemen gehad die ik nu wel heb.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:33

Zou hij met die drie weken niet bedoelen dat die zijn arm echt drie weken helemaal niet mag gebruiken en dat die daarna begint met revalideren. Vingers bewegen, elleboog bewegen etc, heel rustig aan allemaal.
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat die na 3 weken al terug volop mag paardrijden. :D De opmerking over gewoon volk: ruiters hebben hier echt geen sterrenstatus, dus ook Josje is gewoon volk. Ze klampen hem op straat niet aan voor een handtekening. ;)

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:23

met gewoon volk bedoel ik meer....sporters in de paardensport , maar ook wielrenners , skiërs atleten. etc. Oja voetballers niet te vergeten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:26

Wat dacht je van rugby.. Ik ken er die ze al 7 keer hebben gebroken, maar van een operatie daaraan had ik eigenlijk nog nooit gehoord.

In ieder geval is het wel flink balen voor de man en lijkt mij 3 weken ook vrij optimistisch.

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:08

Nou hopelijk hersteld hij dan net zo voorspoedig als ik 2 jr terug. Bij mij stelde het niet zoveel voor heb na het breken nog 2 weken zo rond gelopen. Gewoon gereden kon zelfs me eigen ketting aan en uit doen. Daarna toch geopereerd en binnen 3 dagen (was behoorlijk misselijk van de narcose) was ik gewoon weer aan het rijden. Tuurlijk ik had minder kracht in die arm maar ik dacht als ik mezelf weer zo snel mogelijk weer aan de gang zet wordt het zo weer sterker. En ze hadden uiteraard wel het risico verteld als ik weer zou vallen met die plaat in me schouder. Die is na kwart/half jaartje verwijderd en ook geen last van gehad. Nog wel steeds last van me gordel of me airjacket als ik alleen een hempje of t shirt aan heb.

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:14

Volgens mij ligt dat ook aan de breuk of je geopereerd wordt. Bij mij sloot het in de verste verte niet aan daarom was het waarschijnlijk ook niet zo pijnlijk. Opereren was de enigste optie. Maar zodra het wat aansluit zullen ze misschien kiezen voor zelf genezen. Ben blij dat ik wel geopereerd ben want je hoort vaak dat je last blijft houden van je schouderblad.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:32

Inderdaad, ik had die van mij niet zozeer gebroken, als wel verbrijzeld.Weinig keus, dat zootje (4 stukken) moest wel aan ekaar geschroefd worden. Die ijzerwinkel blijft er ook inzitten.