agerrits schreef:Rabobank heeft niet lang gewacht. De Rabobank mag dit nu pas verkopen, na de laatste uitspraak van de rechter. Visser jr. Had al aangegeven in hoger beroep te gaan, dit spoed kortgeding is de stap die hij nu zet om nog wat te voorkomen, regel etc.
Met dat lang wachten doelde ik meer op de uitblijvende afbetalingen en de uiteindelijk daaropvolgende inbeslagname. Die leningen zijn niet vorig jaar afgesloten en ook niet in 2012. Rabo heeft hun heel lang de tijd gegeven om tot afbetalingen te komen.
Bank is geen filantropische instelling, maar een bedrijf dat winst moet draaien, dus ja ik vind dat de bank lang gewacht heeft met reageren toen aflossingen uitbleven.
Dat nu relatief snel een veiling volgt is logisch: zoals ik al zei in een eerdere post, het gaat om heel veel geld. Bovendien; als een doorstart of iedere andere oplossing tot redding niet meer mogelijk is volgt altijd redelijk snel een veiling; bank zit niet te wachten om onnodige onroerend goed belastingen te moeten betalen, en zoals dan ook nog eens in dit geval; zorg over heel veel dieren (en aangezien we het hier niet over dwerghamsters hebben, maar een flinke kudde paarden......) en verzekeringen niet te vergeten (ivm met brand etc).
Tuurlijk is het bitter om zo een paar toppaarden te moeten zien vertrekken naar het buitenland, maar dat betekent niet dat de Vissers maar een voorkeursbehandeling moeten gaan krijgen om zo die paarden hier te houden. Want die tendens lijkt er hier wel te ontstaan; mensen wijzen met een boze vinger naar de bank want die is de vreselijke boeman in deze zaak. Terwijl die alleen doet wat die bij ieder ander had gedaan die zn hypotheek/leningen niet afbetaalt.
edit; en met dat hier in mijn laatste alinea bedoel ik dus dat eerdere vn bericht op bokt waarin stond dat er veel protesten zijn geweest op de bank zijn beslissing tot veiling.
De enige echte slachtoffers hier zijn al die werknemers en al die oude gepensioneerde sportpaarden die nu voor een habbekrats geveild worden. Niet de Vissers.