Ger Visser jr. spant kortgeding aan tegen Rabobank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Ger Visser jr. spant kortgeding aan tegen Rabobank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 12:24

De Telegraaf / http://www.bokt.nl

Afbeelding
Schröder en London. Foto: Wikimedia Commons

Ger Visser jr. spant een spoed kortgeding aan tegen schuldeiser Rabobank, in de hoop de veiling van de Eurocommerce inboedel tegen te houden, meldt De Telegraaf vanochtend.

Van vier tot en met zeven april wordt de complete inboedel van Eurocommerce ter veilig gebracht via BVA-Auctions, van dekhengsten tot magnetron. Onder andere Olympisch springpaard London zal worden geveild, evenals het stallencomplex en de woningen.

Een filmpje van het onroerend goed wat geveild zal worden:

Ceriadwen

Re: Ger Visser jr. spant kortgeding aan tegen Rabobank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:55

Ik vind nog dat hij lang gewacht heeft

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:22

kan hij lang gewacht hebben; hij kan beter zn centen op zak houden, rabo staat tenslotte volledig in hun recht. Bovendien is de inbeslagname via de rechter gegaan...en oh ja laten we vooral niet vergeten dat pa visser tonnen schuld heeft bij diezelfde bank.

Het gaat hier niet om een schuld van 10.000 ofzo..persoonlijk vind ik dat de rabo heel erg lang gewacht heeft. Als ze hun paarden hadden willen houden, hadden ze hun leningen netjes af moeten betalen.

edit; hahahahaha reclame van schuldhulpsanering bij dit topic; misschien wat voor de familie? :+ }> sorry kon die edit niet laten; vind het persoonlijk nogal schofterig van de Vissers dat ze nu net doen alsof ze slachtoffer zijn

filmpje eens bekeken en wauw vet optrekje; als ik nu toch eens het geld had; zucht a pennydream coming true.....maar helaas

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:42

Lekker op tijd :').

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:44

wel een gave stal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:47

Ik zou bieden Celesta :P

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:49

denk dat is sowieso dat geld niet heb haha :p

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:03

Hekters, (hectares) haha spreek je dat echt zo uit in het Engels. Vind het echt knullig gesproken.
Buiten dat, mooi optrekje!

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:20

Buiten dat, een faillissement is ook vooral veel persoonlijke tragedie. Dat wens ik niemand toe. Bovenstaande reacties zullen dan ook pijnlijk zijn voor de betrokkenen, ook al heb je je eigen mening, uit respect voor anderen zou ik dat nooit zo op internet uiten.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:55

Ik heb zeer veel respect voor de werknemers daar, die ondanks dat ze midden in een wespennest zitten, door blijven knokken om de stal toch te kunnen behouden.

Dit is overigens meer een reactie op het dubbel-interview in de hoefslag ergens afgelopen jaar, schröder doet méér dan verwacht mag worden in zo'n situatie, al kennen ik uiteraard niet ALLE ins en outs.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 04:35

Hoewel heel hard, is het de waarheid: als je iets opbouwt op het geld van anderen (de rabobank), en je kunt die ander niet netjes terugbetalen, dan komt er een moment dat je wordt afgenomen wat je hebt opgebouwd. Daar is heel bewust voor gekozen, ze hadden ook voor andere constructies kunnen kiezen (zoals paarden rijden die niet in eigendom zijn, maar van een niet-bank geldschieter). Dan was nu alleen de stal afgenomen, en niet de paarden waar nu het meeste om te doen is.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:43

Ohh wat een tenenkrommend Engels, brrr....
Mooi complex hoor, ik ben benieuwd hoe het op die veiling gaat.
Ik ga het zeker in de gaten houden. Ik gok dat Visser jr. niet zijn zin gaat krijgen dit keer.

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:58

Wauwh wat een schitterend complex, daar zou ik ook wel willen wonen en werken (voor ons zelf dan).
Maar helaas mijn beurs staat dat niet toe.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:35

Rabobank heeft niet lang gewacht. De Rabobank mag dit nu pas verkopen, na de laatste uitspraak van de rechter. Visser jr. Had al aangegeven in hoger beroep te gaan, dit spoed kortgeding is de stap die hij nu zet om nog wat te voorkomen, regel etc.

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:34

Als ik zo de reacties van sommige bokkers lees, zou ik bijna zeggen: "laten we met z'n allen geld bij elkaar leggen en dan kopen we het hele spul gewoon op!" En dan noemen we het (heel origineel) Stal Bokt! :-P Hahaha.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:48

Is het niet wat voor jou Alfred? ;)

26_Deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 06:06

Annee_S schreef:
Als ik zo de reacties van sommige bokkers lees, zou ik bijna zeggen: "laten we met z'n allen geld bij elkaar leggen en dan kopen we het hele spul gewoon op!" En dan noemen we het (heel origineel) Stal Bokt! :-P Hahaha.

Haha zou een goeie zijn _/-\o_ :') :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:55

agerrits schreef:
Rabobank heeft niet lang gewacht. De Rabobank mag dit nu pas verkopen, na de laatste uitspraak van de rechter. Visser jr. Had al aangegeven in hoger beroep te gaan, dit spoed kortgeding is de stap die hij nu zet om nog wat te voorkomen, regel etc.

Met dat lang wachten doelde ik meer op de uitblijvende afbetalingen en de uiteindelijk daaropvolgende inbeslagname. Die leningen zijn niet vorig jaar afgesloten en ook niet in 2012. Rabo heeft hun heel lang de tijd gegeven om tot afbetalingen te komen.
Bank is geen filantropische instelling, maar een bedrijf dat winst moet draaien, dus ja ik vind dat de bank lang gewacht heeft met reageren toen aflossingen uitbleven.

Dat nu relatief snel een veiling volgt is logisch: zoals ik al zei in een eerdere post, het gaat om heel veel geld. Bovendien; als een doorstart of iedere andere oplossing tot redding niet meer mogelijk is volgt altijd redelijk snel een veiling; bank zit niet te wachten om onnodige onroerend goed belastingen te moeten betalen, en zoals dan ook nog eens in dit geval; zorg over heel veel dieren (en aangezien we het hier niet over dwerghamsters hebben, maar een flinke kudde paarden......) en verzekeringen niet te vergeten (ivm met brand etc).

Tuurlijk is het bitter om zo een paar toppaarden te moeten zien vertrekken naar het buitenland, maar dat betekent niet dat de Vissers maar een voorkeursbehandeling moeten gaan krijgen om zo die paarden hier te houden. Want die tendens lijkt er hier wel te ontstaan; mensen wijzen met een boze vinger naar de bank want die is de vreselijke boeman in deze zaak. Terwijl die alleen doet wat die bij ieder ander had gedaan die zn hypotheek/leningen niet afbetaalt.

edit; en met dat hier in mijn laatste alinea bedoel ik dus dat eerdere vn bericht op bokt waarin stond dat er veel protesten zijn geweest op de bank zijn beslissing tot veiling.

De enige echte slachtoffers hier zijn al die werknemers en al die oude gepensioneerde sportpaarden die nu voor een habbekrats geveild worden. Niet de Vissers.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 31-03-14 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:05

Ik vind het terecht.. Al denk ik wel dat hij een beetje laat is. Vraag me echt hoe hoog zijn schuld inmiddels is, is dat niet af te lossen door middel van alleen de verkoop van de enorme stal en dan misschien een paar paarden? London is gewoon zonde om te verkopen, nog een paard weg naar het buitenland.. Er leiden meerdere wegen naar Rome, maarja, ik weet natuurlijk niet hoe erg het allemaal is.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:40

xxCYNNxx schreef:
agerrits schreef:

Met dat lang wachten doelde ik meer op de uitblijvende afbetalingen en de uiteindelijk daaropvolgende inbeslagname. Die leningen zijn niet vorig jaar afgesloten en ook niet in 2012. Rabo heeft hun heel lang de tijd gegeven om tot afbetalingen te komen.
Bank is geen filantropische instelling, maar een bedrijf dat winst moet draaien, dus ja ik vind dat de bank lang gewacht heeft met reageren toen aflossingen uitbleven.

Dat nu relatief snel een veiling volgt is logisch: zoals ik al zei in een eerdere post, het gaat om heel veel geld. Bovendien; als een doorstart of iedere andere oplossing tot redding niet meer mogelijk is volgt altijd redelijk snel een veiling; bank zit niet te wachten om onnodige onroerend goed belastingen te moeten betalen, en zoals dan ook nog eens in dit geval; zorg over heel veel dieren (en aangezien we het hier niet over dwerghamsters hebben, maar een flinke kudde paarden......) en verzekeringen niet te vergeten (ivm met brand etc).

Tuurlijk is het bitter om zo een paar toppaarden te moeten zien vertrekken naar het buitenland, maar dat betekent niet dat de Vissers maar een voorkeursbehandeling moeten gaan krijgen om zo die paarden hier te houden. Want die tendens lijkt er hier wel te ontstaan; mensen wijzen met een boze vinger naar de bank want die is de vreselijke boeman in deze zaak. Terwijl die alleen doet wat die bij ieder ander had gedaan die zn hypotheek/leningen niet afbetaalt.

edit; en met dat hier in mijn laatste alinea bedoel ik dus dat eerdere vn bericht op bokt waarin stond dat er veel protesten zijn geweest op de bank zijn beslissing tot veiling.

De enige echte slachtoffers hier zijn al die werknemers en al die oude gepensioneerde sportpaarden die nu voor een habbekrats geveild worden. Niet de Vissers.

Onzin, het gaat hier niet om een situatie van hypotheek/leningen niet afbetalen. Het gaat hier om een fraude omtrent het failliete bedrijf, en de overheveling etc. Allemaal te lezen. Dus helaas bevat jou stuk vrij veel onzin. :(:) heb ook al vrijveel reacties gelezen, waaruit men de beslissing van uit de Rabobank goed kan begrijpen, maar goed verdeeldheid heb je altijd, dus ook dat blaas je wat op ;)
Laatst bijgewerkt door agerrits op 31-03-14 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:41

anneliesdj schreef:
Is het niet wat voor jou Alfred? ;)

:D
Beetje groot ;)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:44

MyHorseGirl schreef:
Ik vind het terecht.. Al denk ik wel dat hij een beetje laat is. Vraag me echt hoe hoog zijn schuld inmiddels is, is dat niet af te lossen door middel van alleen de verkoop van de enorme stal en dan misschien een paar paarden? London is gewoon zonde om te verkopen, nog een paard weg naar het buitenland.. Er leiden meerdere wegen naar Rome, maarja, ik weet natuurlijk niet hoe erg het allemaal is.

weet ik ook niet, maar ga er maar vanuit dat het echt om mega bedragen gaat, ik denk niet dat de veiling dit bedrag op gaat brengen...

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:54

Knakker schreef:
MyHorseGirl schreef:

weet ik ook niet, maar ga er maar vanuit dat het echt om mega bedragen gaat, ik denk niet dat de veiling dit bedrag op gaat brengen...

Ja dat zal dan wel.. Alleen dan vraag ik me ook af of hoe torenhoog die schuld dan is, als je het met de opbrengst van de veiling van het landgoed niet kunt dekken, maar waarom dan meteen al die paarden veilen? London gaat miljoenen opbrengen, andere paarden tonnen.. Dan kun je mij niet vertellen dat dat nodig is om de schulden te dekken??? Dan had de Rabobank namelijk al véél eerder in moeten grijpen!!

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:57

London brengt meer op dan het huis met de stallen en goed omheinde weilanden. Na wat ik kan lezen uit de info, zou het gaan om 40 miljoen, de stand van de schuld bij de Rabobank.
Je kunt je natuurlijk afvragen of ook de Rabobank geen fouten heeft gemaakt ter aanzien van verstrekkingen aan visser, je maakt mij niet wijs dat ze hier en daar nalatig zijn geweest. Fraude komt vaak te laat aan het licht, toch?

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:02

Tevens had men niet eerder kunnen verkopen. Gerechtelijk moest de schuldeiser in het gelijk gesteld worden, dat de overheveling naar visser jr. Niet had mogen plaats vinden op deze manier. Zodat dit ongedaan gemaald word, en het dus weer onder het failietement valt van visser sen.