Sinds eind vorig jaar is Stal Roelofs op zoek naar een nieuwe eigenaar, die met dezelfde passie één van de succesvolste fok- en sportstallen van Nederland als een ‘going concern’ wilde voortzetten. Helaas is dit niet gelukt. Alle paarden en het onroerend goed worden nu apart verkocht.
Vorige week is een begin gemaakt met de verkoop van de paarden (fokmerries, jonge paarden, dekhengsten en sportpaarden).
Een leven lang heeft grondlegger Herman Roelofs zich met passie ingezet voor de paardenfokkerij. Met trots kijkt hij dan ook terug op een leven lang investeren in kwaliteit en selecteren op succes. De door Stal Roelofs gefokte hengsten Ommen en VIP maakten 25 jaar geleden al furore in Amerika. Door de goedkeuring van talloze hengsten uit de R-filosofie droeg Stal Roelofs bij aan de mondiaal leidende positie die de Nederlandse springpaardenfokkerij momenteel inneemt. In 2010 werd Stal Roelofs uitgeroepen tot KWPN Fokker van het Jaar.
Heel jammer dat er niemand is die het hele bedrijf over kan nemen. Door het opsplitsen van locatie en de paarden gaat wel een levenswerk verloren. Heel erg jammer, maar financieel waarschijnlijk niet haalbaar in deze huidige tijd om het zo over te nemen.
Ik zou hetzelfde wilen zeggen als o.a. Cassidy. Echt zonde!
gomir
Geplaatst: 29-03-14 12:59
Ik vind het niet zo vreemd dat er geen koper voor het complete spul gekomen is stefje. Dat is echt nauwelijks te financieren als je niet al een zeer aanzienlijk eigen vermogen hebt En de groep mensen die zowel dat vermogen als de liefhebberij heeft die zijn vaak al voorzien
In de openingspost wordt gezegd dat de stal sinds eind vorig jaar te koop staat. Ben ik nou de enige die een periode van 3 of misschien 4 maanden een korte tijd vindt om een dergelijke onderneming aan de man te brengen?
Dat was ook mijn eerste reactie, dat het hele spul sowieso pas nét op de markt is. Het duurt normaal al een paar jaar om een eigen 'kroonprins' op te leiden om zo'n bedrijf over te nemen, laat staan dat je er eerst één moet vinden, en dan ook nog met voldoende kapitaal. Hij zal wel het advies hebben gekregen op te splitsen als hij geen zin heeft in nog eens 5 jaar te wachten...
Wat triest zeg. Dat iemand zijn levenswerk nu helemaal opgesplitst wordt..
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Geplaatst: 29-03-14 18:08
Hamont schreef:
Wat triest zeg. Dat iemand zijn levenswerk nu helemaal opgesplitst wordt..
Dat is zijn eigen keuze. Hij had er ook een manager in kunnen zetten.
janouk
Geplaatst: 29-03-14 19:48
Vroeger geregeld geweest als mijn verzorgpaard irma la douce werd gedekt door abgar. Dat is wel al 30 jaar geleden. Toen was het al topfokkerij met abgar en joost. Zonde als het levenswerk zo uiteen gast vallen.
In zo,n bedrijf is er echt wel markt hoor. Die handel ligt niet op zn gat. Meer dan gemiddelde goede paarden vinden echt hun weg nog steeds naar een nieuwe eigenaar