Op de A1 bij Deventer heeft vanmiddag een vrachtwagen een trailer met koetsen verloren. De vrachtwagen kwam vanuit Deventer en reed richting Apeldoorn. Even voorbij de IJsselbrug schoot de trailer los, waardoor deze vast kwam te zitten onder de middengeleider. Eén van de koetsen uit de trailer kwam terecht op een rijbaan in de andere rijrichting.
De trailer hing achter een vrachtwagen met daarin vijf paarden. De paarden zijn ongedeerd. De politie heeft twee van de drie rijbanen van de A1 van Deventer in de richting Apeldoorn afgesloten. In tegenovergestelde richting is één rijbaan dicht. Tot voorbij Bathmen is een file ontstaan van enkele kilometers. Rijkswaterstaat verwacht dat het opruimen anderhalf uur zal duren.
Op de trailer is het logo van Stal de Ronde te zien. Of de vrachtwagen van vierspanmenner Koos de Ronde voor deze trailer stond, is de NR nog niet bekend.
Gelukkig hebben de paarden niks! Heftig ongeluk weer, gebeurd hier zoveel.. (bathmen [***] apeldoorn) We zien de filles altijd staan vanaf stal. Hopelijk is er verder ook niemand gewond.
Oeps. Nou beter een trailer met koetsen dan met paarden.
heidy_wilco
Geplaatst: 27-03-14 16:22
En 10 minuten bij mij vandaan... Gelukkig geen ernstige dingen gebeurd.
marleen_usar
Geplaatst: 27-03-14 16:23
Nou dan schrik je wel zeg, gelukkig zijn de paarden ongedeerd.
kally
Geplaatst: 27-03-14 16:24
Wil net zeggen gelukkig geen ernstige ongelukken zeker omdat de koets ook nog op de andere baan terecht kwam.....
franka75
Geplaatst: 27-03-14 16:29
En dan ook nog op de andere rijbaan gelukkig geen paarden en mensen gewond, of moet dat andersom
Ravenna
Geplaatst: 27-03-14 16:36
Iedereen ongedeerd, reed er langs en was alleen de aanhanger die om was geslagen (de vrachtwagen met paarden stond heelhuids aan de kant en iedereen zat met een glimlach aan de kant).
Dat is de trailer van Koos de Ronde! Ik zag de koets, en toen dacht ik al, dat is een zware 4-span wagen! Geen wonder dat ie er vooruit eruit geknald is.. gelukkig hebben de paarden niets!!
ook heel dicht bij mij... gelukkig is er niets met de paarden!
Gowlan
Geplaatst: 27-03-14 22:13
Wow heftig
palousa_boy
Geplaatst: 27-03-14 22:15
karuna schreef:
Koetsje nodig iemand? Vreemd ongeluk als je de foto zo bekijkt, vraag me af hoe dat heeft kunnen gebeuren. Hopelijk valt de schade uiteindelijk mee.
Als ik het goed begrepen heb is de hele constructie van de trekhaak afgebroken.
Knakker
Geplaatst: 28-03-14 09:34
ja klopt, die hele trekhaak was er af, was niet echt nieuw meer, lees: rond uit verrot. Onverantwoord om daar nog mee de weg op te gaan, kwam ergens vanaf Duitsland, dus dan heeft hij nog geluk dat het nu pas gebeurd.
Knakker
Geplaatst: 28-03-14 09:35
En oh ja, voordat ik heel bokt over me heen krijg: uit 1e bron weet ik dat het zo is