Nederlandse tuigpaarden domineren menkampioenschap Amerika

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Nederlandse tuigpaarden domineren menkampioenschap Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 14:13

www.kwpn.nl

De Amerikaanse vierspanrijder Chester Weber won afgelopen weekend op eigen terrein in Live Oak zijn elfde nationale titel. Het zilver ging naar nieuwkomer Misdee Wrigley-Miller, het brons was voor Casey Zubek in de vierspanrubriek.

Chester Weber kwam aan start met de KWPN’ers Boris W (v. Talos), Boy W (v. Manno ), Splash ( v.Nando ), Uniek (v. Nickson ) en Senate (v.Balmoral ). Hij begon de wedstrijd uitstekend met de winnende score van 35,02 in de dressuur, waarvoor hij vier van de vijf juryleden van de komende Wereldruiterspelen in Normandië had uitgenodigd. De marathon wist hij eveneens winnend af te sluiten en ook in de vaardigheid, ontworpen door de Duitse parcoursbouwer Dr. Hartmut Kaufmann, hield hij de lei schoon en was zijn elfde titel een feit.

Voor nieuwkomer Misdee Wrigley-Miller bestond het volledige span eveneens uit in Nederland gefokte KWPN’ers en ook in het bronzen vierspan van Casey Zubek liepen twee Nederlands gefokte paarden.
Bij de tweespannen ging de titel naar Rae Fischer met Silvano (v. Droomwals ) en Theo (v. Elegant ).

Ocala gold niet alleen als selectiemoment voor de Wereldruiterspelen, maar ook voor het WK enkelspannen in Izsák. De wedstrijd werd gewonnen door Suzy Stafford, voor Leslie Berndl en Jacob Arnold.

Klik hier uitslagen

Filmpje van Chester Weber

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:48

Gem schreef:
www.kwpn.nl

Bij de tweespannen ging de titel naar Rae Fischer met Silvano (v. Droomwals ) en Theo (v. Elegant ).
]

Euh???? Dat zijn dus Gelderse Paarden.

Net als Uniek van Nickson.

Niet alleen de Tuigpaarden domineren dus maar Tuigpaarden en Gelderse Paarden :)

PaysBas

Re: Nederlandse tuigpaarden domineren menkampioenschap Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:55

Mooie prestaties met import paarden voor de Amerikanen ;-)
Wordt Misdee nog steeds getraind door Koos de Ronde?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:58

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:24

Toen ik in 2010 bij de Wereldruiterspelen in Kentucky met Chester aan de praat raakte,vertelde hij al lachend dat hij meer Nederlands bloed in zijn span had dan de Nederlandse deelnemers :-)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:36

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:48

Mag ik eerlijk zijn daar gaat mijn hart wel van sneller kloppen! Ik vind dat zoooo super om te zien. Beleven ver van mijn bed show, maar toch dromen mag toch wel!! Van het weekend voor het eerst bij Vienna een tuigje om gehad.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:16

@Vienna; Via mensport.nl heb je een heel overzicht van de wedstrijden waar ze gehouden worden. Live zien is hartstikke leuk kan het je zeker van harte aanbevelen.
Een Elegant weer voor de koets leuk! Al bezig met een sleepband in elkaar te zetten voor de volgende stap?