Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
L_Vie schreef:oneens, hoevaak zijn er onderhand hier wel niet op de snelweg paarden beland? Waarom.. omdat wij met onze paarden eerst over het spoor moeten, dan een hek moeten zien open te krijgen hiervoor moet je van het paard af en dan zit je al naast de snelweg want spoorlijn en snelweg liggen naast elkaar en dan nog over het viaduct over de snelweg heen. Hoe gevaarlijk kan het zijn? En dan zijn er ook nog auto's die je willen passeren over de viaduct. En dit allemaal omdat ze het ecoduct niet willen open stellen voor ruiters.. Een ecoduct dat in de miljoenen kostte voor de hertjes alleen.
Rintah schreef:Oneens, doordat er veel onduidelijkheid is bij andere weggebruikers over hoe om te gaan met paarden in het verkeer levert dit regelmatig risicovolle/gevaarlijke situaties op. Meer aandacht hiervoor tijdens de rijopleidingen zou al veel kunnen schelen. Hierbij doe ik dan op beter bekend maken waar paarden horen op de weg en hoe om te gaan met paarden in het verkeer.
Caesar schreef:Eens, vaak is het geen onkunde, maar puur asociaal gedrag wat reden is. De meeste ongelukken gebeuren nog steeds buiten schuld van een andere partij om. Dat er aandacht aan geschonken kan worden is 1, maar de problematiek wordt wel overschat.
Djoke schreef:Oneens, de meesten houden totaal geen rekening met paarden op de weg. Waarschijnlijk uit ontwetendheid hoe te handelen bij paarden op de weg.
_San87_ schreef:Ik denk niet dat de problematiek overschat wordt. Maar ik denk ook niet dat de problematiek onderschat wordt. Ik vind het lastig, tegenover het deel van de weggebruikers die totaal geen rekening houdt met paarden op de weg, staat ook een deel dat dit wel doet. Daar komt ook nog bij dat er meer dan genoeg ruiters/amazones zijn die verwachten dat de wereld wel even voor hen stilstaat, waardoor zij zelf ongelukkige situaties kunnen veroorzaken.
Ik denk dat de algemene verdraagzaamheid op de weg wel aangepakt mag worden. Namelijk niet enkel automobilisten kunnen zich asociaal gedragen, of dit nu uit onwetendheid is of niet, ruiters en/of amazones blinken ook niet altijd uit in verdraagzaamheid.
Wel ben ik vóór het integreren van omgaan met paarden in de theorie voor het halen van een rijbewijs (zowel auto, motor, scooter als trekker).