Paardrijnetwerk Twente: vierhonderd kilometer aan routes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Paardrijnetwerk Twente: vierhonderd kilometer aan routes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 10:57

www.hippischtwente.nl

In het recreatiepark Het Hulsbeek in Oldenzaal vindt zondag 27 april de officiële opening plaats van het Paardrijnetwerk Twente. Het is een aaneengesloten en bewegwijzerd netwerk van meer dan 400 kilometer aan routes voor ruiters en menners, die met ondermeer een knooppuntensysteem met elkaar zijn verbonden. Belangstellenden kunnen daarbij gebruik maken van rustpunten, enkele tientallen routes met een lengte van twintig kilometer en de mogelijkheid in de directe nabijheid te overnachten.

Het Paardrijnetwerk Twente is een initiatief van de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS), de Stichting Hippisch Toerisme Nederland (SHTN), de Koets’n Keerls, Regio Twente en het Twents Bureau voor Toerisme. Het biedt menners en ruiters de kans in een veilige en afwisselende omgeving te genieten van het schitterende Twentse coulisselandschap.

Om het nieuwe netwerk onder de aandacht van de doelgroepen te brengen hoopt de werkgroep zoveel mogelijk menners en ruiters met hun paarden en/of koetsen te interesseren en aanwezig te zijn voor de officiële aftrap, op zondag 27 april.

Via de bronlink en / of de website www.paardrijdentwente.nl is meer informatie te krijgen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:23

Ligt het nu aan mij of zijn er geen routes te vinden op de kaart in omgeving oldenzaal, Ootmarsum, de lutte, denekamp kortom noord oost twente? Waarom dan de opening in Oldenzaal?

Anoniem

Re: Paardrijnetwerk Twente: vierhonderd kilometer aan routes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:31

Ik zie ze inderdaad ook niet.
Ook erg jammer dat ze geen routes rondom tubbergen/geesteren en omgeving hebben, je kan hier juist heel goed rijden.

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:04

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:15

Ja, ze maken t overal vrij duidelijk bekend en ze zijn er zo trots op maar ik vind dat er op de website nog weinig nuttige info en routes staan als ik eerlijk ben.. vind ik zo jammer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:16

Jammer dat het vaak hele zware paden zijn en ook niet geschikt om te mennen, en met 1.80 op een shet is ook sielugh!

Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:52

En veilig is ook een relatief begrip blijkbaar. De route loopt in de omgeving van Den Ham toch echt wel langs drukke onoverzichtelijke wegen, terwjl hier juist hele mooie paden liggen die gebruikt kunnen worden.

Overigens lopen er van Hippische Toerisme hele mooie routes, maar helaas hebben die qua bewegwijzering wat onderhoud nodig (waar geen budget voor is). Had liever gezien dat ze daar een nieuwe impuls aan hadden gegeven.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:14

@ Zimbabwe er loopt zeker wel n route langs oldenzaal hulsbeek en de lutte, helemaal rondom het vliegveld bijna naar enschede. Zijn kleine groene bordjes met een wit rondje met daarin weer een rode pijl. Heb m zelf ook eens gedaan (is wel 50 km :D ). Maar deze behoort volgens mij niet tot dit netwerk.

Ik dacht dat het nog wel het idee is om het netwerk uit te breiden

Ik vindt het een ver goed initiatief! Ik ga het zeker uitproberen!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:16

Op de holterberg zouden ook knooppunten moete zijn. Nou nog niet gevonden

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:29

beetje jammer ook dat de paden op hulsbeek en ook twickel doorkruist worden door de paden voor mountainbikers

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:13

Ik heb op de website een route gemaakt (+/-10 km) in de omgeving van Beckum en deze gisteren gemend.

Heb een heleboel brede onverharde paden gehad die ik nog niet eerder heb gehad en moet zeggen dat ik denk ik wel vaker een route ga gebruiken via de website. Ik vind het handig dat je van te voren zelf een route kunt plannen/printen en deze dan kunt rijden. Ik had gisteren nog verder kunnen rijden maar dan zou ik de 80km weg over moeten steken en dat vind ik dan weer niet zo geslaagd.

Maar voor een eerste keer vond ik die 10 Km al lang genoeg, ben bijna 2 uur onderweg geweest met mijn pony. :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:35

Ik heb van t weekend op buurserzand gereden. Maar heb nergens die nummers van die knooppunten kunnen vinden. Ik heb een deel de route gereden die ik had uitgestippeld maar dat was meer geluk dan dat het duidelijk was..

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 07:32

Hoi .... ik zag nu pas dat iemand dit topic had aangemaakt.
Gaat iemand deze rit nog rijden vandaag.
Ze hebben de optie voor 2 afstanden. Ik zal het het even vlug plaatsen voor de geïnteresseerde..

Hallo Beste deelnemers aan de openingsrit

Vanaf 10:00 is het terrein geopend kunt u al parkeren.
U dient uiterlijk 12:15 gereed te zijn op Toetersdennen.
Om ongeveer 12:45 uur vertrekken we richting het Buytehuis waar het defilé plaats vindt.
Het defilé is het begin van de 8 of 16 Km buitenrit.

Erve Hulsbeek

Oude Almeloseweg 13

7576 PE Oldenzaal

Uw navigatie kunt u het beste instellen op bovenstaand adres.

Vanaf daar is het met pijlen aangegeven.

Email-dekoetsnkeerls@gmail.com

er zat geen bijlage met een route of zo bij...
Dus ik ben wel erg nieuwsgierig of daar wel of geen wegen
etc in zijn opgenomen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:06

Had hem willen rijden met iemand maar die moest werken. En zo last minute ga ik nu niet meer.