Geen Wereldruiterspelen voor Amerikaans topdressuurpaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Geen Wereldruiterspelen voor Amerikaans topdressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 14:28

www.eurodressage.com / bokt.nl

Het Amerikaanse dressuurteam kan niet rekenen op een van zijn toppaarden voor de Wereldruiterspelen (WEG) van 2014. Coral Reef Wylea, het paard van dressuurruiter Guenter Seidel, heeft een blessure opgelopen. Seidel vertelde aan Eurodressage: "Ze zal helaas een aantal maanden uit roulatie zijn."

Wylea (v. Weinberg) is een 14-jarige Westfaalse merrie, die sinds december 2012 gereden wordt door Seidel. De combinatie werd reservekampioen op het Amerikaanse kampioenschap in 2013 en stond tot op heden tweede op de Amerikaanse WEG-ranglijst, achter Steffen Peters en Legolas. De blessure van Wylea is een enorme tegenslag voor de Amerikaanse dressuur. Amerika heeft momenteel weinig paarden die scores rond de 75% kunnen halen.

Seidel is een van de meest gerenommeerde Amerikaanse dressuurruiters, maar hij beschikt momenteel niet over een reserve GP-paard. "Ik heb momenteel geen beloftevolle, opkomende paarden. Ik rij heel wat paarden voor klanten en heb ook zelf een jong paard, maar geen paard dat voor mij het juiste FEI-niveau haalt." Hij heeft echter hoge verwachtingen van zijn zevenjarige Westfaalse ruin, die hij vier jaar geleden kocht: "Hij zal op niveau Prix Saint Georges zijn tegen het einde van het jaar."
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 31-03-14 17:47, in het totaal 3 keer bewerkt

xoranlover

Re: Geen Wereldruiterspelen voor Amerikaans topdressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:43

Amerika heeft momenteel het moeilijk om paarden te trainen die rond de 75% kunnen scoren.

Die zin loopt niet echt.

Wat jammer dat door een blessure dat paard niet mee kan doen :(

Getup

Re: Geen Wereldruiterspelen voor Amerikaans topdressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:25

Er was een periode, waarin Amerika echt n sterk team had. Brentana, Relevant....um...en nog n paar *kom er even niet op*
Jammer dat het voor deze ruiter nu ook even voorbij is