Lambrasco neemt afscheid van de sport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Lambrasco neemt afscheid van de sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 09:19

www.st-georg.de / bokt.nl

De Duitse springamazone Janne Friederike Meyer heeft besloten haar toppaard Lambrasco (v. Libero), ook gekend als Mops, terug te trekken uit de sport. Het dier liep vorig jaar in Dublin een zware blessure op.

De 16-jarige Lambrasco zal op de springderby in het Duitse Hamburg, een thuiswedstrijd voor Meyer en de kleine Holsteinerhengst (Lambrasco is 'slechts' 1m60 groot), voor het laatst voor het grote publiek verschijnen en daar afscheid nemen. Meyer heeft veel te danken aan Lambrasco. Ze wonnen samen onder andere de wereldtitel en de Europese titel voor het Duitse springteam en de Grote Prijs van Aken.

Meyer zegt: "Mops is niet zomaar een paard, voor mij is hij een wonderpaard! Hij is er het beste voorbeeld van dat je over jezelf kan uitstijgen en dingen kan doen die niemand gedacht had. Ik heb enorm veel te danken aan Cellagon Lambrasco. Hij heeft me altijd het gevoel gegeven dat we elkaar voor 150% konden vertrouwen." Verder zegt ze: "Ik heb veel tijd nodig gehad om het ongeval van Dublin te verwerken. Nu ben ik blij dat hij binnenkort van zijn verdiende rust kan genieten, op stal en in de weides van mijn ouders."

Lees ook:
Dinopino @ [VN] Lambrasco weer thuis

SanneFK

Re: Lambrasco neemt afscheid van de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:21

Jammer dat zo'n goed springpaard ermee ophoud maar wat was hij geweldig! hopelijk geniet hij van zijn pensioen!