Anky steunt familie Bartels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Anky steunt familie Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 16:47

www.bd.nl/ bokt.nl

Anky van Grunsven vindt de actie van topmodel Lonneke Engel en haar advocaat Stephan Wensing beneden alle peil. Engel beschuldigt Tineke Bartels, haar dochter Imke Schellekens-Bartels en hun gerenommeerde dressuurstal Academy Bartels van paardenmishandeling. U2, het paard van Engel, zou op de Academy Bartels zo zijn toegetakeld dat hij verder ongeschikt zou zijn voor de sport.

Anky: "De familie Bartels en ik, we zijn allemaal paardenmensen. En als paardenliefhebber vind je het het allerergste als er niet goed voor een paard gezorgd wordt. Wat mijn advies is? Ik adviseer Lonneke Engel en haar advocaat heel snel op te houden met het via de media spelen en het op een normale manier op te lossen. Dit is schadelijk voor de sport."

Lees ook:

[VN] Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:55

Snap de bezorgdheid, maar Anky is er zelf helaas ook niet bij geweest.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Anky steunt familie Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:59

Dat zegt Anky ook niet. Haar advies is eigenlijk heel goed: 'Ik adviseer Lonneke Engel en haar advocaat heel snel op te houden met het via de media spelen en het op een normale manier op te lossen. Dit is schadelijk voor de sport.'

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:04

Whoknows schreef:

Ze zegt toch niet dat het niet waar is. Deze media het ze die slaat nergens op en daar heeft Anky gelijk in. Je kan iemand prima aanklagen zonder dat dit in de media komt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:06

Duidelijk en redelijk advies. Als je het via de media speelt dan ben je met modder aan het gooien. Ben je volwassen en wil je dit conflict oplossen/tot een einde brengen, dan volg je de juiste juridische wegen (en daar valt de media niet onder).

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:12

Dribbel schreef:
Duidelijk en redelijk advies. Als je het via de media speelt dan ben je met modder aan het gooien. Ben je volwassen en wil je dit conflict oplossen/tot een einde brengen, dan volg je de juiste juridische wegen (en daar valt de media niet onder).

Mee eens ! _/-\o_

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:13

bliver schreef:
Whoknows schreef:

Ze zegt toch niet dat het niet waar is. Deze media het ze die slaat nergens op en daar heeft Anky gelijk in. Je kan iemand prima aanklagen zonder dat dit in de media komt

Dat is natuurlijk moeilijk om dat uit de media te houden als het gaat om een naam als Bartels. De tactiek van deze advocaat.
De pensionstalling van Pietje Puk op de hoek komt niet zo gauw in de Telegraaf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:14

Dribbel schreef:

Moet je Wensing niet inhuren, die heeft en nogal aparte benadering van procederen.
Eerst via de media een hoop stampij maken en dan in de rechtszaak proberen te winnen, misschien heeft Engel wel op het verkeerde paard gewed met het inhuren van Wensing.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:20

Super dat er vuile was is buiten gehangen. Ik had in haar geval exact hetzelfde gedaan. Social media werkt prima in zulke gevallen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:25

Quellian schreef:
Super dat er vuile was is buiten gehangen. Ik had in haar geval exact hetzelfde gedaan. Social media werkt prima in zulke gevallen.

Dan ben je niet goed wijs. onvolwassen gedrag en je paard word er niet beter van

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:25

bigone schreef:
Dribbel schreef:

Moet je Wensing niet inhuren, die heeft en nogal aparte benadering van procederen.
Eerst via de media een hoop stampij maken en dan in de rechtszaak proberen te winnen, misschien heeft Engel wel op het verkeerde paard gewed met het inhuren van Wensing.

Idd, dat is wel zo'n aparte snuiter. Hij heeft zijn (destijds) arabier bij ons op de manege gehad, heel bijzonder figuur. Kon ook bijna niet geloven dat hij advocaat is!

Ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:26

Quellian schreef:

Klokkenluiders zijn gewenst maar wel wanneer voor 100% vast staat dat datgene waarover ze aan de bel trekken waar is en dat is hier nog niet bewezen. Tot die tijd is het met modder en vermoedens smijten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:18

Ik begreep uit de tekst van de dame in kwestie dat het bewezen was, dat de schade is ontstaan door mishandeling. Dan vind ik het niet meer dan billijk dat ze aan de schandpaal worden genageld.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:20

Of dit waar is of niet, ik vind het heel brutaal dat de media erbij is geroepen. Dat had moeten gebeuren nadat het bewezen was. Dit is zo ontzettend laag en zet de paardensport weer laag neer. Want ik hoor nog steeds veel (niet paarden)mensen zeggen 'Goh hoe zullen ze een paard dat nou geleerd hebben *wink*'. Dat vind ik jammer en dit helpt hier niet echt bij.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:22

Quellian schreef:
Ik begreep uit de tekst van de dame in kwestie dat het bewezen was, dat de schade is ontstaan door mishandeling. Dan vind ik het niet meer dan billijk dat ze aan de schandpaal worden genageld.

ja dat zegt zij dat het bewezen is. De rechter mag bepalen wie er gelijk heeft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:34

Ik vraag me alleen wel af waar de steunbetuiging dan in zit :+. Het gaat alleen maar over dat het niet netjes is om het via de media te spelen.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:39

bigone schreef:
Quellian schreef:

Klokkenluiders zijn gewenst maar wel wanneer voor 100% vast staat dat datgene waarover ze aan de bel trekken waar is en dat is hier nog niet bewezen. Tot die tijd is het met modder en vermoedens smijten.

AMEN TO THAT!

IlseBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:14

bigone schreef:
Quellian schreef:

Helemaal mee eens

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:49

Lekkere uitspraak weer. Schadelijk voor de sport. Sorry hoor maar een uitspraak als schadelijk voor mijn vrienden die gaan hier aan kapot zou ik meer op z'n plaats vinden. Maar ja de sport boven alles.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:51

Is het schadelijk voor de sport, of is het schadelijk voor trainingsmethoden waar veel twijfels bij zijn?
Ik snap juist dat je als paardenliefhebber dit in de media gooit, of er nou uitkomt dat ze schuldig zijn of niet, er zijn genoeg trainingsstallen waar wel genoeg leed plaats vindt.
Een gewaarschuwd mens....

Daarnaast mag ze dan ook even over haar eigen trainingsmethode na gaan denken, heel veel mensen doen het namelijk na: want Anky doet het ook en dan is het goed. DAT is pas schade aan de sport, en vooral de paarden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:37

Air, ik denk er dus net zo over. Er mag bést met een kritische blik gekeken gaan worden naar bepaalde trainingsmethoden. Schande voor de sport? Neuh, niet voor de eerlijke paardenmensen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:02

Nee maar ik bedoelde in de ogen van paardenleken. Wij weten wel dat er sommige methoden bestaan die eigenlijk niet helemaal oke zijn, maar voor hen is het allemaal 1 pot nat. En als zoiets dan slecht in het nieuws komt, word dat beeld alleen maar versterkt. Vind dat gewoon jammer.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 06:53

ilaan schreef:
Nee maar ik bedoelde in de ogen van paardenleken. Wij weten wel dat er sommige methoden bestaan die eigenlijk niet helemaal oke zijn, maar voor hen is het allemaal 1 pot nat. En als zoiets dan slecht in het nieuws komt, word dat beeld alleen maar versterkt. Vind dat gewoon jammer.

Het is misschien niet goed voor de sport maar hoe belangrijk is dat nou eigenlijk? Het gaat hier toch om het welzijn van de dieren? De goeie naam van de sport gaat gewoon over de reputatie van van de ruiters. En dan zijn de dieren weer ondergeschikt.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 08:01

Dit soort dingen zorgen ervoor dat mensen die niks met paarden hebben het zielig vinden dat je op een paard gaat zitten.
Mensen die niks met paarden hebben zien geen verschil tussen bitloos, dressuur en western.. (Om maar even willekeurig wat te noemen, je kan er in principe alles neerzetten.) Die zien gewoon iemand op een paard en dat is allemaal even zielig..
Dus ja, het zorgt wel degelijk voor schade voor de gehele paardensport.
Het maakt daarbij niet uit of je het als sport of als hobby beoefent, het maakt ook niet uit hoe de uitvoering is, het geheel heet gewoon paardensport.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 08:06

Mensen die niets met paarden hebben zien ook wel dat een gemiddeld bereden paard niet met een gebroken kaak rondloopt. Beetje drogreden als je het mij vraagt. En dan nog.