Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dees schreef:Jolliegirl schreef:Goed behandelde dieren.
Idd goed behandeld. Met antibioticum enzo.
Het Nederlandse paard gaat vaak pas naar de slager als de dierenarts is uitbehandeld.
Dees schreef:Jolliegirl schreef:Goed behandelde dieren.
Idd goed behandeld. Met antibioticum enzo.
Het Nederlandse paard gaat vaak pas naar de slager als de dierenarts is uitbehandeld.
Jolliegirl schreef:Wat een vooroordeel weer.
Ook AB heeft een wachttijd, en hier hoort de slachter/eigenaar zich aan te houden!
Dees schreef:Bij mijn weten worden er in NL geen paarden gefokt voor de slacht.
Of je moet al die kruizingen bedoelen waarbij het baasje vooraf dacht dat ze het diertje voor de rest van het leven wel zou houden... maar het beestje zelf op de leeftijd van 6 maanden toch op een of andere paardenmarkt beland omdat de realiteit toch wat tegenviel...?
Dees schreef:Jolliegirl schreef:Wat een vooroordeel weer.
Ook AB heeft een wachttijd, en hier hoort de slachter/eigenaar zich aan te houden!
Je wilt niet weten hoeveel paarden er naar een slager worden gebracht waarbij de eigenaar niet vertelt wat er recent allemaal in het dier is gegaan aan middeltjes en hulpstoffen. Vaak niet eens bewust verzwegen, maar vanuit een gebrek aan kennis.
Hier op stal wordt een enkele keer ook wel eens AB gespoten of buut verstrekt. Maar ik heb er nog nooit een aantekening van in het paspoort bijgeschreven gekregen.
Oftewel: de regel is duidelijk, maar de uitvoering ongecontroleerd.
Goed behandeld vlees dus. In een andere betekenis dan "aai aai liefde liefde"
terpentijn schreef:Ik geef iedereen die naar de documentaire vanavond gaat kijken in overweging dat het hier niet gaat naar NL-normen, dus dat er wellicht onthutsende beelden voorbij zullen komen... De transporten alleen al zijn ten hemel schreiend, om van de rest maar te zwijgen.
Ook ik pleit daarom voor gedegen plaatselijke/regionale slachterijen in het land van herkomst van een paard of pony, dan wel binnen een wettelijk vastgesteld aantal kilometers, vanaf de plaats van ophalen/afleveren.
Maar we zullen zien wat de documentaire te melden heeft... Ik kijk sowieso, maar ben niet optimistisch.
Kala schreef:Ik heb DIT net zitten kijken (zelfde onderwerp). Had er echt moeite mee om het af te kijken.