[IB] Johan Rockx de terechte winnaar Knock Out

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

[IB] Johan Rockx de terechte winnaar Knock Out

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 08:46

www.indoorbrabant.com

In de nieuwe innovatieve dressuurwedstrijd, het Knock-Out voor dressuurruiters, kwam Johan Rockx met Verdi de la Fazenda (v. Florett AS) na drie ronden als terechte winnaar uit de bus. Hij versloeg in de finale Joyce Heuitink die, als invaller, haar afscheid van Wup (v. Welt Hit II) nog met een wedstrijd had mogen uitstellen.

Rockx bouwde zijn wedstrijd perfect op en bewaarde het beste voor het laatst, beloond met 76,88%. “Dat is inderdaad een persoonlijk record in de Zware Tour”, aldus de gelukkige winnaar. “Ik vond het heel leuk om dit te doen. Voor mij en mijn paard is dit een ideale wedstrijd. Je moet je tijdens je rit weliswaar een beetje aanpassen aan de ander, maar het is ook fijn dat je niet alles precies op de letter hoeft te rijden. Mijn paard wil daarnaast wel eens wat afgeremd zijn als hij in een dergelijke entourage komt. Nu kon hij daar in de eerste ronde aan wennen en begon hij er in het vervolg alleen maar meer aan te trekken. Hij werd echt beter en beter.'

Op de derde plaats eindigde Marlies van Baalen met Ratzinger DVB.

Zie eerder: [VN] [IB] Nieuw bij Indoor Brabant: Knock Out wedstrijd dressuur

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:23

Vind het een super leuk concept! Leuk om twee totaal andere dieren en ruiters naast elkaar te zien en vergelijken sterke zwakke punten. Die van john weer ieder ronde beter! Eerst iets rond 71% daarna 73% en gewonnen met bijna 77%.

Die italiaanse ruiter vond ik wel een aanfluiting. De duitse ruiter super sportief!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:24

Wel een terechte winnaar, maar geen terechte tweede plaats voor Joyce als je het niveau van sommige andere deelnemers in ogenschouw neemt. Maar ja, dat is kennelijk nou eenmaal het concept.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:36

Vind je? Waren toch veel met flinke fouten! Zippo leek wat over de emmer , die italiaanse drama, v baalen ook wat fouten. Joyce niet de beste misschien maar wel meest constante? Waarom reed joyce met zweep, weet iemand dat?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:47

vencedor schreef:
Vind je? Waren toch veel met flinke fouten! Zippo leek wat over de emmer , die italiaanse drama, v baalen ook wat fouten. Joyce niet de beste misschien maar wel meest constante? Waarom reed joyce met zweep, weet iemand dat?

Er reden wel meer met zweep. Is denk ik wel fijn om in de ring eens met zweep te mogen rijden. Marlies had wel wat foutjes, maar dan nog vond ik haar beter.

vencedor

Re: [IB] Johan Rockx de terechte winnaar Knock Out

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:26

Oh oke, viel me alleen op bij wup andere niet opgevallen. En smaken verschillen :D