[IB] Daniëlle van Mierlo wint Rabo U-25 cup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

[IB] Daniëlle van Mierlo wint Rabo U-25 cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 08:40

www.knhs.nl

In de Rabo U-25 Cup voor de dressuurruiters was het Daniélle van Mierlo die met Ucento (Métall x Allegro) de overwinning opeiste. Zij liet Dinja van Liere met Hexagon's Roumania (Rubiquil x Matador) achter zich, terwijl Dana van Lierop met Jerich Wunschtraum (Warkant) derde plaats werd.

Had de winnende combinatie in voorgaande wedstrijden in een ambiance als deze wel eens last van spanning, dan was daar nu in het geheel geen sprake meer van.
"De winnende combinatie onderscheidde zich naar mijn mening in positieve zin in de piaffe en passage. Er was veel controle en er was van sprake van echte gedragenheid in deze onderdelen", vertelde Maarten van der Heiden, die als voorzitter van de jury fungeerde.
Daniëlle van Mierlo was zelf ook zeer te spreken over haar prestatie met BMC Ucento. "Tijdens de gehele rit had ik optimale controle en kon daardoor de puntjes op de i zetten. Dat lukte tot voor kort nog niet helemaal, omdat dan de spanning te veel roet in het eten gooide en ik moest improviseren. We hebben vandaag geen fouten gemaakt, waardoor we eindelijk eens een score boven de 70% wisten te realiseren".

De amazone werd even in verwarring gebracht doordat halverwege de proef de voorzitter van de jury meende de bel te moeten hanteren.
"Dat jurylid maakte een foutje en ik twijfelde geen seconde. Ik wist keer dat ik geen fout in mijn proef reed. Mijn twijfel was of ik wel of niet de bel had gehoord, daarom stopte ik even. Daarna ben ik voluit doorgegaan, met als resultaat dat ik toch een heerlijke wedstrijd heb gereden", aldus Daniëlle. In haar proef vielen vooral de piaffe en passage op, waarbij Ucento heel mooi vanuit het achterbeen de oefeningen uitvoerde.

Dinja van Liere reed met Hexagon's Roumanda ook een sterke proef, waarbij de changementen om zowel de één als om de twee iets meer vanuit het achterbeen gesprongen mogen worden. Dana van Lierop lijkt in Jerich Wunschtraum over een paard te beschikken waar ze in de nabije toekomst ook zeker nog mooiere resultaten kan gaan boeken.

Bekijk hier de uitslag

Uitslag Rabo U-25 Cup (Young Rider Grand Prix):
1) Daniëlle van Mierlo - BMC Ucento (Métall x Allegro) - 70.853%
2) Dinja van Liere - Hexagon's Roumanda (Rubiquil x Matador II) - 69.186%
3) Dana van Lierop - Jerich Wunschtraum (v. Warkant) - 68.760%

Urielle

Re: [IB] Daniëlle van Mierlo wint Rabo U-25 cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 18:47

Proficiat Danielle! Lekker bezig!

welshje68

Re: [IB] Daniëlle van Mierlo wint Rabo U-25 cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:42