Friese Olgert 445 Sport scoort in ZZ zwaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Friese Olgert 445 Sport scoort in ZZ zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 20:38

http://www.kfps.nl/

Ruim een jaar geleden startte Dunja Constant Olgert 445 Sport (Ulke 338 Sport) in de dressuurklasse Z1. Afgelopen zaterdag mocht de combinatie de eerste winstpunten in de klasse ZZ zwaar noteren in Emmeloord. ‘Olgert heeft eerst drie jaar in het tuig gelopen met Jerry Hamming,’ vertelt Dunja Constant,’toen hij in de tuigsport zo ongeveer alles had gewonnen wat er te winnen viel, heb ik hem overgenomen. In het begin was Olgert nogal kijkerig zonder de oogkleppen. Inmiddels heeft hij zoveel wedstrijdervaring dat het een stuk beter gaat. Ik les bij Gert van den Hoorn. Gert is helemaal lyrisch over Olgert en denkt dat hij ver kan komen. Ik heb nog nooit zo’n talentvol paard gereden. Olgert is heel ijverig en atletisch. Olgerts sterke punten zijn de uitgestrekte gangen en zijn werkwilligheid. Hij is bovendien makkelijk te sluiten. Het is een heel fijn paard om te rijden.’

De juryleden waren positief over de uitvoering van de proeven: 61,29% en 61,71% leverden een respectievelijk achtste en vijfde plek op.
Hengst Fetse H. (Gerryt 360) had het voorjaar in zijn bol, dus voor amazone Wendy Zeeuwen-Broeren was het wel spannend hoe de hij zich zou houden op de subtopwedstrijd in Maren Kessel. Wendy blikt terug: ‘Fetse heeft zich best keuring gedragen. In de proef was Fetse soms toch nog wat veel hengst, waardoor het moeilijk was om hem op lengte te rijden en de controle te blijven behouden. We hebben desondanks een correcte proef kunnen rijden.’ Met een score van 64.21% en een mooie vijfde stek in de Intermédiaire I, die in handicap met de ZZ zwaar werd verreden, kon Zeeuwen-Broeren tevreden zijn.